유튜브에서의 정보 수용: 유튜브 장르의 영향을 중심으로

논문상세정보
' 유튜브에서의 정보 수용: 유튜브 장르의 영향을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Quality
  • Youtube
  • credibility
  • genre
  • informationadoptionmodel
  • 신뢰성
  • 유튜브
  • 장르
  • 정보수용모델
  • 품질
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 유튜브에서의 정보 수용: 유튜브 장르의 영향을 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔고객의 정보원천 신뢰도와 만족도가 방문행동에 미치는 영향
    서금자 [2011]
  • 텔레비전 프로그램 장르 분류기준에 관한 연구
    주창윤 [2004]
  • 콘텐츠 장르별 이용자들의 미디어 선택 구조
    전범수 [2008]
  • 인터넷방송과 텔레비전의 장르별 충족비교 연구
    강명신 [2002]
  • 융합매체환경 하에서의 장르이용에 관한 연구 : 지상파와 케이블 텔레비전을 중심으로
    심미선 [2007]
  • 유튜브 이용이 수용자의 이슈 중요성 인식과 태도에 미치는 영향
    박덕춘 [2020]
  • 유튜브 관광콘텐츠 품질과 유튜버의 신뢰성이 지각된 즐거움, 사용자 만족 및 관광행동에 미치는 영향
    최수진 [2020]
  • 유튜브 관광정보 채택에 미치는 선행요인 분석: 정보채택모델(Information Adoption Model)의 확장 응용
    최수진 [2020]
  • 온라인 게임의 상호작용성이 사용자 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 : 게임 장르별 연구
    한영춘 [2013]
  • 수용자의 인구 사회적 특성, 이용 동기, 성격이 유튜브의 장르 이용에 미치는 영향
    오대영 [2017]
  • 모바일 동영상 UCC 서비스의 성공요인에 관한 연구
    공다영 [2008]
  • 매체별 장르선호도가 지상파방송 채널 시청 정도에 끼치는 영향
    전범수 [2011]
  • 동영상UCC(User Created Content) 관광정보 품질이, 이용자 만족, 방문의도, 정보공유의도에 미치는 영향연구
    조은희 [2018]
  • “웹사이트 이용행위에 있어 신뢰의 역할에 관한 연구”
    이국용 [2003]
  • “UCC서비스의 콘텐츠 품질이 사용자만족과 지속이용의도에 미치는 영향”
    정철호 [2009]
  • Youtube uploaded 400 hours per minute ··· How did Google raise YouTube to be a golden goose?
  • Youtube overtakes Naver as a search engine
  • Youtube instead of portal search...If you have any questions, touch YouTube
  • UCC 수용에 있어 개인의 정보선호 유형과 정보 품질이 미치는 영향
    오창규 [2007]
  • The relationship between the ideal image of the financial sector, the reliability of information sources and the importance of issues and the reputation of financial companies
    H. W. Cha [2007]
  • The quality of information
  • The DeLone and McLean Model of Information Systems Success: A Ten-Year Update
  • Technology Acceptance Model For Empirically Testing New End-user Information Systems Theory and Result
    F. D. Davis [1986]
  • TV 프로그램 시청률과 디지털 VoD 클립 조회 수 간 관계에서 이용자 및 프로그램 속성별 세분화 변인의 조절 효과 - 다중 매체 환경에서의 신(新) 이중 위험 현상 단서 탐색
    임정일 [2016]
  • Statistical power analysis for the behavioral sciences
    J. Cohen [1988]
  • Social media or shopping websites? The influence of eWOM on consumers’ online purchase intentions
  • SNS상의 콘텐츠품질이 사용자의 수용태도와 구전활동에 미치는 영향
    이지원 [2011]
  • Report 2020 on Social Media and Search Portals
  • Quality and effectiveness in Web-based customer support systems
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
  • Korea stuck in YouTube
  • KB Knowledge Vitamin: Absolute Power of Online Video Platform, YouTube's Growth and Change
    S. J. Kang [2017]
  • Intention and Behavior:An introduction to theory and research
    M. Fishbein [1975]
  • Integration theory and attitude change.
  • Informational Influence in Organizations: An Integrated Approach to Knowledge Adoption
  • Information Adoption Model, a Review of the Literature
    Yu Wang [2016]
  • Highly Credible Sources: Persuasive Facilitators or Persuasive Liabilities?
  • Factors of source credibility
  • Examining the perceived credibility of online opinions: information adoption in the online environment
    N. Rabjohn [2008]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error
  • Construction and Validation of a Scale to Measure Celebrity Endorsers' Perceived Expertise, Trustworthiness, and Attractiveness
  • Communication modality as a determinant of message persuasiveness and message comprehensibility.
  • Communication and persuasion
    R. E. Petty [1986]
  • Celebrity endorser’s credibility: effect on consumers’ attitude toward advertisement: Factors influencing vloggers credibility among viewers and their relation with attitude toward advertisement
  • Big TAM in Oman: Exploring the promise of on-line banking, its adoption by customers and the challenges of banking in Oman
  • An integrated study on the predecessors of customer trust and the process of forming purchase / repurchase intentions at B2C shopping sites
    H. Y. Jang [2006]
  • Action Control
    I. Ajzen [1985]
  • Acceptance Process of Word-of-Mouth on Internet Consumer Community
    S. H. Park [2009]
  • A study on the reliability of social media in adolescents
    M. H. Choi [2013]
  • A study on the adoption of art and culture online media platforms based on the Technology Acceptance model
    S. G. Kim [2017]
  • A new scale for the measurement of interpersonal trust1
  • A Primer On Partial Least Square Structural Equation Modeling(PLS-SEM)
  • 1인 방송의 인식에 관한 연구
    이용환 [2018]