후기낭만음악 분석을 위한 쉔커식 이론의 재검토
-
-
저자
정세은
송무경
-
제어번호
106865484
-
학술지명
서양음악학
-
권호사항
Vol.
23
No.
1
[
2020
]
-
발행처
한국서양음악학회
-
발행처 URL
http://www.musicology.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
11-41
-
언어
Korean
-
출판년도
2020
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
후기낭만음악 분석을 위한 쉔커식 이론의 재검토' 의 참고문헌
-
-
후기낭만음악의 쉔커식 중경층 설계를 위한 이론적 전제
-
음악적 통일성과 응집력의 보고(寶庫)로서의 모티브
-
-
-
-
베베른의 초기 가곡에 나타나는 조성음악어법 연구
-
The Problem of Prolongation in ‘Tonal’ Music: Terminology, Perception, and Expressive Meaning
-
The Music of Béla Bartók
-
The Limits of Tonality in the Late Music of Franz Liszt
-
The Cambridge History of Western Music Theory
-
Reviews: Hugo Wolf’s Lieder and Extensions of Tonality by Deborah J. Stein
-
Non-Tonic Settings of the Primary Tone in Beethoven Piano Sonatas
-
Music Analysis in Theory and Practice
-
Liszt’s Open Structures and the Romantic Fragment
-
Hugo Wolf’s Lieder and Extensions of Tonality
-
-
Form as the Process of Becoming: The Beethoven-Hegelian Tradition and the ‘Tempest’ Sonata
-
Dissonant Prolongations Again: Nontonic Extensions in Nineteenth-Century Music
-
Dissonant Prolongation: Theoretical and Compositional Precedents
-
Deceiving the Ear: Recontextualization, Key Association, and Auxiliary Cadence in Two Songs by Hugo Wolf
-
Becoming Heinrich Schenker: Music Theory and Ideology
-
Analysis of Tonal Music: A Schenkerian Approach
-
Advanced Schenkerian Analysis: Perspectives on Phrase Rhythm, Motive, and Form
-
A Guide to Musical Analysis
'
후기낭만음악 분석을 위한 쉔커식 이론의 재검토'
의 유사주제(
) 논문