사회복지사의 감정노동과 직무스트레스 및 직무성과의 관계

논문상세정보
' 사회복지사의 감정노동과 직무스트레스 및 직무성과의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Emotional labor
  • Job performance
  • Job stress
  • Social Welfare
  • Social worker
  • 감정노동
  • 사회복지
  • 사회복지사
  • 직무성과
  • 직무스트레스
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,666 0

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' 사회복지사의 감정노동과 직무스트레스 및 직무성과의 관계' 의 참고문헌

  • 호텔기업 종사원의 감성지능에 따른 감정노동이 직무성과 및 이직의도에 미치는 영향
    박종철 [2015]
  • 호텔 직원의 직무불안정성과 직무스트레스 및 직무성과의 관계:사내 동호회활동의 조절효과를 중심으로
    강재완 [2013]
  • 호텔 서비스 접점 직원의 체면민감성, 인상관리행동, 직무스트레스 및 직무성과간의 구조적 관계
    이상희 [2017]
  • 피트니스 퍼스널 트레이너의 직무 스트레스와 직무 성과의 관계: 자기효능감의 조절 효과를 중심으로
    전유빈 [2019]
  • 직무스트레스와 직무소진이 조직성과에 미치는 영향
    김기옥 [2019]
  • 조직원들의 감정노동의 직무성과와의 관계: 차원, 영향 및 시사점
    박석희 [2013]
  • 정신보건사회복지사의 감정노동이 우울과 직무스트레스에 미치는 영향: 사회적 지지의 조절효과
    이항아 [2016]
  • 사회복지종사자의 감성지능 수준에 따라 감정노동이 소진에 미치는 영향
    강수연 [2011]
  • 사회복지전담공무원의 감정노동과 직무성과 간 관계에서 우울감의 매개효과에 관한 연구
    최정민 [2019]
  • 사회복지 종사자의 감정노동 전략, 표현규칙,감정노동 차원이 감정부조화에 미치는 영향- 성별의 조절효과를 중심으로 -
    문영주 [2013]
  • 근로자의 당면문제가 스트레스와 업무 수행도에 미치는 영향
    우종민 [2008]
  • 감정노동행동이 직무성과에 미치는 영향
    김형철 [2017]
  • “사회복지시설 종사자의 감정노동 선행요인과 결과요인에 관한 연구, 자원 보존이론과 감정규제이론을 중심으로”
    문영주 [2014]
  • The role of job control as a moderator of emotional dissonance and emotional intelligence? Outcome relationships
    R. Abraham. [2000]
  • The effects of child care teachers emotional labor on job performance : Focused on the moderating effect of ego-resilience
    J. Y. Lee. [2016]
  • The effect of compassion experienced by social workers on job performance:Focusing on mediating effect of positive psychological capital
    I. A. Ryu. [2018]
  • The dimensions, antecedents, and consequences of emotional labor
  • The dimensionality and antecedents of emotional labor strategies
  • Service with smile : Emotional contagion in the service encounter
    S. D. Pugh. [2001]
  • People-work : Emotion management, stress and coping
    S. Mann. [2004]
  • Job satisfaction and turnover among social work administrator : A national survey
  • Job satisfaction and organizational commitment as predictors of organizational citizenship and in-role behaviors
  • Handbook of industrial and organizational psychology
    K. L. Kahn [1994]
  • Emotional regulation in the workplace : A new way to conceptualize emotional labor
  • Emotional labour and negative job outcomes : An evaluation of the mediating role of emotional dissonance
    P. VanDijk [2006]
  • Emotional labor in service roles : The influence of identity
  • Emotional labor for entrepreneurs : A natural and necessary extension
    G. F. Burch [2013]
  • Emotion work and psychological well-being : A review of the literature and some conceptual considerations
    D. Zapf. [2002]
  • Effects of the hotel employee’s emotional labor upon the job-related attitudes
    M. J. Kim. [1998]
  • Behavioral and psychological consequences of boundary spanning burnout for customer service representatives
    J. Singh [1994]
  • Antecedents and consequences of salesperson job satisfaction : Meta-analysis and assessment of causal effects
    S. P. Brown [1993]
  • A study on the job performance of social welfare centers : Focusing on the mediation effect of supervision
    H. Lee. [2013]
  • A study on the influence by performance of emotional labor of social care service workers on cognition of service quality
    Y. E. Kim. [2011]
  • A study on the effect of the elderly living facility workers’ emotional labor on the job-stress
    H. Y. Lee. [2011]
  • A study on the concept, dimensional and consequences of emotional labor
    Y. G. Choi [2014]
  • A study on emotional labor of social work civil servants of SMG and regulation effect of social support for the result(job stress, job burnout)from emotional labor