OTT서비스이용자의 유료지불의사에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
한윤화
김찬원
이민규
제어번호
106867716
학술지명
디지털융복합연구
권호사항
Vol.
18
No.
5
[
2020
]
발행처
한국디지털정책학회
발행처 URL
http://www.policy.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
105-114
언어
Korean
출판년도
2020
등재정보
KCI등재
판매처
'
OTT서비스이용자의 유료지불의사에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌
확장된 기술수용모델을 이용한 IP-TV의 수용 의도에 영향을 미치는 요인들에 대한 연구
키오스크 서비스의 추천의도에 영향을 미치는 신념변수에 관한 실증적 분석
인터넷 유료 정보콘텐츠 서비스 특성이 고객만족, 고객애호도에 미치는 영향에 관한 연구 - 콘텐츠 유형에 따른 조절효과 검증 -
기대충족모델을 이용한 스마트폰의 지속사용에 대한 연구
가중화된 기대충족모형을 이용한 인터넷 쇼핑 사이트의 지속적 사용에 관한 연구
“IPTV 이용자의 이용인식과 수용결정 요인에 관한 연구,”
User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
Understanding Information Systems Continuance : An Expectation-Confirmation Model
The technology acceptance model : Past, present, and future
The intellectual development of the technology acceptance model : A co-citation analysis
The effects of post-adoption beliefs on the expectation-confirmation model for information technology continuance
The effect of OTT service’s quality characteristics, user’s characteristics on user satisfaction, loyalty, and continuous use intention
Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
Overview of the technology acceptance model: Origins, developments and future directions
OTT서비스 이용자의 지속사용의도 영향 요인에 관한 연구: 기술수용모델의 확장을 중심으로
OTT 서비스 이용자의 이용 동기가 이용만족과 지속사용의사에 미치는 영향
OTT revolution, cataclysm and business opportunities in the online video market
N 스크린 서비스의 이용행태, 콘텐츠, 기능, 비용이 이용 만족도와 지속이용의사에 미치는 영향에 관한 연구
Integrating perceived palyfulness into expectation-confirmation model for web portal context
Individual characteristics associated with World Wide Web use
IPTV 이용자의 유료 VOD 재구매 의도 결정 요인
Global leaders of OTT video, 2018-23
Customer acceptance of IPTV service quality
Creation of favorable user perceptions : Exploring the role of intrinsic motivation
Changes in global OTT market competition and business strategy following Disney +and Apple
Asia-Pacific OTT market size 20 trillion won by 2024
A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems : Theory and results
A study on the characteristics of uses and effects of Chinese OTT users : Focusing on the relationships among psychological and social factors, usage factors and willingness to pay
A study on factor influencing on user’s satisfaction and loyalty of OTT service
2019 OTT service trend report
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OTT서비스이용자의 유료지불의사에 영향을 미치는 요인에 관한 연구'
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