문화산업에서 기업가정신의 발현과 마켓리더십

한유진 2020년
논문상세정보
    • 저자 한유진
    • 제어번호 106535600
    • 학술지명 한국콘텐츠학회논문지
    • 권호사항 Vol. 20 No. 1 [ 2020 ]
    • 발행처 한국콘텐츠학회
    • 발행처 URL http://www.koreacontents.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 417-426 ( 10쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2020
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 숭실대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 문화산업에서 기업가정신의 발현과 마켓리더십' 의 참고문헌

  • 컨버전스와 문화산업 트렌드
    주진형 [2006]
  • 지역별 기업가정신 실태 비교
    이정우 [2016]
  • 종업원 교육훈련과 보상시스템의 동기부여 효과 : 은행 A 사를 중심으로
    강호영 [2009]
  • 재도전 활성화를 위한 제도 개선 방향에 관한 연구
    김예지 [2017]
  • 성과-보상 연계성의 종업원 생산성 제고에 미치는 영향에 대한 고용안정성의 역할
    정진철 [2004]
  • 문화예술축제에서의 문화적 기업가정신에 대한 고찰: 프랑스 아비뇽 축제를 중심으로
    임지영 [2015]
  • 문화산업 정책의 변동에 관한 소고
    김기현 [2012]
  • 기업가정신의 이해
    이춘우 [2014]
  • 기술혁신을 위한 외부지식 탐색 전략 : 소기업 vs 중기업
    정지영 [2014]
  • 「방탄소년단(BTS)」 사례를 통해 본 디지털시대의 브랜드 커뮤니케이션
    김예구 [2018]
  • Unbundling the Corporation
    J. Hagel [1999]
  • The correlates of entrepreneurship in three types of firms
    D. Miller [1983]
  • The Half-Truth of First-Mover Advantage
    F. Suarez [2005]
  • The Entrepreneur : A Capable Executive and More
  • The Dynamics of Competition in the Internet Search Engine Market
    N. Gandal [2001]
  • Technology Success and Failure in Winner-Take-All Markets:The Impact of Learning Orientation, Timing, and Network Externalities
  • Product Quality and Pay Equity between Lower-Level Employees and Top Management : An Investigation of Distributive Justice Theory
  • Pioneering Advantage : Marketing Logic of Marketing Legend?
    P. Golder [1993]
  • Organizational Strategy, Structure, Structure and Process
    R. Miles [1978]
  • Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance
    Farris [2010]
  • Market Share-a Key to Profitability
  • Managing Creativity and Innovation : The Challenge for Cultural Entrepreneurs
    N. Wilson [2006]
  • From Cultural to Creative Industries
    N. Garnham [2006]
  • Entrepreneurship: Theory, Process, Practice
  • Entrepreneurship in the Cultural and Creative Industries : Insights from an Emergent Field
    A. Hausmann [2016]
  • Entrepreneurial Orientation and Business Performance of Women-Owned Small and Medium Enterprises in Malaysia : Competitive Advantage as a Mediator
    R. Mahmood [2013]
  • Enriching the Entrepreneurial Orientation Construct-A Replay to Entrepreneurial Orientation or Pioneer Advantage
  • Encouraging Entrepreneurship at Local and Regional Level
  • Creative Economy Report
    UNESCO [2013]
  • Coping with Failure, Mental Health and Career Intentions among Failed Entrepreneurs
  • Competing on the Edge : Strategy as Structured Chaos
  • A Conceptual Model of Entrepreneurship as Firm Behavior
    J. G. Covin [1991]