포괄적 비주얼 머천다이징 평가에 의한 럭셔리 브랜드 매장의 현상 분석 - 패션 브랜드를 중심으로 -

최원선 2020년
논문상세정보
    • 저자 최원선
    • 제어번호 106840413
    • 학술지명 한국공간디자인학회논문집
    • 권호사항 Vol. 15 No. 3 [ 2020 ]
    • 발행처 한국공간디자인학회
    • 발행처 URL http://www.kisd.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 349-362
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
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' 포괄적 비주얼 머천다이징 평가에 의한 럭셔리 브랜드 매장의 현상 분석 - 패션 브랜드를 중심으로 -' 의 참고문헌

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  • 럭셔리 브랜드경영
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  • Visual Merchandising & Display
    심, 낙훈 [2003]
  • VMD Characteristics According to Experience Marketing Type of Chinese Fashion Multi-Brand Store
  • The Study of Luxury Fashion Multi-Label Store's Marketing Strategies - focusing on Women's Luxury Goods
    Oh, Juwon [2009]
  • The Market for Luxury Goods : Income versus Culture
    Dubois, B. [1993]
  • The Luxury Brand Strategy Challenge
    Okonkwo, U. [2009]
  • The Effect of Brand Experience and Perceived Authenticity on Brand Attitude
    Kim, Soeun [2016]
  • Study on the Leading Brand Recognition Through Co-branding of Luxury Brand:Focusing on the Method of Inscribing a Brand on the Product
  • Attributes of Luxury Brands Online and the Consumer Attitude
  • A new definition of luxury
    Shah, D. [2000]
  • A Study on the VMD of Home Furnishing Store with Experience Marketing
    Kim, Hyerin [2018]
  • A Study on the Characteristics of Convergent Design in the Experiential Space of Sports Brands based on Experiential Marketing
    Jung, Yujin [2018]
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  • A Study of Evaluation Indexes for Comprehensive Visual Merchandising in Reflection of Store Attributes: An Examination of Downtown Duty-free Shops