스포츠 뉴미디어 플랫폼 이용동기 척도개발 및 타당화

논문상세정보
' 스포츠 뉴미디어 플랫폼 이용동기 척도개발 및 타당화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • confirmatory factor analysis
  • hierarchical construct model
  • sport new media
  • uses and gratification
  • 모바일
  • 스포츠미디어
  • 이용과 충족 이론
  • 확인적 요인분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
629 0

0.0%

' 스포츠 뉴미디어 플랫폼 이용동기 척도개발 및 타당화' 의 참고문헌

  • 프로농구구단의 웹사이트 이용동기와 웹사이트이미지, 팀동일시, 팀감정 및 관람의도와의 구조적 관계
    김경춘 [2010]
  • 체육학연구에서 확인적 요인분석 이용의 문제점과 올바른 적용
    박일혁 [2014]
  • 인터넷 스포츠 콘텐츠 이용동기와 이용만족 및 재이용 의도의 관계
    임정일 [2009]
  • 웹기반 학습 환경에서 ‘학습에의 자기주도성’의 다차원적, 위계적 요인모형에 대한 실증적 탐색
    박성익 [2011]
  • 스포츠구단 SNS 이용동기, 만족 및 충성도간의 관계- 이용과 충족이론을 중심으로 -
    이상규 [2013]
  • 스포츠 웹사이트를 이용하는 온라인 스포츠 팬들의 태도와 만족도에 대한 스포츠 마케팅 전략 모델 연구
    홍문기 [2010]
  • 스마트폰 피트니스 애플리케이션(App)의 서비스 품질이 이용만족, 신뢰, 몰입 및 지속적 이용의도에 미치는 영향
    이미연 [2013]
  • 스마트폰 이용과 사회자본 -스마트폰 이용동기와 이용정도가 사회자본 구성요소에 미치는 영향을 중심으로-
    이혜인 [2011]
  • 소셜미디어 이용 동기의 차원 분석과 마케팅 시사점에 관한 탐색적 연구
    이방형 [2013]
  • 대학생들의 인터넷 스포츠 웹사이트 이용동기 신뢰 만족 및 재이용의 관계
    이상일 [2015]
  • 대학생들의 신문 이용동기와 기술수용모델 변인이 유료 모바일 뉴스 콘텐츠 수용의도에 미치는 영향
    이정기 [2012]
  • 광고매체로서 스마트폰 애플리케이션 이용동기와 사용의도에 관한 연구 - 정보기술수용모델의 확장
    김주란 [2011]
  • http://www.itdaily.kr/news/article-View.html?idxno=79763
  • http://www.ciokorea.com/ciostory/31833
  • http : //www. etnews. com/201004010279
  • Validating the willingness to self-censor scale : Individual differences in the effect of the climate of opinion on opinion expression
  • The uses of mass communications:Current perspectives on gratifications research
  • The motivation scale for sport consumption : Assessment of the scale's psychometric properties
  • The measurement of sport fan exploratory curiosity
    Park, S. H. [2010]
  • The empirical exploration of intrinsic motivational processes
    Deci, E. L. [1980]
  • The Application of Electronic Computers to Factor Analysis
  • Structural equation modeling in practice : a review and recommended two-step approach
  • Standards for educational and psychological testing
    AERA [2014]
  • Scale construction and psychometrics for social and personality psychology
    Furr, M. [2011]
  • SNS에서의 지식공유의 동기요인과 결과요인에 관한 연구
    최지은 [2013]
  • Principles and practice of structural equation modeling
  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
    Davis, F. D [1989]
  • Online service adoption likelihood
    Lin, C. A. [1999]
  • Motivation and concerns for online sport consumption
    Hur, Y. [2007]
  • Modeling hedonic is continuance through the uses and gratifications theory : An empirical study in online games
    Li, H. [2015]
  • Measuring the compatibility factors in mobile entertainment service adoption
    Kim, K. [2009]
  • It is not for fun : An examination of social network site usage
    Xu, C. [2012]
  • Factorial and criterion validity of scores of a measure of belonging in youth development programs
  • Development of the motivation scale for sport online consumption
    Seo, W. J. [2008]
  • Csikszentmihalyi의 몰입 요소에 근거한 학습몰입척도의 다차원적, 위계적 요인모델 검증
    석임복 [2008]
  • Conflict, Arousal and Curiosity
  • Choosing a multivariate model: Noncentrality and goodness of fit
  • Audience activity and media use
  • Assessing sources of error in structural equation models : The effects of sample size, reliability, and model misspecification
  • Assessing elementary school children's social skills : Evaluation of the parent version of the Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters
  • Application Development for Sports Activation on Information-Oriented Period
    김용학 [2015]
  • A mixed-method approach to exploring the motives of sport-related mobile applications among college students
    Kang, S. J. [2015]
  • A longitudinalinvestigation of personal computers in homes : adoption determinants andemerging challenges
  • A confirmatory factor analysis of scores on a Chinese version of an academic self-concept scale and its invariance across groups
    Huang, C. [2000]
  • A conceptual framework for the adoption of smartphones in a sports context
    Ha, J. -P. [2015]
  • 2x2 성취목표지향성 척도의 개발 및 타당화
    박병기 [2005]
  • 2018 인터넷 이용 실태조사