포스트 프로덕션으로서 현실주의 연극-리미니 프로토콜의 <죽음 뒤에 남는 것-아무도 없는 방>과 <상황실>의 체계성

백영주 2020년
논문상세정보
    • 저자 백영주
    • 제어번호 106588360
    • 학술지명 한국연극학
    • 권호사항 Vol. 1 No. 73 [ 2020 ]
    • 발행처 한국연극학회
    • 발행처 URL http://www.ktsa.or.kr/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 147-186 ( 40쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 이화여자대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 포스트 프로덕션으로서 현실주의 연극-리미니 프로토콜의 <죽음 뒤에 남는 것-아무도 없는 방>과 <상황실>의 체계성' 의 참고문헌

  • 미하일 바흐친과 폴리폴니야
    이강은 [2011]
  • 뉴 다큐멘터리 연극-혹은 일상의 퍼포먼스화: 리미니 프로토콜의 연출작업을 중심으로
    김형기 [2010]
  • 갈무리 사진
  • https://www.shootingourselves.org
  • https://www.rumorscena.com/26/01/2018/la-stanza-dove-viene-conservato-il-nachlass-dei-pensieririmini-protokoll
  • https://www.rimini-protokoll.de/website/media/situationrooms/programmhefte/Situation_Rooms_englisch.pdf
  • https://www.rimini-protokoll.de/website/en/projects
  • https://www.blendwerk.ch/nachlass
  • http://www.loveseoul.kr/guide/cul_02/exbit_view.php?idx=164
  • Supplanting the Postmodern
    Rudrum, D. [2015]
  • Staging Equality : On Ranciere‘s Theatrocracy
  • Situation
  • Relational Aesthetics
  • Practice as Research in the Arts: Principles, Protocols, Pedagogies, Resistances
  • Postproduction
  • Postdramatic Theatre
  • Networks
    Larsen, L. [2014]
  • Generation Y in Consumer and Labour Markets
  • Experts of the Everyday. The Theatre of Rimini Protokoll
  • Engaging Audiences: A Cognitive Approach to Spectating in the Theater
  • Documentary