감성지능과 직무성과 간의 관계에서 고객응대 내면행동의 매개역할
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저자
윤석범
이종건
윤재숙
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제어번호
106846629
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학술지명
기업경영연구
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권호사항
Vol.
27
No.
2
[
2020
]
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발행처
한국기업경영학회
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발행처 URL
http://www.kocoma.or.kr
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자료유형
학술저널
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수록면
25-48
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언어
Korean
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출판년도
2020
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등재정보
KCI등재
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판매처
'
감성지능과 직무성과 간의 관계에서 고객응대 내면행동의 매개역할' 의 참고문헌
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호텔기업 종사원의 감성지능에 따른 감정노동이 직무성과 및 이직의도에 미치는 영향
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특급호텔 종사원의 감성지능이 감정노동과 직무스트레스에 미치는 영향
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컨택센터 상담사의 감정노동, 직무소진, 자기효능감, 이직의도간의 관계 연구: 슈퍼리더십의 조절효과를 중심으로
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동일방법편의(Common Method Bias)의 원인과 해결방안
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기업의 인센티브여행 제시가 조직몰입 및 직무성과에 미치는 영향 연구
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국내외 HRD 연구의 매개효과 분석 방법에 대한 고찰
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감정노동과 감정소진의 관계에 대한 교차 수준 연구: 고객공격행동 경험 및 고용유형의 조절 효과
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감성지능이 직무성과에 미치는 영향 : 고객응대 내면행동의 매개역할
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감성지능 및 감정노동이 백화점 판매원의 고객지향성과 판매 성과에 미치는 영향
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“호텔종업원의 감정노동이 직무관련태도에 미치는 영향”
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“감정노동자의 직무소진에 영향을 미치는 직무스트레스의 매개효과 연 구”
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The sociology of emotions
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The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations
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The expression of emotion in organizational life
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The effects of leader and follower emotional intelligence on performance and attitude : An exploratory study
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The dimensions, antecedents, and consequences of emotional labor
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The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
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Ten secrets for success and inner peace
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Sources of occupational stress : An examination of british prison officers
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Service with a smile: Do emotional intelligence, gender, and autonomy moderate the emotional labor process?
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Mediation in experimental and nonexperimental studies : new procedures and recommendations
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Managerial attitudes and performance
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Leader-member exchange, employee performance, and work outcomes
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Job satisfaction, organizational commitment, turnover intention, and turnover : Path analyses based on meta analytic findings
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Intellectual performance and ego depletion : Role of the self in logical reasoning and other information processing
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H 호텔종사원의 감정노동과 감성지능이 직무스트레스에 미치는 영 향
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Further scale refinement for emotional labor : Exploring distinctions between types of surface versus deep acting using a difficult client referent
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Expression of emotion as part of the work role
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Executive EQ: Emotional intelligence in leadership and organization
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Emotions, reflexivity, and action : An interactionist analysis'
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A multistage model of customers’assessments of service quality and value
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