어떤 형식의 광고 메시지가 가장 효과적일까? 제품유형에 따라 달라지는 광고 표현방식과 문구색상의 효과

논문상세정보
' 어떤 형식의 광고 메시지가 가장 효과적일까? 제품유형에 따라 달라지는 광고 표현방식과 문구색상의 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Advertising Expression Method
  • Product Attitude
  • Text Color
  • product type
  • 광고 표현방식
  • 문구색상
  • 제품 유형
  • 제품 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
339 0

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' 어떤 형식의 광고 메시지가 가장 효과적일까? 제품유형에 따라 달라지는 광고 표현방식과 문구색상의 효과' 의 참고문헌

  • 희소성과 브랜드 신뢰도, 제품 유형 및 조절초점이 소비자 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김영란 [2015]
  • 중국의 상징색 ‘빨강’의 역사적 고찰
    유뢰 [2015]
  • 제품유형별 레이아웃 형태가 광고효과에 미치는 영향
    김병희 [2009]
  • 소셜커머스의 지각된 위험이 구매의도에 미치는 영향 : 제품 유형의 조절효과를 중심으로
    이형재 [2013]
  • 색이 메타인지적 과정을 통해 상품태도에 미치는 효과: 빨간색과 성적매력의 개념적 연계를 중심으로
    이윤재 [2012]
  • 색상이 제품태도에 미치는 영향: 메시지유형의 조절효과
    김영조 [2011]
  • 명시적·비유적 광고메시지 조건과 제품유형에 따른 커뮤니케이션효과
    김재영 [2004]
  • 광고의 소구유형, 메시지의 질, 그리고 반복이 인지반응과 수용에 미치는 영향
    정용국 [2009]
  • 광고의 명시적 표현과 암시적 표현이 브랜드태도와 구매의도에 미치는 영향: 브랜드명성의 조절효과
    유창조 [2005]
  • 광고모델이 광고효과에 미치는 영향: 상황적 접근 방법
    전달영 [1996]
  • 광고관리
    안광호 [2004]
  • When the Product is Complex, does the Advertisement's Conclusion Matter?
    Ahearne, M. [2000]
  • Visual and Verbal Rhetorical Figures under Directed Processing versus Incidental Exposure to Advertising
  • Visual Rhetoric in Advertising: Text-Interpretive, Experimental, and Reader-Response Analyses
  • The experiential aspects of consumption : Consumer fantasies, feelings, and fun
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
  • The Interactive Effects of Colors and Products on Perceptions of Brand Logo Appropriateness
  • The Effects of Syntactic Complexity on Advertising Persuasiveness
  • The Effect of Scarcity on the Purchase Intentions of Prevention and Promotion Motivated Consumers
  • The Effect of Color (Red versus Blue) on Assimilation versus Contrast in Prime-to-Behavior Effects
  • Sterotypes as Energy-Saving Devices: A Peek inside the Cognitive Toolbox
  • Stereotype Efficiency Reconsidered: Encoding Flexibility under Cognitive Load
  • Relationship between Color and Emotion: A Study of College Students
    Kaya, Naz [2004]
  • Preference Fluency in Choice
  • Measuring the hedonic and utilitarian dimensions of consumer attitude
  • Measuring Purchase Decision Involvement
  • Marketing: Creating Value for Customers
  • Information Processing from Advertisements: Toward an Integrative Framework
  • Information & Consumer Behavior
  • Goal–Attribute Compatibility in Consumer Choice
  • Effects of Omitting Conclusions in Advertisements to Involved and Uninvolved Audiences
  • Effects of Involvement on On-Line Brand Evaluations: A Stronger Test of the ELM
  • Effects of Absurdity in Advertising: The Moderating Role of Product Category Attitude and the Mediating Role of Cognitive Responses
  • Earning the Right to Indulge: Effort as a Determinant of Customer Preferences toward Frequency Program Rewards
    Kivetz, Ran [2002]
  • Donations to Charity as Purchase Incentives: How Well They Work may Depend on What You are Trying to Sell
  • Customer Reactions to Variety: Too Much of a Good Thing?
  • Cross-Cultural Analysis of the Visual Components of Print Advertising: The United States and the European Community
  • Consumer Choice between Hedonic and Utilitarian Goods
    Dhar, Ravi [2000]
  • Combinatory and Separative Effects of Rhetorical Figures on Consumers' Effort and Focus in Ad Processing
  • Attitude Formation from Product Trial: Distinct Roles of Cognition and Affect for Hedonic and Functional Products
  • Advertising and Promotion Management