통합 의생명 과목 수업에서의 PBL 적용 사례 연구

논문상세정보
' 통합 의생명 과목 수업에서의 PBL 적용 사례 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • background knowledge
  • integrated medicine and lifescience
  • pbl
  • school of dentistry
  • 문제중심학습
  • 배경지식
  • 치과대학
  • 치의학전문대학원
  • 통합의생명 과목
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
706 0

0.0%

' 통합 의생명 과목 수업에서의 PBL 적용 사례 연구' 의 참고문헌

  • 협동학습에서 학습양식에 의한 협동집단 구성방식과 협동과제의 차이가 학습결과에 미치는 효과
    이용운 [2004]
  • 치의학전문대학원생의 MBTI 유형과 PBL 학업성취도와의 관계
    김민진 [2014]
  • 의학 PBL(Problem-Based Learning)에서 학습자가 평가한 튜터의 역할이 상호작용 및 학습결과에 미치는 영향
    강명희 [2008]
  • 의과대학 통합교과 내 PBL과 단위교과 PBL이 학생 만족도와 자기효능감에 미치는 영향
    최손환 [2016]
  • 의과대학 문제중심학습에서 성찰 유형 및 문제중심학습 경험수준에 따른 성찰의 수준 분석 -비판적 성찰을 중심으로-
    장선영 [2010]
  • 의・치의학 교육제도 개선 계획
  • 문제중심학습환경에서 예비교사들의 자기효능감 변화 연구
    장경원 [2008]
  • 기업 e-Learning에서 튜터의 학습동기유발 차별화 전략에 따른 학습자의 상호작용 및 학습결과 분석
    조은순 [2004]
  • 고등교육에서의 학습자중심 교육의 학습원칙에 기반한 PBL 모형 개발
    주현재 [2011]
  • Undergraduate medical education : Comparison of problembased learning and conventional teaching
    Nandi, L. [2000]
  • Trends in research on the tutor in problem-based learning : Conclusions and implications for educational practice and research
    Dolmans, D. [2002]
  • The learner centered classroom and school: Strategies for increasing student motivation and achievement
  • Profiles of effective tutors in problem-based learning : Scaffolding student learning
  • Problem-oriented training promotes spontaneous analogical transfer : Memory-oriented training promotes memory for training
  • Problem-based learning in a social medicine course : a concept for improving learning achievement and practice relevance
    Busse, R. [1996]
  • Problem-based learning PS
    Barrows, H. [1980]
  • Problem based learning in secondary schools
    Barrows, H. [1994]
  • Learner-centered psychological principles: A framework for school reform and redesign
  • How to design a problem-based curriculum for the preclinical years
    Barrows, H. [1985]
  • Evidence for curricular and instructional design approaches in undergraduate medical education : An umbrellareview
    Onyura, B. [2016]
  • Development of self-directed learning behaviors in a partially teacherdirected problem-based learning curriculum
  • Academic background and self-beliefs as predictors of student grade performance in science, engineering and mathematics
  • A taxonomy of problem based learning methods
    Barrows, H. [1986]
  • 2015 전북대학교 치의학전문대학원 자체평가보고서