5G 시대 콘텐츠의 변화와 과제

이소은 2019년
논문상세정보
' 5G 시대 콘텐츠의 변화와 과제' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 5g
  • Discovery model
  • Immersive content
  • Media content
  • On-site production
  • 발견 모델
  • 실감콘텐츠
  • 콘텐츠
  • 현장생산
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 5G 시대 콘텐츠의 변화와 과제' 의 참고문헌

  • 저널리즘의 미래, 스토리텔링에서 스토리툴링으로
  • 재매개: 뉴미디어의계보학
  • 미디어 문화기술의 활성화 방안
    박대민 [2017]
  • 무선 통신서비스 회선 현황
  • 뉴미디어 이론
    이재현 [2013]
  • 구글, 게임 스트리밍 서비스 ‘스태디아’ 발표…연내 미국. 유럽에 출시
  • 강원도 ‘5G’의 오지…기지국 전국 3% 수준
  • 가상현실게임 유통 활성화 연구
  • “어쩐지 안 터지더라”…5G 실내 기지국 1% 미만
  • “6개월 버텼다, LTE로 가자”… 5G 고객의 변심은 ‘무죄’
  • [비즈톡톡] 넷플릭스처럼 게임도 ‘스트리밍’... 5G 시대 ‘클라우드 게이밍’ 터진다
  • What is 5G?
  • Update on 5G spectrum in the UK
  • Unlocking the Potential of 5G for Content Production
  • The language of new media
  • The Filter Bubble: What The Internet Is Hiding From You
    Pariser, E. [2011]
  • The 5G business potential
    Ericsson [2017]
  • Structured journalism and the semantic units of news
    Caswell, D. [2019]
  • Sensors and journalism
  • Seeing things: Television in the age of uncertainty
    Ellis, J. [2000]
  • Relocating television : Television in the digital context
  • New York Times partners with Google to ship over 1million Cardboards for NYT VR app launch
  • NTT 도코모. 재해 대비 ‘드론 중계국’을 활용한 휴대 전화 서비스 영역화 성공
  • KT, 재난안전통신망으로 안전한 대한민국을 만든다
  • IMT Vision: Framework and overall objectives of the future development of IMT for 2020 and beyond
  • How 5G will transform the business of media & entertainment
  • Exploring the Future of 5G and Journalism
  • Everything You Need to Know About 5G
  • Defining virtual reality : Dimensions determining telepresence
    Steuer, J. [1992]
  • CMS 알아야 디지털 전환이 보인다
  • Atomising the news: the (in) flexibility of structured journalism
    Jones, R. [2019]
  • At the Heart of It All: The Concept of Presence
  • 5G 시대가 온다: 미래를 사는 기술
  • 5G 기술의 이해와 활용
  • 5G 가입자수 수직상승…통신3사 실적 ‘부푼 꿈’
  • 5G 가입자수 200만명 돌파…‘1강 2중’ 구도 굳어지나