명시적 국어 문법 교수가 중학교 읽기부진학생의 문법 지식 및 읽기유창성, 읽기이해에 미치는 효과

' 명시적 국어 문법 교수가 중학교 읽기부진학생의 문법 지식 및 읽기유창성, 읽기이해에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Reading Difficulties
  • Grammar
  • Grammar instruction
  • Reading comprehension
  • Reading fluency
  • explicit instruction
  • 명시적 교수
  • 문법
  • 문법 교수
  • 읽기 부진
  • 읽기 유창성
  • 읽기 이해
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
563 0

0.0%

' 명시적 국어 문법 교수가 중학교 읽기부진학생의 문법 지식 및 읽기유창성, 읽기이해에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 한국판 웩슬러 기초학습기능검사
    홍상황 [2015]
  • 한국교육과정평가원 홈페이지
  • 한국 웩슬러 아동지능검사
    곽금주 [2011]
  • 품사 분류에 대한 검토 : -학교 문법의 품사를 대상으로
    최웅환 [2009]
  • 표준국어문법론
    남기심 [1999]
  • 초등학교 고학년의 읽기능력에 영향을 미치는 읽기관련변인에 관한 연구
    김애화 [2008]
  • 초등학교 3~6학년 일반학생과 읽기이해 부진학생의 구문인식 비교: 문장 구성하기 과제를 중심으로
    정미란 [2010]
  • 체크체크 중학 국어 중등1-2
  • 체크체크 중학 국어 중등1-1
  • 체계적·명시적 음운규칙 교수가 읽기장애학생의 음운변동이 적용되는 단어인지에 미치는 효과
    김애화 [2015]
  • 중학교 국어 ⓸ 자습서
  • 중학교 국어 4
    노미숙 [2016]
  • 중학교 국어 1-2
    노미숙 [2019]
  • 중학교 국어 1-1
    노미숙 [2019]
  • 중등 읽기 및 쓰기 성취 검사
  • 중등 국어문법
  • 읽기쓰기 능력 발달을 위한 문장 교육 교재 개발 연구
    이춘근 [2003]
  • 읽기 · 쓰기 능력 발달을 위한 문장 교육 교재 개발 연구-문장 성분 지도를중심으로
    이춘근 [2003]
  • 완자 자습서 중등국어 4
    김기래 [2016]
  • 문제로 국어문법
    윤구희 [2015]
  • 문장 구조 이해 프로그램의 적용이 읽기학습부진아동의 읽기 인식능력 및 읽기 이해력에 미치는 효과
    권주석 [2009]
  • 문법 지식에 기초한 문장 교육이 글쓰기 능력에 미치는 효과
    이재성 [2010]
  • 국어문법론강의
    이익섭 [2004]
  • 국어교육에서 문법지도의 위상
    최영환 [1992]
  • 국어과 문법교육의 재검토
    최웅환 [2018]
  • 국어 교육 문법 연구-국어 사용 능력의 신장을 위한 문법
    이충우 [1997]
  • 「한국어 읽기에서의 문법 교육」
    김재욱 [2010]
  • Whole language lives on: The illusion of" balanced" reading instruction
  • What reading research tells us about children with diverse learning needs: Bases and basics
  • What reading research tells us about children with diverse learning needs: Bases and basics
  • Vocabulary and syntactic knowledge factors in fifth grade students’ reading comprehension
  • Understanding literate language : Developmental and clinical issues
  • Understanding how syntactic awareness contributes to reading comprehension : Evidence from mediation and longitudinal models
  • The underlying message in LD intervention research : Findings from research syntheses
    Vaughn, S. [2000]
  • The short-and long-term effect of explicit grammar instruction on fifth graders' writing
    Feng, S. [2005]
  • The quantitative synthesis of single-subject research : Methodology and validation
  • The power of RTI and reading profiles
  • Teaching struggling and at-risk readers: A direct instruction approach
    Carnine, D. [2006]
  • Teaching and learning vocabulary: Bringing research to practice
  • Syntactic skills in sentence reading comprehension among Chinese elementary school children
  • Syntactic awareness in relation to reading skill and ongoing reading comprehension monitoring
  • Syntactic and discourse structures: What should fourth and fifth graders know and be able to do
    Snow, C. E. [2010]
  • Strategies of discourse comprehension
  • Speaking up for vocabulary : Reading skill differences in young adults
    Braze, D. [2007]
  • Should textbooks challenge students? The case for easier or harder textbooks
  • Searching for the best model for instructing students with learning disabilities
  • Reciprocal teaching of reading comprehension strategies for students with learning disabilities who use English as a second language
  • Reading for understanding: Toward an R&D program in reading comprehension
  • Prediction of reading comprehension : Relative contributions of word recognition, language proficiency and other cognitive skills can depend on how comprehension is measured
    Cutting, L. [2006]
  • Phonological awareness as a predictor of recoding skills and syntactic awareness as a predictor of comprehension skills
    Demont, E. [1996]
  • Metalinguistic awareness in children
  • Later language development: School-age children, adolescents, and young adults
  • Language arts : Patterns of practice
  • Language arts : A balanced approach to teaching reading, writing, listening, talking and thinking
    Cramer, R. [2004]
  • Improving the comprehension of disabled readers
  • How problems of reading fluency and comprehension are related to difficulties in syntactic awareness skills among fifth graders
  • Factors influencing syntactic awareness skills in normal readers and poor comprehenders
    Nation, K. [2000]
  • Discourse-level reading comprehension in Chinese children: what is the role of syntactic awareness?
    Tong, X. [2014]
  • Combining nonoverlap and trend for single-case research : Tau-U
  • Children's problems in text comprehension: An experimental investigation
    Yuill, N. [1991]
  • Beyond focus on form : Cognitive perspectives on learning and practicing second language grammar
  • Assessing reading difficulties : The validity and utility of current measures of reading skill
    Nation, K. [1997]
  • An effective method for building meaning vocabulary in primary grades
  • A review of the mental workload literature. Defence Research And Development Toronto (Canada)
    Cain, B. [2007]
  • A reciprocal relationship between syntactic awareness and reading comprehension
    Tong, X. [2017]
  • A cognitive approach to language learning
    Skehan, P. [1998]
  • A case for the sentence in reading comprehension
  • 2017 국가수준 학업성취도 평가 결과 분석-국어-
  • 2016 국가수준 학업성취도 평가 결과 분석-국어-