OTT서비스이용자의 유료지불의사에 영향을 미치는 요인에 관한 연구

논문상세정보
    • 저자 한윤화 김찬원 이민규
    • 제어번호 106867716
    • 학술지명 디지털융복합연구
    • 권호사항 Vol. 18 No. 5 [ 2020 ]
    • 발행처 한국디지털정책학회
    • 발행처 URL http://www.policy.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 105-114
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' OTT서비스이용자의 유료지불의사에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 확장된 기술수용모델을 이용한 IP-TV의 수용 의도에 영향을 미치는 요인들에 대한 연구
    이재신 [2006]
  • 키오스크 서비스의 추천의도에 영향을 미치는 신념변수에 관한 실증적 분석
    이은미 [2019]
  • 인터넷 유료 정보콘텐츠 서비스 특성이 고객만족, 고객애호도에 미치는 영향에 관한 연구 - 콘텐츠 유형에 따른 조절효과 검증 -
    최필진 [2011]
  • 기대충족모델을 이용한 스마트폰의 지속사용에 대한 연구
    신동희 [2012]
  • 가중화된 기대충족모형을 이용한 인터넷 쇼핑 사이트의 지속적 사용에 관한 연구
    이선로 [2008]
  • “IPTV 이용자의 이용인식과 수용결정 요인에 관한 연구,”
    김미선 [2010]
  • User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
    F. D. Davis [1989]
  • Understanding Information Systems Continuance : An Expectation-Confirmation Model
  • The technology acceptance model : Past, present, and future
    Y. Lee [2003]
  • The intellectual development of the technology acceptance model : A co-citation analysis
    C. H. Hsiao [2010]
  • The effects of post-adoption beliefs on the expectation-confirmation model for information technology continuance
  • The effect of OTT service’s quality characteristics, user’s characteristics on user satisfaction, loyalty, and continuous use intention
    D. Y. Shim. [2018]
  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
  • Overview of the technology acceptance model: Origins, developments and future directions
  • OTT서비스 이용자의 지속사용의도 영향 요인에 관한 연구: 기술수용모델의 확장을 중심으로
    이민규 [2019]
  • OTT 서비스 이용자의 이용 동기가 이용만족과 지속사용의사에 미치는 영향
    김대한 [2016]
  • OTT revolution, cataclysm and business opportunities in the online video market
    KPMG. [2019]
  • N 스크린 서비스의 이용행태, 콘텐츠, 기능, 비용이 이용 만족도와 지속이용의사에 미치는 영향에 관한 연구
    김동우 [2013]
  • Integrating perceived palyfulness into expectation-confirmation model for web portal context
    C. S. Lin [2005]
  • Individual characteristics associated with World Wide Web use
  • IPTV 이용자의 유료 VOD 재구매 의도 결정 요인
    조신 [2016]
  • Global leaders of OTT video, 2018-23
  • Customer acceptance of IPTV service quality
    H. Y. Jang [2011]
  • Creation of favorable user perceptions : Exploring the role of intrinsic motivation
  • Changes in global OTT market competition and business strategy following Disney +and Apple
    KISDI. [2019]
  • Asia-Pacific OTT market size 20 trillion won by 2024
  • A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
  • A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems : Theory and results
  • A study on the characteristics of uses and effects of Chinese OTT users : Focusing on the relationships among psychological and social factors, usage factors and willingness to pay
  • A study on factor influencing on user’s satisfaction and loyalty of OTT service
    H. S. Lee. [2016]
  • 2019 OTT service trend report