광고의 보이스오버 내레이션에 나타난 젠더 역할의 변화 연구 : 이동통신 광고를 중심으로

정승혜 2020년
논문상세정보
    • 저자 정승혜
    • 제어번호 106883076
    • 학술지명 광고학연구
    • 권호사항 Vol. 31 No. 4 [ 2020 ]
    • 발행처 한국광고학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 33-57 ( 25쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 광고의 보이스오버 내레이션에 나타난 젠더 역할의 변화 연구 : 이동통신 광고를 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국 TV광고에 나타나는 젠더표상
    남경태 [2004]
  • 제품군에 따른 광고 언어의 사용 양상 - 라디오 광고를 중심으로
    김정우 [2012]
  • 인터넷 광고에 반영된 여성의 사회적 역할에 관한 내용 연구
    김상훈 [2006]
  • 이동통신 광고 15년, 그 변화와 의미 1996년∼2012년 TV광고의 내용분석
    정승혜 [2013]
  • 애니메이션 사운드의 디제시스적 특성과 서사적 연출 연구
    이현우 [2018]
  • 보이스오버의 유형과 1960년 전후의 한국영화-<구봉서의 벼락부자>(1961)를 중심으로-
    장우진 [2004]
  • 매체이용 방식이 광고 브랜드 및 메시지 회상(recall)에 미치는 효과 에 관한 연구
    구교태 [2005]
  • 라디오커머셜 아나운서의 성별, 성별 지배적 제품 및 수용자 성별에 따른 일치효과
    김재영 [2005]
  • 라디오광고의 청각적 표현요소에 관한 인식 유형화 연구:성우와 배경음악을 중심으로
    이제영 [2010]
  • 라디오 광고에서 언어 힘의 설득 효과와 정보원 성(性)의 영향
    천현숙 [2006]
  • 라디오 광고에 나타난 성역할 이미지에 관한 연구
    조이영 [2016]
  • 라디오 광고가 제품의 신뢰도, 평가도, 만족도에 미치는 영향에 대한 연구
    문성준 [2008]
  • 라디오 광고 커뮤니케이션 전략에 대한 연구 : 제작형태에 대한 전문가의 견해와 일반 수용자의 인식과 태도를 중심으로
    이상훈 [2005]
  • Women as TV experts : The voice of authority?
    Marecek, J. [1978]
  • Violent women in Spanish TV ads : Stereotype reversal or the same old same old?
  • The portrayal of men and women in US television commercials: A recent content analysis and trends over 15 years
  • The multicultural question. Pavis Centre for Social and Cultural Research
    Hall, S. [2001]
  • The human voice: The story of a remarkable talent
    Karpf, A. [2011]
  • The effects of male celebrity voice over and gender on product brand name recall, comprehension, and purchase intention
    Leung, L. [1999]
  • The effects of gender-stereotyped radio commercials
    Hurtz, W. [2004]
  • The change of the gender representation in Korean television advertising
    Chung, G. [2007]
  • The Functional Approach to the Study of Attitudes
    Katz, D. [1960]
  • TV광고에 나타난 성역할 이미지의 변화에 관한 연구
    김희정 [2007]
  • TV 광고에서 화자의 전통적 역할과 광고 언어의 일치/불일치 정도 변화
    마정미 [2015]
  • Slappers who gouge your eyes : Vocal performance as exemplification of disturbing inertia in gender equality
    Ashley, M. [2010]
  • Sex-role stereotyping in british radio advertisements
    Furnham, A. [1986]
  • Sex-role stereotyping in British television advertisements
  • Sex role messages in television commercials: An update
  • Recognition and respect: A content analysis of prime-time television characters across three decades
  • Radio listeners' listening characteristics and advertising effects
    Lee, J. [2003]
  • Radio language in prime-time mainstream advertising. Commercials on 'star-powered radio'
  • Music, gender, education
    Green, L. [1997]
  • Music and radio advertising : Effects of tempo and placement
    Brooker, G. [1994]
  • Media & consumer research 2015
  • Male and female voices in commercials: Analysis of effectiveness, adequacy for the product, attention and recall
    Rodero, E. [2013]
  • Influence of involvement and background music in radio advertising on consumer attitude formation incense
    Park, J. [1999]
  • Gender-role portrayals in television advertising across the globe
    Matthes, J. [2016]
  • Gender stereotypes in advertising on children's television in the 1990s : A cross-national analysis
  • Gender role stereotyping in radio advertisements : A Portuguese and cross-national analysis
    Neto, F. [2004]
  • Gender role stereotyping in australian radio commercials
    Hurtz, W. [1997]
  • Gender role stereotyping in advertisements on two british radio stations
    Furnham, A. [1999]
  • Effectiveness of radio spokesperson's gender, vocal pitch and accent and the use of music in radio advertising
  • Culture's consequences: International differences in work-related values
  • Culture's consequences: Comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations
  • Children's TV ad content : 1974
  • Changes in the stereotypical portrayal of men and women in british television advertisements
    Furnham, A. [1997]
  • Bodies that matter: On the discursive limits of sex
    Butler, J. [2011]
  • Ban on harmful gender stereotypes in ads comes into force
  • Anatomy of film
    Dick, B. F. [1990]
  • An analysis of the portrayal of gender roles in Turkish television advertisements
    Uray, N. [2003]
  • Advertising spokesperson effects-An examination of endorser type and gender on 2 audiences
  • Adaptation of marketing activities to cultural and social context: Gender role portrayals and sexism in spanish commercials
  • A study on the change of masculine and feminine image in advertisements, 1993-1999
    Han, E. [2000]
  • A study of the use of wire service copy by iowa evening newspapers which receive wire service copy from the iowa-nebraska circuit of the associated press
    Clark, J. [1960]
  • A content analysis of gender representation in radio commercials
    Pop, A. [2015]