신규고객 확보 및 기존고객 유지에 따른 온라인 멀티브랜드샵의 제품 믹스 및 SNS 커뮤니케이션 전략

논문상세정보
    • 저자 황지현 원함 이재영
    • 제어번호 106865709
    • 학술지명 마케팅연구
    • 권호사항 Vol. 35 No. 2 [ 2020 ]
    • 발행처 한국마케팅학회
    • 발행처 URL http://www.kma.re.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 21-38 ( 18쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 경상국립대학교 도서관 남서울대학교 성암기념중앙도서관
    • 판매처
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' 신규고객 확보 및 기존고객 유지에 따른 온라인 멀티브랜드샵의 제품 믹스 및 SNS 커뮤니케이션 전략' 의 참고문헌

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    엄경희 [2015]
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    김중인 [2013]
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    이동진 [2005]
  • 인터넷 쇼핑몰의 신뢰형성 요인에 관한 연구: 탐색재, 경험재를 중심으로
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  • 소셜 네트워크의 확산적 광고효과와 사회적 영향력에 관한 연구
    김재휘 [2013]
  • 서비스 품질의 각 차원이 CS에 미치는 상대적 영향에 대한 연구 : 기존고객과 잠재고객의 비교를 중심으로
    이유재 [2003]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 [2002]
  • 브랜드 아이덴티티 구축을 통한 패션 멀티샵 디자인 계획
    오재호 [2006]
  • 멀티샵의 점포이미지가 점포충성도 및 상표전환행동에 미치는 영향에 관한 연구
    이승희 [2007]
  • 네이밍 마케팅
    남보영 [2018]
  • 기업의 고객 획득 지향이 재구매의도에 미치는 영향: 산업포화도와 시장점유율의 조절효과를 중심으로
    이혜련 [2010]
  • 기업과 공공부문에 있어서 SNS 활용방안에 대한 연구
    강준규 [2012]
  • 국내 1위 온라인 편집숍 무신사 | “나이키 신상 여기만 있네” 거래액 1조 급성장
  • The Long-term Performance of Horizontal Acquisitions
    Capron, L. [1999]
  • The Lagrange Multiplier Test and its Applications to Model Specification in Econometrics
  • The Impact of Marketing-induced Versus Word-of-mouth Customer Acquisition on Customer Equity Growth
  • The Effects of Trial and Incentives on Repeat Purchase Behavior
  • The Effects of Discount Level, Price Consciousness and Sale Proneness on Consumers’ Price Perception and Behavioral Intention
  • The Effects of Involvement and Ad Type on Attitudes toward Direct-toconsumer Advertising of Prescription Drugs
  • The Effect of Brand Class, Brand Awareness, and Price on Customer Value and Behavioral Intentions
    Oh, H. [2000]
  • The Category-demand Effects of Price Promotions
    Nijs, V. R. [2001]
  • Strategies for Distinctive Brands
  • Relationship marketing of services-growing interest, emerging perspectives
  • Price, Product Information, and Purchase Intention : An empirical study
  • Price and Advertising Signals of Product Quality
    Milgrom, P. [1986]
  • Perceived Risk and Trust associated with Purchasing at Electronic Marketplaces
  • Online Shoppers’ Response to Price Comparison sites
    Jung, K. [2014]
  • Manage Marketing by the Customer Equity Test
  • Launching New Products through Exclusive Sales Channels
  • International Price Comparisons based upon Incomplete Data
    Summers, R. [1973]
  • Informational/transformational Advertising : Differences in Usage across Media Types, product categories, and National Cultures
  • How Does Assortment Affect Grocery Store Choice?
  • External Search Effort : An Investigation across Several Product Categories
  • Dictionary of Marketing
  • DO MULTI-BRAND STORES HAVE A FUTURE? The difference between ‘being’ and ‘selling’
  • Customer Satisfaction and the Services Marketing Mix
    Yelkur, R. [2000]
  • Contextual Influences on Consumer Price Responses : An Experimental Analysis
  • Consumer Attitudes towards a European Retailer’s Private Brand Food Products: An Integrated Model of Taiwanese Consumers
    Lin, C. Y. [2009]
  • Category Management and Coordination in Retail Assortment Planning in the Presence of Basket Shopping Consumers
  • Analysis of New Product Diffusion using a Foursegment Ttrial-repeat Model
    Hahn, M. [1994]
  • '낯설게 하기' 표현기법에 의한 멀티브랜드샵 파사드(Facade) 디자인 연구
    이은솔 [2011]