기업가적 지향성과 경영성과 간 관계: 조직규모에 따른 신제품개발의 조건부 간접효과

' 기업가적 지향성과 경영성과 간 관계: 조직규모에 따른 신제품개발의 조건부 간접효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 조건부간접효과
  • business performance
  • conditional indirect effect
  • entrepreneurial orientation
  • firm size
  • new product development
  • npd
  • 경영 성과
  • 기업가적 지향성
  • 신제품개발
  • 조직규모
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 기업가적 지향성과 경영성과 간 관계: 조직규모에 따른 신제품개발의 조건부 간접효과' 의 참고문헌

  • 환경과 다차원적 조직 양면성: 성과에 대한 함의
    추승엽 [2014]
  • 창업기업의 기업가정신이 경영성과에 미치는 영향: 동적역량 매개효과 중심으로
    안태욱 [2019]
  • 중소기업의 성장 관점에서 사내 기업가정신이 경영성과에미치는 영향 실증분석
    김기웅 [2017]
  • 중소기업 경영자의 기업가적 지향성이 제품 및 서비스혁신을 매개로경영성과에 미치는 영향
    최수형 [2017]
  • 조직앙트라프러뉴십의 역할과 조직성과에 관한 연구: 자원기 초이론을 중심으로
    이춘우 [1999]
  • 신제품 개발활동이 신제품 개발 성과에 미치는 영향
    이도연 [2014]
  • 시장지향성과 기업가지향성이 중소기업의 신제품 성과에 미치는 영향
    홍진환 [2010]
  • 시장지향성, 조직학습, 혁신성이 신제품 개발과 기업의 전반적 성과에 미치는 영향에 대한 연구
    김영균 [2013]
  • 소기업과 대기업의 신제품 개발 성공 요인에 대한비교연구
    김지대 [1999]
  • 기업가적 지향성의 성과 효과에 대한 메타 분석
    윤현중 [2014]
  • 기업가적 지향성에 대한 이론적 동향 연구
    윤현중 [2015]
  • 기업가적 지향성과 흡수역량이 중소기업의 신제품개발에 미치는 영향
    우형록 [2013]
  • 기업가적 지향성과 시장지향성이 기업성과에 미치는 영향:신제품개발 운영역량의 매개효과를 중심으로
    이정민 [2018]
  • “기업가적 지향성의 성과 효과 재검토: 중소벤처기업을 대상 으로”
    윤현중 [2014]
  • “기업가적 전략과 재무성과의 관계에 관한 연구-경영환경 및 조직 구조와의 적합관계를 중심으로”
    김영조 [2002]
  • When Moderation is Mediated and Mediation is Moderated
    Muller, D. [2005]
  • Understanding the elusive black box of dynamic capabilities
  • The relative trustworthiness of inferential tests of the indirect effect in statistical mediation analysis: Does method really matter?
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations
  • The measurement of entrepreneurial orientation
  • The effect of a market orientation on business profitability
  • The correlates of entrepreneurship in three types of firms
    Miller, D. [1983]
  • The Sustainability of the Entrepreneurial Orientation—Performance Relationship
    Wiklund, J. [1999]
  • The Role of Market and Entrepreneurship Orientation and Internal Control in the New Product Development Activities of Chinese Firms
    Li, Y. [2006]
  • The Moderating Effect of Environmental Variables on the Entrepreneurial and Marketing Orientation of Entrepreneur-led Firms
  • The Influences of Entrepreneurial Orientation on Product Advantage and New Product Success
  • Strategic management of small firms in hostile and benign environments
  • Strategic Orientations and New Product Commercialization: Mediator, Moderator, and Interplay
    Mu, J. [2011]
  • Stage‐to‐stage Information Dependency in the NPD Process : Effective Learning or a Potential Entrapment of NPD Gates?
  • Something old, something new: A longitudinal study of search behavior and new product introduction
    Katila, R. [2002]
  • R&D투자가 경영성과에 미치는 영향: 기술사업화 능력의 매개효과를 중심으로
    이성화 [2012]
  • R&D/returns causality: Absorptive capacity or organizational IQ
  • Process management and technological innovation: A longitudinal study of the photography and paint industries
  • Predictors and Financial Outcomes of Corporate Entrepreneurship: An Exploratory Study
  • Pioneering Orientation and Firm Growth : Knowing When and to What Degree Pioneering Makes Sense
  • Open for Innovation : The Role of Openness in Explaining Innovation Performance among UK manufacturing Firms
    Laursen, K. [2006]
  • Meeting the challenge of disruptive change
  • Market Orientation, Customer Value, and Superior Performance
  • Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis : A regression-based approach
  • In-depth Study of 2018 Entrepreneurship Survey
  • Exploration vs. exploitation: An empirical test of the ambidexterity hypothesis
    He, Z. L. [2004]
  • Exploration and exploitation in organizational learning
  • Entrepreneurial orientation and small business performance : a configurational approach
    Wiklund, J. [2005]
  • Entrepreneurial Orientation and Business Performance : An Assessment of Past Research and Suggestions for the Future
    Rauch, A. [2009]
  • Entrepreneurial Orientation : Reviewing Three Papers and Implications for Further Theoretical and Methodological Development
  • Degree of innovativeness and new product performance
    Duhamel, F. [2012]
  • Corporate Entrepreneurship & Innovation
  • Computational Tools for Probing Interactions in Multiple Linear Regression, Multilevel Modeling, and Latent Curve Analysis
  • Clarifying The Entrepreneurial Orientation Construct and Linking It to Performance
  • Benchmarking best NPD practices-I
  • Assessing the Psychometric Properties of the Entrepreneurial Orientation Scale : A Multi-country Analysis
  • Appropriateness of Accounting Data in Performance Evaluation: an Empirical Examination of Environmental Uncertainty as an Intervening variable
  • An index and test of linear moderated mediation
  • An empirical investigation of the effect of market orientation and entrepreneurship orientation alignment on product innovation
  • An Empirical Exploration of Corporate Entrepreneurial Orientation and Performance in Taiwanese SMEs: A Perspective of Multidimensional Construct
    Wang, H. K. [2012]
  • Addressing moderated mediation hypotheses : Theory, methods, and prescriptions
  • A conceptual model of entrepreneurship as firm behavior
  • A Study on Corporate Entrepreneurship and Venture Performance-Resource Based Theoretical Approach
    Lee, C. W. [1999]
  • A Paradigm of Entrepreneurship:Entrepreneurial Management
  • A Comparative Study on the Sucess Factors of New Product Development in the Small and Large Firms
    Kim, J. D. [1999]
  • 2018 기업가정신 실태조사 심층연구