고등학생들의 과학 문장 읽기 과정에서 문장 이해 정도에 따른 시선 움직임의 차이 탐색
-
-
저자
윤은정
-
제어번호
106593508
-
학술지명
교육문화연구
-
권호사항
Vol.
26
No.
1
[
2020
]
-
발행처
인하대학교 교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
453-481
-
언어
Korean
-
출판년도
2020
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
고등학생들의 과학 문장 읽기 과정에서 문장 이해 정도에 따른 시선 움직임의 차이 탐색' 의 참고문헌
-
-
한국판 초등학생 읽기 태도 검사 도구의 타당도 검증
-
-
학습자의 전문성 수준과 과제난이도가 인지부하요인 및 과제수행에 미치는 영향
-
학습자 중심 수업 운영의 관점에서 초중등 교사와 학생이 본 현행 과학 교과서의 문제점 분석
-
초등 과학 교과서의 학습읽기 전략 실태와 개선 방안
-
-
읽기태도, 읽기활동, 인지-초인지 전략과 읽기성취와의 관계
-
읽기 태도 평가를 위한 점검표(checklists) 개발 연구 : 학생과 교사의 읽기 태도에 대한 인식 조사를 중심으로
-
실제 과학수업에서 시선추적과 주의력 검사를 통한 초등학생들의 주의 특성 분석
-
문제 해결 상황에서 독자의 눈동자 움직임 및 뇌파 특성 분석: 독해력 수준에 따른 독자의 과제집착력(task commitment) 양상을 중심으로
-
-
과학용어에 대한 ‘포털 사전’, ‘표준국어대사전’, ‘과학교과서’ 설명의 비교 분석
-
과학문장 읽기를 통한 학생들의 과학적 이해 과정 분석 - 문헌 연구를 중심으로 -
-
과학교사의 시선 공감 향상을 위한 시선 추적 기반 수업 컨설팅 전략 개발
-
과학 용어 교육을 위한 과학 교과서 수록 물리 용어 분석
-
-
Working memory and language comprehension: a meta-analysis
-
Vision Research: A Practical guide to laboratory methods
-
Understanding eye movements in reading
-
The simple view of reading
-
The scientific value of cognitive load theory: A research agenda based on the structuralist view of theories
-
-
The role of working memory capacity in retrieval
-
The role of language in science
-
The psychology and pedagogy of reading
-
-
The importance of terminology in teaching K-12 science
-
The IOVP effect in mindless reading : experiment and modeling
-
Testing and refining the direct and inferential model of reading comprehension
-
Teaching refugee learners with interrupted education in science: Vocabulary, literacy and pedagogy
-
Teaching and learning science
-
-
Science, order and creativity
-
-
Saccadic omission: Why we do not see a gray out during a saccadic eye movement
-
Poor children’s fourth-grade slump
-
PISA 2009 과학성취도 상중하 집단별 읽기태도 및 읽기방법의 영향
-
Motivational and cognitive predictors of text comprehension and reading amount
-
Making connections: Linking cognitive psychology and intervention research to improve comprehension of struggling readers
-
Logical language, natural strategies and the teaching of science
-
In the eye of the beholder: A survey of models for eyes and gaze
-
Improving middle school students’ science literacy through reading infusion
-
Eye movements in reading strategies
-
Eye movements in reading and information processing : 20 years of research
-
Eye movement in reading: Models and data
-
Explaining science in the classroom
-
Examining the reasoning of conflicting science information from the information processing perspective -An eye movement analysis
-
English second language students in a grade 11 biology class: Relationships between language and learning
-
Effective beginning reading instruction
-
Differential roles for visuospatial and verbal working memory in situation model construction
-
Did Javal measure eye movements during reading?
-
Developmental relations between reading comprehension and reading strategies
-
Developmental changes in eye movements and visual information encoding associated with learning to read
-
Development of voluntary control of saccadic eye movements: I. Age-related changes in normal children
-
Decoding, knowledge, and strategies in comprehension of expository text
-
Children’s eye movements during reading reflect the quality of lexical representations: An individual differences approach
-
Children’s eye movements during reading
-
Building prior knowledge and vocabulary in science in the intermediate grades : Creating hooks for learning
-
-
Advances in text comprehension: Model, process and development
-
7차와 2007 개정 과학교육과정에 따른 초등학교 과학 교과서의 읽기자료 분석
-
52nd yearbook of the National Reading Conference
-
3.6 minutes per day: The scarcity of informational texts in first grade
'
고등학생들의 과학 문장 읽기 과정에서 문장 이해 정도에 따른 시선 움직임의 차이 탐색'
의 유사주제(
) 논문