K대학의 역량기반 맞춤형 학습 지원을 위한 탐색적 연구
-
-
저자
김미화
윤관식
박지원
-
제어번호
106882386
-
학술지명
실천공학교육논문지
-
권호사항
Vol.
12
No.
1
[
2020
]
-
발행처
한국실천공학교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
49-60
-
언어
Korean
-
출판년도
2020
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
K대학의 역량기반 맞춤형 학습 지원을 위한 탐색적 연구' 의 참고문헌
-
핀란드 가정과 교육과정의 역량 기반 교육과정 사례 연구
-
대학생 핵심역량 진단도구 개발 및 타당화 연구-A대학 사례를 중심으로
-
대학생 핵심역량 기반 맞춤형 비교과 프로그램 개발
-
경력역량이동지도(CCMM) 적용사례 연구: K 대학을 중심으로
-
The 7th Discussion Analysis on Educational Process
-
Research on ways to support personalized learning in classrooms
-
Research on Supprting Ways to Adaptive Learning to Elementary School
-
Remind and Expectations toward constructivism research
-
Personalized instruction:The key to student achievement
-
Personalising learning: Next steps in working laterally
-
Personalised learning: Preparing high school students to create their futures
-
National core curriculum for basic education 2014
-
LMS for generous higher education standard based model planning research report
-
K-CESA를 활용한 대학생 핵심역량 강화 교육사례 연구 - 의사소통 역량 강화를 중심으로
-
Individual learning reflecting:understanding and application
-
Improving the quality of childhood in Europe
-
Evolution of Smart Campus: The First A.I Campus
-
Education in a post welfare society
-
Curriculum 'Playlists': A Take on Personalized Learning
-
Breaking ranks: Changing an American Institution
-
Big Data Analysis in Higher Education:Promises and Pitfalls
-
Beyond lip-service:An operational definition of Learning-centered College
-
A national conversation about personalized learning
-
A contribution of score meaning for feldersolomon's index of learning styles
'
K대학의 역량기반 맞춤형 학습 지원을 위한 탐색적 연구'
의 유사주제(
) 논문