음악치료 인턴들의 치료적 노래만들기 경험에 대한 주제분석: 포커스 그룹을 중심으로

논문상세정보
    • 저자 박찬양 김진아
    • 제어번호 106888315
    • 학술지명 인간행동과 음악연구
    • 권호사항 Vol. 17 No. 1 [ 2020 ]
    • 발행처 한국음악치료교육학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 1-24
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 음악치료 인턴들의 치료적 노래만들기 경험에 대한 주제분석: 포커스 그룹을 중심으로' 의 참고문헌

  • 초보 상담자가 상담 회기 내에 경험한 어려움과 대처 과정: 질적 분석
    김길문 [2004]
  • 집단 수퍼비전에서 수퍼바이지가 지각하는 수치심, 애착유형, 자기효능감, 정서적 유대, 평가불안 간의 관계 : 음악치료 수퍼비전을 중심으로
    김동민 [2009]
  • 음악치료사의 인턴쉽 경험에 대한 현상학적 연구
    이지연 [2010]
  • 음악치료사의 길을 선택하고 유지해가는 치료사들의 동기에 대한 현상학적 연구
    조경림 [2010]
  • 음악치료사 교육과정에서 학부 음악전공 여부가 대학원 교육과정에 미치는 반응조사연구
  • 음악치료 전공생의 목소리 즉흥을 통한 자기역량강화에 관한 연구
    정우진 [2013]
  • 음악치료 대학원생의 치료사 역량 훈련 필요성 인식 조사
    김소영 [2013]
  • 안전한 공간을 위한 상담자의 자기 성찰적 바라보기에 대한 의미 고찰: Jung의 진정한 움직임을 중심으로
    유경숙 [2019]
  • 상담자의 자기돌봄
    최해림 [2009]
  • 상담자의 자기 돌봄(self-care) 인식에 관한 개념도 연구
    강현주 [2016]
  • 마음챙김의 방법으로서 음악심상: 예비음악치료사의 경험을 중심으로
    김영실 [2018]
  • Using thematic analysis in psychology
    Braun, V. [2006]
  • Undergraduate music therapy students’ experiences as clients in short-term group music therapy
  • The effect of musical application to develop the emotional expression of mentally retarded adults
    Jin, S. J. [2005]
  • Songwriting: Methods, techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students
  • Review of literatures on focus group method in qualitative study
    Kim, H. J. [2001]
  • Qualitative research methodology
    Shin KR [2004]
  • Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches
  • Music therapy: Understanding and application
  • Music therapy practicum practices: A survey of music therapy educators
  • Music therapists’ experience of self in clinical improvisation in music therapy: A phenomenological investigation
  • Groups: Process and practice
  • Fourth generation evaluation
    Guba, E. G. [1989]
  • Focus-group interview and data analysis
    Rabiee, F. [2004]
  • Focus groups: A practical guide for applied research
  • Focus groups
  • Focus group research: What is it and how can it be used?
    Then, K. L. [2014]
  • Doing a thematic analysis: A practical, step-by-step guide for learning and teaching scholars
    Maguire, M. [2017]
  • Defining music therapy
  • Collaborative peer lyric writing during music therapy training: A tool for facilitating students’ reflections about clinical practicum experiences
  • A qualitative study of Korean music therapist’s turnover experiences
    Kim, Y. S. [2013]