위기갈등문화에 대한 소통방식 연구: SNS 메시지 구체성을 중심으로

논문상세정보
    • 저자 이효범 김정규
    • 제어번호 106883241
    • 학술지명 The Journal of the Convergence on Culture Technology (JCCT)
    • 권호사항 Vol. 6 No. 2 [ 2020 ]
    • 발행처 국제문화기술진흥원
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 251-256
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
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' 위기갈등문화에 대한 소통방식 연구: SNS 메시지 구체성을 중심으로' 의 참고문헌

  • 수용자의 관점에서 본 위기 커뮤니케이션 전략: 공중은 조직의 위기 커뮤니케이션 전략을 어떻게 평가하고 있는가?
    윤영민 [2007]
  • 사회적 관계 중심의 SNS 이용에 따른 SNS에서 자기표현과 오프라인 모임 참여 및 삶의 만족도 분석
    이영원 [2020]
  • 사과광고의 메시지 유형에 따른 공중의 반응 연구
    백진숙 [2006]
  • 기업의 위기 이력과 평판이 공중의 위기 커뮤니케이션 전략 평가에 미치는 영향: 식품 사고를 중심으로
    김소연 [2010]
  • The Unpacking Effect in Evaluative Judgements : When the Whole is Less than the Sum of Its Parts
  • The Impact of Specific Adver -tising Message on Purchasing Behavior of Customers of Intangible Goods : A Study of Permanent Protection
    M. Y. Jang [2017]
  • PR Communication
    Y. W, Kim [2003]
  • Helping Crisis manages protect reputational assets; Initial tests of the situational crisis communications theory
    H. Combs [2002]
  • Ease of Retrieval as the Information : Another Look at the Availability Heuristic
    S. Bless [1991]
  • Communication and attributions in a crisis : an experimental study in crisis communication
    H. Coombs [1996]
  • A study on the interaction effect of crisis history, crisis communication strategy and public involvement : focusing on public's perception of crisis responsibility and evaluation of crisis communication
    J. H. Kim [2015]
  • A study of the impact of situational motivation, attitudes and norms on communicative action and intentions for a rare incurable disease children : an application of the situational theory of problem solving(STOPS)and the theory of planned behavior
    N. L. Park [2017]