변화 촉진자 또는 보수적 동인?: 경력전환교사(second career teachers)의 특성에 대한 탐색적 연구

논문상세정보
' 변화 촉진자 또는 보수적 동인?: 경력전환교사(second career teachers)의 특성에 대한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • a conservative driver
  • change agents
  • conservative drivers
  • second career teachers
  • 경력전환교사
  • 변화의 촉진자
  • 보수적 동인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14 0

0.0%

' 변화 촉진자 또는 보수적 동인?: 경력전환교사(second career teachers)의 특성에 대한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 초등학교 교원의 세대 간 상호인식도와 세대갈등에 대한 조사연구
    이장익 [2011]
  • 초 중 고 학생 희망 직업 11년째 ‘교사’가 1위
  • 밀레니얼세대 초등교사의 직업 동기, 직무 인식, 그리고 경력 전망에 관한 탐색적 연구
    김재원 [2018]
  • 미국과 한국의 교직사회 : 교직과 교사의 삶
  • 국내 교사정체성 연구에 대한 비판적 고찰
    소경희 [2018]
  • 교직으로 직업변경을 선택한 초등예비교사의 교사정체성 형성과정
    심미옥 [2018]
  • 교대 신입생 41%가 재수생 최근 10년간 가장 높아
  • ‘Elite’career changers in the teaching profession
    Wilkins, C. [2015]
  • Why now? Factors associated with choosing teaching as a second career and their implications for teacher education programs
  • Transition to the school as workplace : Challenges of second career teachers
    Haggard, C. [2006]
  • The real world and the classroom : Second-career teachers
  • Tailor-made : Towards a pedagogy for educating second-career teachers
  • Second-career teachers : Perceptions and mission in t heir new careers
  • Second career teachers and(mis)recognitions of professional identities
    Nielsen, A. [2016]
  • Second Career Teachers: Perceptions of Self-Efficacy in the First Year of Teaching
  • School teacher: A sociological study
  • Occupational limbo, transitional liminality and permanent liminality: New occupational distinctions
    Bamber, M. [2017]
  • No more business as usual: Career Changers who become teachers
    Crow, G. [1990]
  • Generational Identity, Educational Change, and School Leadership
  • Change of career secondary teachers : motivations, expectations and intentions
    Anthony, G. [2008]
  • Career change teachers: pragmatic choice or a vocation postponed?
  • A초등학교 N세대 교사의 교직생활에 관한 질적 연구
    윤소희 [2019]
  • An Inquiry into the Development of Teacher Identities in STEM Career Changers
    Jeanne M.G [2009]
  • <미국> 낮은 보수에 우수교사 이직 줄이어
  • 2018 OECD 주관 국제 교수-학습 조사(Teaching and Learning International Survey, TALIS)