소셜미디어의 경험과 인플루언서가 소비자의 소셜미디어 만족도와 구매의도에 미치는 영향력에 관한 연구

논문상세정보
    • 저자 이영애 하규수
    • 제어번호 106840704
    • 학술지명 벤처창업연구
    • 권호사항 Vol. 15 No. 2 [ 2020 ]
    • 발행처 한국벤처창업학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 171-181
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
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' 소셜미디어의 경험과 인플루언서가 소비자의 소셜미디어 만족도와 구매의도에 미치는 영향력에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 SNS(Social Networking Service)품질이 만족과 재구매의도에 미치는 영향
    김동준 [2012]
  • 해시태그 유형이 인플루언서 및 패션 정보 평가, 수용자 반응에 미치는 영향
    김우빈 [2019]
  • 인플루언서의 뷰티제품평가 콘텐츠가 구매의도에 미치는 영향: 제품평가요인을 중심으로
    박용진 [2020]
  • 인플루언서 특성이 소비자 행동의도에 미치는 영향 : 계획된 행동이 론(TPB) 중심으로
    박지혜 [2018]
  • 인스타그래머의 자기노출과 정보특성이 소비자 반응에 미치는 영향: 쇼핑몰 운영자를 중심으로
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  • 유튜브 뷰티 채널에서 화장품 구매의도에 미치는 영향요인 분석
    증가녕 [2018]
  • 스마트폰 어플리케이션 품질 평가에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑 Outback 어플리케이션을 대상으로 -
    남장현 [2011]
  • 소셜미디어를 통한 외식정보탐색동기가 정보탐색과 정보가치 및 행동의도에 미치는 영향
    정유화 [2018]
  • 소셜네트워크서비스와 온라인 사회적 자본:한국과 중국 사례를 중심으로
    고상민 [2010]
  • 소셜네트워크서비스(SNS) 품질요인이 사용자 만족과 지속적인 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    고훈석 [2012]
  • 소셜 인플루언서를 활용한 디지털 마케팅 전략 연구: 올레드TV 글로벌 디지털 캠페인 사례를 중심으로
    손동진 [2017]
  • 뷰티제품의 소셜 인플루언서 이미지가 기업이미지 및 제품 구매의 도에 미치는 영향 : 인스타그램을 중심으로
    유승아 [2018]
  • 뷰티 인플루언서 정보가 화장품 브랜드 전환행동과 지속적 사용의 도에 미치는 영향
    김용선 [2018]
  • 공동경험: 촉지적 상호작용을 통한 소셜 미디어 사용자의 상호작용 경험에 향상에 대한 연구
    임성택 [2009]
  • “인스타그램의 이용 동기가 인플루언서 속성 및 관계유지에 미치는 영향: DISC 행동유형과 세대유형을 조절변인으로”
    오지연 [2019]
  • elationship between the level of intimacy and lurking in online social network services
    Rau, P. P. [2008]
  • Web 2.0 revolution: Power to the people
  • The social media revolution
    Smith, T. [2010]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations
  • The impact of customer experience and perceived value on sustainable social relationship in blogs: An empirical study
    Chen, S. C. [2015]
  • The effects on consumer's responses from Instagrammers' selfdisclosure and information characteristics: Focusing on the shopping mall manager's perspective
    Lee, S. Y. [2017]
  • The chain effects from brand trust and brand affect to brand performance: the role of brand loyalty
  • The Match-Up Hypothesis : Physical Attractive-ness, Expertise, and Role of Fit on Brand Attitude, Purchase Intent and Brand Beliefs
    Till, B. D. [2000]
  • The Impact of Beauty Influencer Information on Cosmetic Brand Switching and Continual Usage
    Kim, Y. S. [2018]
  • The Effect of Influencer's Quality on Consumer Behavioral Intention: Focused on Theory of Planned Behavior (TPB)
    Park, J. H. [2018]
  • The Blog is Serving Its Purpose:Self-Presentation Strategies on 38pitches.com
  • Study on the Effect of the Information Search Motivation for Eating-out through Social Media on Information Search, Information Value and Behavioral Intention
  • Social media metrics: A framework and guidelines for managing social media
    Peters, K. [2013]
  • Social media marketing efforts of luxury brands : Influence on brand equity and consumer behavior
    Godey, B. [2016]
  • Social influence network theory: A sociological examination of small group dynamics
  • SNS에서의 사회적 자본이 외식상품 구매의도 및 구전의도에 미치는 영향 - 외식상품 신뢰의 매개역할을 중심으로 -
    한지수 [2016]
  • SNS 광고효과에 대한 영향요인 연구: 페이스북 이용자 분석을 토대로
    한규훈 [2012]
  • Re-examining online customer experience to include purchase frequency and perceived risk
    Martin, J. [2015]
  • Online Customer Experience in e-Retailing : An empirical model of Antecedents and Outcomes
    Rose, S. [2012]
  • Making Great Theories
  • Influencer Marketing : Influentials"Authenticity Likeability and Authority in Social Media
    Moore, A. [2018]
  • Friends, fans, and followers : Do ads work on social networks?
  • Emergence of scaling in random networks
  • Electronic word-of-mouth via consumeropinion platforms : What motivates consumers to articulate themselves on the Internet
  • Effect of the influencer’s beauty product evaluation contents on purchase intentions: Focus on product evaluation factors
    Park, Y. J. [2020]
  • Effect of perceived value and social influences on mobile app stickiness and in app purchase intention
    Hsu, C. L. [2016]
  • Consuming the Authentic Gettysburg : How a Tourist Landscape Becomes an Authentic Experience
    Chronis, A [2008]
  • Co-Experience: Enhancing Interactive Experience of Users on Social Media through Tangible Interaction
    Lim, S. T. [2009]
  • Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty?
  • Authenticity : What Consumers Really Want
  • Antecedents and Consequences of Online Customer Satisfaction: A Holistic Process Perspective
  • An empirical study the effect of social media marketing activities upon customer satisfaction, positive word-of-mouth and commitment in indemnity insurance service
    Sano, K. [2015]
  • A Study on the effect of how the image of Social Influencers at beauty products on the corporate image and the intention of purchasing products:Based on Instagram
    Yoo, S. A. [2018]
  • A Study on the Effect of Instagram Usage Motivation on Influencers’ Characteristics and Relationship Maintenance: Focusing on DISC Behavioral Patterns and Generational Patterns as Control Variables
    Oh, J. O. [2019]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions