외래관광객 쇼핑만족속성이 전반적 쇼핑만족과 구전 및 관광만족에 미치는 영향 연구

' 외래관광객 쇼핑만족속성이 전반적 쇼핑만족과 구전 및 관광만족에 미치는 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Overall Shopping Satisfaction
  • Shopping Satisfaction Attributes
  • Word of Mouth in Shopping
  • foreign tourists
  • tourist satisfaction
  • 관광만족
  • 쇼핑구전
  • 쇼핑만족속성
  • 외래관광객
  • 전반적 쇼핑만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 외래관광객 쇼핑만족속성이 전반적 쇼핑만족과 구전 및 관광만족에 미치는 영향 연구' 의 참고문헌

  • 중국인 관광객의 면세점 선택속성과 쇼핑 만족도 분석: 부산지역 면세점을 중심으로
    황성준 [2017]
  • 중국 크루즈 관광객 기항지 쇼핑속성이 쇼핑만족도에 미치는 영향 분석: 쇼핑동기요인의 조절효과를 중심으로
    현대용 [2017]
  • 일본인 관광객의 쇼핑관광 구매행동에 관한 연구
    김은영 [2003]
  • 인터넷 구전 수용의 영향요인
    김나민 [2006]
  • 외국인의 한국관광 만족도 및 영향요인에 관한 연구-중국, 일본, 미국 관광객의 비교-
    최아라 [2018]
  • 외국인 관광객의 국내 면세점 선택속성에 관한 연구
    고호석 [2001]
  • 온라인 구전마케팅에 대한 이해와 그 활용전략에 대한 연구
    홍성태 [2004]
  • 쇼핑의 즐거움이 여가쇼핑 동기와 쇼핑몰 재방문의도에 미치는 영향
    박설우 [2019]
  • 쇼핑관광지 이미지 연구
    장보경 [2009]
  • 쇼핑 지역과 만족에 의한 쇼핑 선택속성 시장세분화 연구
    오민재 [2012]
  • 선물용 관광기념품의 선택속성에 관한 연구: 제주도민 해외여행경험자를 대상으로
    강숙영 [2007]
  • 산업연관모델을 통한 관광쇼핑업의 경제적 파급효과 분석
    이충기 [2005]
  • 방한 중국 관광객의 관광지 선택속성이 행동의도에 미치는 영향
    하흠 [2018]
  • 명동 쇼핑관광 수용태세가 서울 도시 관광 이미지와 만족도에 미치는 영향 - 중국관광객을 중심으로 -
    장양례 [2016]
  • 면세점의 충동구매 유발 요인 및 쇼핑 만족도 간의 구조적 관계 고찰
    유예경 [2018]
  • 면세점 선택속성이 쇼핑지출에 미치는 영향에 관한 연구 - 외래 관광객의 방문목적을 중심으로 -
    현미정 [2012]
  • 면세점 선택속성이 고객만족과 재방문의도 그리고 추천의도에 미치는 영향: 일본인 관광객을 중심으로
    손해경 [2007]
  • 면세점 선택속성의 중요도-만족도(IPA)가 고객충성도에 미치는 영향 - 방한 중국인 관광객을 중심으로 -
    유찡찡 [2013]
  • 관광지 유형에 따른 관광동기가 관광지 매력성 및 내국인관광객 만족도에 미치는 영향
    배준호 [2016]
  • 관광의 심리적 체험과 만족감의 관계
    고동우 [1998]
  • 관광쇼핑만족 연구 : 면세점 중심으로
    김지선 [2007]
  • 관광경험의 구전확산 영향요인
    김민형 [2014]
  • 관광 만족도 지표의 상대적, 전략적 중요도 및 전반적 만족도, 충성도, 이미지에 미치는 영향 분석 - 서울시 외래관광객을 대상으로 -
    김태형 [2017]
  • Word-ofmouth segments : Online, offline, visual or verbal?
    Ring, A. [2016]
  • What makes a craft souvenir authentic?
  • Using social network analysis to explain communication characteristics of travel­related electronic word­of­mouth on social networking sites
    Luo, Q. [2015]
  • Understanding the Cultural Differences in Tourist Motivation between Anglo-American and Japanese Tourists
    Kim, C. [2000]
  • Understanding medical tourists: Word­of­mouth and viral marketing as potent marketing tools
    Yeoh, E. [2013]
  • Tourists’ Satisfaction Levels and Shopping Preferences under the Solo Travel Policy in Hong Kong
    Liu, S. C. [2008]
  • Tourist Satisfaction: A Highly Complex Variable
  • Tourism's impacts: The social costs to the destination community as perceived by its residents
    Pizam, A. [1978]
  • Tourism motivation and expectation formation
    Gnoth, J [1997]
  • Theory construction in marketing: Some thoughts on thinking
    Zaltman, G. [1982]
  • The moderating effect of salespersons selling behaviour on shopping motivation and satisfaction: Taiwan tourist in china
    Chang, J. [2006]
  • The effects of social media on emotions, brand relationship quality, and word of mouth : An empirical study of music festival attendees
    Hudson, S. [2015]
  • The Souvenir: Messenger of the Extraordinary
    Gordon, B. [1986]
  • Souvenir shopping satisfaction: antecedents and consequences
  • Shopping satisfaction for domestic tourist
  • Shopping experience evaluation: a case of domestic and international visitors
    Yuksel, A. [2004]
  • Preferred shopping destination: Hong Kong versus Singapore
    Yeung, S. [2004]
  • Perceived Retail Crowding and Shopping Satisfaction: What Modifies This Relationship?
  • Negative word­of­mouth by dissatisfied consumers: A pilot study
  • Exploring the Effects of Heritage Site Image on Souvenir Shopping Attitudes: The Moderating Role of Perceived Cultural Difference
    Wong, I. A. [2014]
  • Experience quality, perceived value, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists
    Chen, C. F. [2010]
  • Evaluating tourist satisfaction with the retail experience in a typical tourist shopping village
    Murphy, L. [2011]
  • Does national culture influence consumers’ evaluation of travel services? A test of Hofstede’s model of cross-cultural differences
  • Difference in shopping satisfaction levels: A study of tourists in Hong Kong
    Wong, J. [2003]
  • Customer satisfaction and word of mouth
  • Cultural differences in travel guidebooks information search
    Osti, L. [2009]
  • Cultural differences in tourist destination risk perception: an exploratory study
    Fuchs, G. [2004]
  • Cross-national investigation of shopping satisfaction antecedents
  • Cross-national analysis of hotel customers attitudes toward complaining and their complaining behaviours
    Yuksel, A. [2006]
  • Cross-cultural comparison of the image of Guam perceived by Korean and Japanese leisure travelers: Importance–performance analysis
    Lee, G. [2009]
  • Cross-border shopping; A North American perspective
  • Consumer behavior: Basic findings and management implications
    Zaltman, G [1983]
  • Assessing tourists’ satisfaction with shopping in the Hong Kong Special Administrative Region of China
  • Assessing Mainland Chinese Visitors’ Satisfaction with Shopping in Taiwan
    Lin, Y. H. [2006]
  • An examination of the differences in retail service evaluation between domestic and tourist shoppers in Hong Kong
  • A Systematic Approach to Scale Development in Tourist Shopping Satisfaction: Linking Destination Attributes and Shopping Experience
    Wong, I. A. [2013]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
  • 2019년도 외래관광객 조사 4분기 주요 결과(`19년 4분기 10~12월)
  • 2019년 12월 외래관광객·국민 해외여행객 및 관광수입·지출 동향
  • 2018년 외래 관광객 실태조사