초등학교 위(Wee) 클래스 전문상담교사가 인식한 담임교사와의 협력에 관한 질적 사례연구

' 초등학교 위(Wee) 클래스 전문상담교사가 인식한 담임교사와의 협력에 관한 질적 사례연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • collaboration
  • elementary school
  • homeroom teacher
  • school counseling teacher
  • wee class
  • 담임교사
  • 위(wee) 클래스
  • 전문상담교사
  • 초등학교
  • 협력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,889 0

0.0%

' 초등학교 위(Wee) 클래스 전문상담교사가 인식한 담임교사와의 협력에 관한 질적 사례연구' 의 참고문헌

  • 통합교육의 이해와 실제
    이대식 [2006]
  • 초등학교에서 담임교사와 전문상담교사의 역할과 협력에 대한 교사의 인식
    이수정 [2014]
  • 질적연구의 시작부터 완성
  • 지역아동센터를 이용하는 학령초기 아동의 발달 특성에 따른유형 분석과 영향요인 검증
    이보람 [2018]
  • 전문상담교사의 학교적응 경험에 대한 내러티브 탐구
    이영아 [2015]
  • 전문상담교사의 전문성 발달 경험에 관한 현상학적 연구
    이지원 [2016]
  • 아동 생활지도와 상담
    이시용 [2000]
  • 사례연구방법
  • The ASCA national model: A framework for school counseling programs
  • The ASCA national model : A framework for school counseling programs; executive summary
  • School counseling for the twenty-first century : Challenges and opportunities
  • Program Leadership for Serving Students with Disabilities
    Cook, L. [1993]
  • Guidance and counseling in the elementary and middle schools:Apractical approach
    Muro, J. J. [1995]
  • Gender, learning style, locus of control, self-concept and achievement of gifted middle school students
  • Developing and managing your school guidance and counseling program
  • Contemporary school counseling:Theory, research, and practice
  • Collaboration between classroom teachers and a school counselor through literature circles: building self-esteem