감성지능과 직무성과 간의 관계에서 고객응대 내면행동의 매개역할

논문상세정보

' 감성지능과 직무성과 간의 관계에서 고객응대 내면행동의 매개역할' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 감성지능이 성과에 미치는 영향
    최금창 [2006]
  • 호텔기업 종사원의 감성지능에 따른 감정노동이 직무성과 및 이직의도에 미치는 영향
    박종철 [2015]
  • 특급호텔 종사원의 감성지능이 감정노동과 직무스트레스에 미치는 영향
    조수현 [2017]
  • 컨택센터 상담사의 감정노동, 직무소진, 자기효능감, 이직의도간의 관계 연구: 슈퍼리더십의 조절효과를 중심으로
    강한철 [2014]
  • 서비스 접점 종사원의 감정노동이 직무소진에 미치는 영향에 관한 연구 : 감성지능의 조절효과를 중심으로
  • 동일방법편의(Common Method Bias)의 원인과 해결방안
    박원우 [2007]
  • 기업의 인센티브여행 제시가 조직몰입 및 직무성과에 미치는 영향 연구
    유명희 [2007]
  • 국내외 HRD 연구의 매개효과 분석 방법에 대한 고찰
    이현응 [2014]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 [2012]
  • 고객 만족을 넘어 고객 가치를 경영하라
    이유재 [2007]
  • 감정노동행동이 직무성과에 미치는 영향
    김형철 [2017]
  • 감정노동자의 인적자원관리가 직무성과에 미치는 영향에 관한 연구: 직 무만족의 매개효과를 중심으로
    이준우 [2014]
  • 감정노동과 감정소진의 관계에 대한 교차 수준 연구: 고객공격행동 경험 및 고용유형의 조절 효과
    공혜원 [2017]
  • 감성지능이 직무성과에 미치는 영향 : 고객응대 내면행동의 매개역할
    윤재숙 [2017]
  • 감성지능 및 감정노동이 백화점 판매원의 고객지향성과 판매 성과에 미치는 영향
    이현응 [2010]
  • “호텔종업원의 감정노동이 직무관련태도에 미치는 영향”
    김민주 [1998]
  • “감정노동자의 직무소진에 영향을 미치는 직무스트레스의 매개효과 연 구”
    전순영 [2013]
  • The sociology of emotions
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations
  • The expression of emotion in organizational life
    Rafaeli, A. [1989]
  • The effects of leader and follower emotional intelligence on performance and attitude : An exploratory study
    Wong, C. S [2002]
  • The dimensions, antecedents, and consequences of emotional labor
    Morris JA [1996]
  • The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
  • Ten secrets for success and inner peace
    Dyer, W. [2002]
  • Sources of occupational stress : An examination of british prison officers
  • Service with a smile: Do emotional intelligence, gender, and autonomy moderate the emotional labor process?
  • Mediation in experimental and nonexperimental studies : new procedures and recommendations
  • Managerial attitudes and performance
  • Leader-member exchange, employee performance, and work outcomes
    Wang, H. [2008]
  • Job satisfaction, organizational commitment, turnover intention, and turnover : Path analyses based on meta analytic findings
    Tett, R. P. [1993]
  • Intellectual performance and ego depletion : Role of the self in logical reasoning and other information processing
  • H 호텔종사원의 감정노동과 감성지능이 직무스트레스에 미치는 영 향
    배은주 [2012]
  • Further scale refinement for emotional labor : Exploring distinctions between types of surface versus deep acting using a difficult client referent
    Blau, G. [2010]
  • Expression of emotion as part of the work role
    Rafaeli A [1987]
  • Executive EQ: Emotional intelligence in leadership and organization
  • Emotions, reflexivity, and action : An interactionist analysis'
    Mills, T. [1988]
  • Emotional style: The cultural ordering of emotions
  • Emotional regulation in the workplace : A new way to conceptualize emotional labor
  • Emotional labor and burnout : comparing two perspectives of"people work"
  • Emotional intelligence in the workplace : Exploring its effects on occupational stress and organizational commitment
  • Emotional development and emotional intelligence: Implications for educators
  • Emotional Intelligence
    Salovey, P. [1990]
  • Emotional Intelligence
    Goleman, D. [1995]
  • Communication satisfaction, job satisfaction, and job performance
  • Cold Intimacies : The Making of Emotional Capitalism
    Illouz, E. [2007]
  • Antecedents and consequences of salesperson job satisfaction : Meta analysis and assessment of causal effect
  • A multistage model of customers’assessments of service quality and value
  • A factor analytic study of communication satisfaction