그래픽 조직자와 아이패드 애플리케이션을 활용한 이야기 다시 말하기 전략이 읽기장애 학생의 읽기이해 성취도에 미치는 효과

논문상세정보
' 그래픽 조직자와 아이패드 애플리케이션을 활용한 이야기 다시 말하기 전략이 읽기장애 학생의 읽기이해 성취도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Graphic organizer
  • Reading comprehension
  • iPads
  • reading disabilities
  • story retelling
  • 그래픽조직자
  • 아이패드
  • 이야기 다시 말하기
  • 읽기 이해
  • 읽기 장애
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
297 0

0.0%

' 그래픽 조직자와 아이패드 애플리케이션을 활용한 이야기 다시 말하기 전략이 읽기장애 학생의 읽기이해 성취도에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 한국형 학습장애 개념에 대한 고찰
    김애화 [2012]
  • 한국판 웩슬러 기초학습기능검사
    홍상황 [2015]
  • 한국 웩슬러 아동지능검사(Korean Wechsler Intelligence Scale for Children-IV; K-WISC-IV)
    곽금주 [2011]
  • 학습장애 이론과 실제
    김애화 [2013]
  • 초등학교 1, 3, 5학년 학생의 읽기이해 특성 연구: 상위 읽기이해 처리 특성을 중심으로
    김애화 [2013]
  • 읽기장애학생과 일반학생의 읽기능력 특성 비교 및 읽기 하위 변인간 의 관계 연구
    우정한 [2012]
  • 인공지능 테크놀로지 시대의 중도·중복장애학생 교육을 위한 제언
    한경근 [2017]
  • 이야기구조 학습전략이 읽기학습부진학생의 독해력과 읽기태도에 미치는 효과
    남미란 [2011]
  • 이야기 지도 전략 교수가 읽기장애학생의 읽기이해 성취도에 미치는 효과
    김애화 [2013]
  • 이야기 재연 전략 훈련이 학습장애 아동의 읽기 이해력과 유창성 향상에 미치는 효과
    허승준 [2004]
  • 이야기 듣고 다시 해보기 활동이 유아의 이야기 구성력에 미치는 영향
    임은정 [2001]
  • 이야기 도식화 전략 교수가 초등 고학년 읽기장애 학생의 읽기 및 듣기 이해력에 미치는 효과
    황리리 [2004]
  • 이야기 다시 말하기 훈련이 ADHD 아동의 이야기 산출과 이야기 이해에 미치는 효과
    이정미 [2010]
  • 이야기 다시 말하기 조건이 취학전 아동의 이야기 다시 말하기 산출의 개선에 미치는 효과
    문선모 [2014]
  • 이야기 구성도 작성 학습을 활용한 이야기 다시 말하기가 정신지체 학생의 이야기 이해력과 산출능력에 미치는 효과
    김빛나 [2013]
  • 소아정신의학
    김애화 [2014]
  • 다시 말하기와 이야기 구성도의 병행교수가 읽기학습장애 아동의 독해력 및 읽기 태도에 미치는 효과
    김혜자 [2008]
  • Use of story-mapping to increase the story-grammar text comprehension of elementary students with learning disabilities
  • The quantitative synthesis of single subject research: Methodology and validation
  • The pretesting effect: Do unsuccessful retrieval attempts enhance learning?
  • The power of digital storytelling to support teaching and learning
  • The helping behaviors of fifth-graders while using collaborative strategic reading during ESL content classes
  • The effects of self-monitoring of story elements on the reading comprehension of high school seniors with learning disabilities
  • Teaching reading comprehension strategies to students with learning disabilities : A review of research
    Gersten, R. [2001]
  • Teaching effective comprehension strategies to students with learning and reading disabilities
  • Story grammar instruction with thrid and fifth grade students with learning disabilities and other struggling readers
  • Single-case designs technical documentation
  • Single Case Research: web based calculators for SCR analysis. (Version 2.0) [Web-based application]
  • Retelling and the reading comprehension of proficient and less­proficient readers
  • Report of the National Reading Panel. Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction: Reports of the subgroups
  • Reading comprehension performance of adolescents with learning disabilities
  • Reading comprehension of expository science materials and students with learning disabilities: A comparison of strategies
  • Reading comprehension difficulties: Processes and intervention
    Cain, K. [1996]
  • Reading comprehension difficulties experienced by students with learning disabilities
    Graham, L. [2005]
  • Multisensory modalities for blending and segmenting among early readers
    Lee, L. W. [2016]
  • Inference instruction to support reading comprehension for elementary students with learning disabilities
    Hall, C. [2017]
  • Improving reading comprehension in kindergarten through 3rd grade: A practice guide
  • Helping parents to read expository literature to their children: Promoting main-idea and detail understanding
    Warren, L. [1997]
  • Graphic organizers and their effects on he reading comprehension of students with LD: A synthesis of research
    Kim, A. H. [2004]
  • Graphic organizers and students with learning disabilities: A meta-analysis
  • Effects of parallel instruction of retelling and story mapping techniques on the reading comprehension and attitudes of children with reading disabilities
    Kim, H. J. [2008]
  • Effects of a strategic Intervention with iPad practice on the Multiplication fact performance of 5th grade students with learning disabilities
    Ok, M. W. [2016]
  • Effective reading strategies for increasing the reading comprehension level of third-grade students with learning disabilities
  • Digital storytelling revisted: An educator’s use of an innovative literacy practice
  • Digital storytelling in primary-grade classrooms
  • Digital Natives, digital immigrants
    Prensky, M. [2001]
  • Coping with reading disability: Portrait of an adult disabled reader
  • Combining nonoverlap and trend for single-case research : Tau-U
  • Beginning reading and writing
  • Are story retelling and story generation connected to reading skills? Evidence from Finnish
  • An improved effect size for single-case research: Non-overlap of all pairs(NAP)