외식 기업명성, 소비자기반 모브랜드자산, 확장브랜드태도의 관계: 지각된 적합성의 조절역할

논문상세정보
    • 저자 유세란 최웅
    • 제어번호 106612193
    • 학술지명 호텔관광연구
    • 권호사항 Vol. 22 No. 1 [ 2020 ]
    • 발행처 한국호텔관광학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 130-146 ( 17쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 외식 기업명성, 소비자기반 모브랜드자산, 확장브랜드태도의 관계: 지각된 적합성의 조절역할' 의 참고문헌

  • 확장제품군내 지배적 경쟁브랜드가 소비자의 확장제품평가에 미치는 영향
    전성률 [2006]
  • 확장브랜드의 관계마케팅 활동이 확장브랜드의 이미지, 태도, 충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 외식업을 중심으로
    박은아 [2009]
  • 호텔의 브랜드 자산이 브랜드 태도, 고객만족, 재방문 의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 서울지역 특급호텔 브랜드를 중심으로 -
    유종식 [2016]
  • 호텔기업의 문화마케팅과 브랜드 자산 간의 감성지능의 조절효과 연구
    왕도열 [2018]
  • 호텔기업 종사원의 감정노동이 직무스트레스와 소진에 미치는 영향
    박영배 [2009]
  • 호텔-고객 상호관계적 브랜드 자산에 따른 호텔 브랜드 태도 및 이용 충성도에 관한 연구
    신정하 [2010]
  • 패션브랜드 확장시 모브랜드와의 자아이미지 일치성과 충성도, 브랜드 관여도가 확장제품의 태도에 미치는 영향
    이영주 [2012]
  • 커피전문점의 커피품질이 브랜드 태도, 브랜드 이미지, 브랜드 충성도에 미치는 영향: 국내브랜드 커피전문점과 외국브랜드 커피전문점의 차이를 중심으로
    윤선미 [2017]
  • 지각된 유사성이 패션 브랜드 확장효과에 미치는 영향과 소비자-브랜드 관계 질의 조절효과
    김주현 [2010]
  • 중국 레스토랑의 로하스 이미지, 지각된 품질, 지각된 가치 및 태도 간의 관계: 성별 조절효과
    이정자 [2016]
  • 제약기업 명성요인이 의약품 Brand Equity와 고객충성도에 미치는 영향 : 일반의약품 활성화 RBC 모델
    주경미 [2008]
  • 외식프랜차이즈, 세컨드브랜드로 판 키운다
  • 외식업체 브랜드 자산과 확장 브랜드 HMR 제품에 대한 태도 및 구매의도의 구조적 관계
    심혜진 [2016]
  • 외식기업 브랜드 자산을 활용한 확장브랜드의 브랜드 이미지, 브랜드 태도, 브랜드 충성도의 영향관계에 관한 연구
    정다운 [2012]
  • 외식 프랜차이즈 브랜드 인지도가 고객행동에 미치는 연구
    박운서 [2015]
  • 외식 브랜드확장 시 외식 브랜드확장 적합성이 브랜드 가치지각과 확장브랜드평가에 미치는 영향 : 브랜드지식 및 브랜드현저성의 조절역할
    유세란 [2016]
  • 외식 브랜드 확장 시 모브랜드이미지와 지각된 적합성이 확장브랜드태도에 미치는 영향 - 소비자 지식의 조절역할 -
    유세란 [2014]
  • 외식 모브랜드와 확장브랜드 간 유사성, 브랜드개념 일치성, 소비자태도 및 구매의도에 관한 연구
    유세란 [2014]
  • 소비자, 모 브랜드, 확장제품범주 간의 젠더 이미지 일치성이 확장제품에 대한 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향
    안광호 [2012]
  • 소비자 구매행동에 대한 브랜드의 태도 : 소비자-브랜드 관계에서의 역할
    이학식 [2004]
  • 산업별 브랜드전략 연구 외식산업
    통계청 [2018]
  • 브랜드확장의 지각된 적합성이 확장제품 광고유형에 따른 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이우용 [2002]
  • 브랜드자산 구성 확인모델 개발과 태도, 방문의도간의 구조적 관계에 관한 연구: - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
    현용호 [2006]
  • 모호텔브랜드의 이미지, 충성도 및 지각된 적합성이 고객의 중저가 호텔브랜드 확장에 대한 태도에 미치는 영향 -글로벌 메가체인 호텔브랜드를 중심으로-
    이보배 [2012]
  • 모 브랜드의 지각된 가치가 확장 브랜드에 대한 태도 및 구매의도에 미치는 영향 : 충성도와 적합성의 조절효과를 중심으로
    이미정 [2011]
  • 모 브랜드 자산이 확장 브랜드 태도 및 이용의도에 미치는 영향
    윤광옥 [2014]
  • 럭셔리 패션브랜드 확장시 지각된 적합성과 브랜드 가치전이
    김은영 [2012]
  • 대형마트에서의 식품 판촉활동에 대한 소비자의 인지와 태도, 구매의도에 대한 연구
    박정수 [2016]
  • 기업명성과 브랜드 자산의 관계에 관한 연구: 기업명성이 브랜드 자산에 미치는 영향을 중심으로
    이효복 [2011]
  • 기업 명성의 개념 정립과 한국형 명성지수개발에 관한 연구
    차희원 [2004]
  • 고객기반 축제 브랜드자산 모델과 브랜드자산 가치 영향요인으로서의 축제서비스품질 규명 - 2009 인천세계도시축전 사례를 중심으로 -
    오정학 [2010]
  • “기업 이미지와 기업명성이 조직-공중관계성과 기업 슈퍼브 랜드에 미치는 영향”
    차희원 [2005]
  • Understanding brand equity for successful brand extension
  • To extend or not to extend : success determinants of line extensions
    Reddy SK [1994]
  • The role of corporate social responsibility in strengthening multiple stakeholder relationship : a field experiment
    Sen, S. [2006]
  • The reputation quotient : a multi-stakeholder measure of corporate
  • The relationship between brand equity and firms’ performance in luxury hotel and chain restaurants
    Kim, H. E. [2005]
  • The ownership in consumer responses to brand line stretches
    Kirmani, A. [1999]
  • The negative impact of extensions: can flagship products be diluted?
    John DR [1998]
  • The influence of brand equity on consumer responses
    Buil, L. [2013]
  • The importance of the brand in brand extension
  • The financial information content of perceived quality
  • The effects of sequential introduction of brand extension
  • The effect of brand extension strategies upon brand image
  • The Effects of Brand Extensions on Market Share And Advertising Efficiency
  • Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity
  • Role of product knowledge in evaluation of brand extension
  • Personality and persuasion : need for cognition moderates the persistence and resistance of attitude changes
  • Modeling the brand extensions' influence on brand image
  • Measuring corporate reputation, corporate communications
    Lewis, S. [2001]
  • Measuring corporate reputation
  • Measuring brand equity : An evaluation of consumer-based equity scale
  • Measuring Customer-Based Brand Equity
    Lasser, W. [1995]
  • Managing negative feedback effects associated with brand extensions : the impact of alternative branding strategies
  • Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name
  • Influence of corporate image on brand extensions : a model applied to the service sector
  • How to generate sustainable brand value from responsibility
    Brady, A. [2003]
  • Green and competitive : ending the stalemate
  • Finding sources of brand value : developing a stakeholder model of brand equity
    Jones, R. [2005]
  • Fame & Fortune: How Successful Companies Build Winning Reputations
  • Extending consumer categorization based on innovativeness : intentions and technology clusters in consumer electronics
  • Evaluation structural equation models with unobservable variable and measurement error
    Fornell, C. [1981]
  • Evaluation of brand extension: the role of product level similarity and brand concept consistency
    Park, C. W. [1991]
  • Effect of price, brand, and store information on buyers'product evaluation
    Dodds, W. [1991]
  • Effect of brand extension strategies on brand image : a comparative study of the UK and Spanish market
  • Developing and validating measures of facets of customer-based brand equity
  • Developing and validating a multidimensional consumer-based brand equity scale
    Yoo, B. [2001]
  • Determinants of consumer attitudes toward brand extensions : an experimental study
    Iyer, S. G. [2011]
  • Destination branding: insight and practices from destination management organizations
    Blain, C. [2005]
  • Defining the corporate identity construct
  • Customer loyalty : toward an intergrated conceptual framework
    Dick, A. S. [1994]
  • Creating Powerful Brand in Consumer Service and Industrial Markets
  • Creating Corporate Reputations : Identity, Image and Performance
    Dowling, G. [2001]
  • Corporate social responsibility : Doing the most good for your company and your cause
    Kotler, P. [2005]
  • Corporate reputation management : living the brand
    Gosti, M. [2001]
  • Corporate identity: past, present and future
  • Cooperative branding for rural destination
    Cai, L. [2002]
  • Consumers’ willingness to pay for corporate reputation : the context of airline companies
  • Consumer-based brand equity : Development and validation of a measurement instrument
    Vazquez, R. [2002]
  • Consumer perceptions of price, quality, and value : A means-end model and synthesis of evidence
  • Consumer behavior
  • Consumer attitudes toward a European retailer’s private brand food products: an integrated model of Taiwanese consumers
    Lin, C. Y. [2009]
  • Consumer Evaluations of Brand Extensions
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity
  • Citizen Brands
  • CSR, 소비자기반 브랜드자산, 기업 재무성과 관계: 소비자기반 브랜드자산의 매개효과를 중심으로
    유재미 [2017]
  • Building Strong Brand: What Is A Strong Brand?
  • Brand leverage : strategy for growth in a cost controlled world
    Tauber EM [1988]
  • Brand equity, brand preference, and purchase intend
  • Brand Sprit: How Cause Related Marketing Builds Brands
    Pringle, H. [2001]
  • Brand Equity and Advertising
    Biel, A. L. [1993]
  • Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
  • Assessing the role of emotions as mediators of consumer responses to advertising
  • Are product attribution beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
  • An examination of selected marketing mix elements and brand equity
    Yoo, B. [2000]
  • A new way to determine buying decisions
  • A model of predictive measurements of advertising effectiveness
  • A Process-Tracing Study of Brand Extension Evaluation
  • 2017 한국외식연감