인지적 공감을 촉진하는 교육토론의 기제

박재현 2019년
' 인지적 공감을 촉진하는 교육토론의 기제' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • academic debate
  • cognitive empathy
  • debate education
  • debate experience
  • empathy
  • empathy instruction
  • 공감
  • 공감교육
  • 교육 토론
  • 인지적 공감
  • 토론 경험
  • 토론 교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,301 0

0.0%

' 인지적 공감을 촉진하는 교육토론의 기제' 의 참고문헌

  • 칼 포퍼형 토론을 응용한 토론 발언의 분석과 이해-<사형제 폐지> 토론 사례를 중심으로-
    황혜영 [2011]
  • 정치평론에서 정책평론으로:‘자각된 시민’과 ‘마중물 정치’에 관한시론적 논의
    유범상 [2010]
  • 사회심리학
  • 사회과 토론(debate) 수업의 실제와 과제
    하윤수 [2011]
  • 배심원 토론 모형에 기반을 둔대학 토론 교육 방안
    김현정 [2016]
  • 바람직한 토론문화를 위한 토론대회의 패러다임 전환 제안
    박기철 [2010]
  • 밀의 사상과 토론의 자유
    Mill, J. S. [2012]
  • 민주적 시민성 함양을 위한 토론대회 토론모형의 구성 방안-심의민주주의를 중심으로-
    박현희 [2018]
  • 공감학 :어제와 오늘
    박성희 [2004]
  • 공감과 소통의 토론 교육과 연구 과제
    고원 [2011]
  • 고등학생의 논증적 텍스트 독해에서 드러나는 편향 양상 연구
    김동욱 [2017]
  • 「교과서 토론 담화 텍스트의 적합성 분석 – 논증 구성 및 상호교 섭 양상을 중심으로 -」
    서영진 [2014]
  • Using Classroom Debates in Teaching Developmental Psychology
  • The mirror neuron system
  • The Psychology of the Child
    Piaget, J. [1969]
  • The Effects of Debate Participation on Argumentativeness and Verbal Aggression
  • The Effects of CEDA and NDT Debate Training on Critical Thinking Ability
  • Testing the efficacy of a communication training program to increase argumentativeness and argumentative behavior in adolescents
  • Student Motivations for Participating in Policy or Parliamentary Debate
    Kuper, G. [2000]
  • Role-play or debate to promote students' argumentation and justification on an issue in animal transgenesis
  • Psychoanalytic Contributions
    Reich, A. [1973]
  • Mind, self, and society
    Mead, G. H. [1934]
  • Measuring individual differences in empathy : evidence for a multidimensional approach
    Davis MH [1983]
  • Increasing Student Involvement in the Learning Process through Debate on Controversial Topics
  • Formal Debate as a Pedagogical Tool in the College Classroom
  • Empathy, its development and prosocial implications
  • Empathy in children:Some theoretical and empirical considerations
  • Empathy and prosocial behavior
  • Consider the Opposite: Opening Minds through in-Class Debates on Course-Related Controversies
  • Biased assimilation and attitude polarization:The effects of prior theories on subsequently considered evidence
    Lord, C. G. [1979]
  • Argumentation and Debate:Critical Thinking for Reasoned Decision Making
  • An Index of Empathy for children and adolescents
  • A multidimensional approach to individual differences in empathy
  • A Sociohistorical View of Reason and Emotion in Academic Debate
    Thomson, P. [1998]
  • A Comparative Analysis of Communicative Behavior in CEDA Lincoln-Douglas Debate and CEDA Team Debate
  • 'In Most Classes You Sit Around Very Quietly at a Table and get Lectured at…': Debates, assessment and student learning