유아의 문제행동이 발생하는데 영향을 미치는 요인 검증: 비연속시간 사건사 분석

논문상세정보
' 유아의 문제행동이 발생하는데 영향을 미치는 요인 검증: 비연속시간 사건사 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • discrete-time event history
  • longitudinal study
  • onset of child's problem behavior
  • 비연속시간 사건사 분석
  • 유아의 문제행동 발생
  • 종단 연구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
600 0

0.0%

' 유아의 문제행동이 발생하는데 영향을 미치는 요인 검증: 비연속시간 사건사 분석' 의 참고문헌

  • 한국 유아 행동문제의 경향과 특성: 서울지역을 중심으로
    이경숙 [2004]
  • 유아의 정서지능과 자아존중감, 문제행동, 인지능력 간의 관계 분석
    김낙흥 [2018]
  • 유아의 성별에 따른 기질, 정서조절, 그리고 어머니의 언어통제가 문제행동에 미치는 영향
    조미영 [2010]
  • 유아의 문제행동에 영향을 미치는 양육태도, 기질,인지능력, 사회적 능력 간의 구조모형 분석
    김연 [2006]
  • 유아의 문제행동에 영향을 미치는 기질, 사회적 유능감, 부모의 양육태도 간의 구조모형 분석
    이찬숙 [2009]
  • 유아의 문제행동과 인지처리능력, 자아존중감, 정서실행능력, 친사회 성, 자기조절력 간의 관계성 분석
    지성애 [2018]
  • 유아의 문제행동 진단을 위한 부모용 교사용 검사 개발 연구
    황혜정 [2005]
  • 유아의 내재화ㆍ외현화 문제행동에 영향을 미치는유아 개인변인과 부모양육태도
    이찬숙 [2008]
  • 유아의 기질, 또래유능성, 어머니의 양육태도와 유아의 문제행동 간의 관계
    박지영 [2010]
  • 유아의 기질 및 어머니 양육행동이 유아의 문제행동에 미치는 영향
    김은경 [2009]
  • 유아기 자녀를 둔 부모의 자기성찰이 자녀의 놀이성에 미치는 영향: 부모역할만족감과 긍정적 양육태도의 순차적 매개효과
    신효미 [2015]
  • 유아교육기관에서의 유아의 적응과유아의 사회적 능력 및 문제행동에 대한 연구
    송진숙 [2003]
  • 유아개인, 가정환경, 지역변인에 따른유아의 문제행동 연구
    김경중 [2008]
  • 어머니의 정서표현 수용태도, 유아의 정서지능 및 문제행동간의 관계
    조수정 [2010]
  • 어머니의 정서표현 수용태도, 교사-유아관계 및 유아의 문제행동 간의 관계
    문은식 [2011]
  • 어머니의 신경증적 성격특성과 양육 스트레스 및 유아의 스트레스가 문제행동에 미치는 영향
    송민정 [2011]
  • 사회인구학적 변인에 따른 한국 유아의 문제행동 특성
    김혜진 [2009]
  • 비연속시간 사건사 분석을 위한 분할함수 모형화 방법의 제시 및 적용
    홍세희 [2010]
  • Understanding the emergence of behavior problems in young children with developmental delays
    Cmic, K. [2004]
  • Toddlers' self regulated compliance to mothers and fathers : Implications for theories of socialization
    Feidman, R. [2003]
  • Theoretical, developmental & cultural orientations of school-based prevention programs for preschoolers
  • The survival analysis methods for qualitative changes
    Hong, S. H. [2015]
  • The relationship of day care quality to children's free-play behavior and social problem-solving skills
  • The relation of young children's problem behavior to their gender, age, temperament and their teachers' temperament
    Jang, Y. S. [2000]
  • The prevalence of ADHD, ODD, depression and anxiety in a community sample of 4-year-olds
  • The pictorial scale of perceived competence and social acceptance for young children
    Harter, S. [1984]
  • The legacy of early attachments
  • The development of competence in favorable and unfavorable environments : Lessons from research on successful children
  • The construct of resilience : Implications for interventions and social policies
  • The child's start in day care center
    Thyeen, S. [2000]
  • Social skills rating system: Manual
  • Small steps to starting school
    Fabian, H. [2000]
  • Screening for significant behavior problems in diverse young children living in poverty
  • Problem behaviors of kindergartners: The affects of children's cognitive ability, creativity, and self-esteem
    Chi, S. K. [2016]
  • Preschool behavioral and social-cognitive problems as predictors of(pre)adolescent disruptive behavior
    Emond, A. [2007]
  • Perceived parental acceptance-rejection and psychological adjustment : A meta-analysis of cross cultural and intercultural studies
  • Peer acceptance and social adjustment in preschool and kindergarten
    Johnson, C. [1999]
  • Multidimensional assessment of emotional and behavioral adjustment problems of low-income preschool children : Development and initial validation
    Lutz, M. N. [2002]
  • Manual of CBCL 1.5-5 Preschool-caregiver form
    Oh, K. J. [2009]
  • Manual for the ASEBA preschool forms and profiles (Vol. 30)
  • International comparisons of behavioral and emotional problems in preschool children : parents' reports from 24 societies
  • Increasing prevalence of parent-reported attention-deficit/ hyperactivity disorder among children-United States, 2003 and 2007
  • Improving young children's social and emotional competence : A randomized trial of the preschool 'PATHS' curriculum
  • Help-seeking for behavior problems by parents of preschool children : A community study
  • Follow‐up of hard‐to‐manage preschoolers : adjustment at age 9 and predictors of continuing symptoms
  • Estimating the prevalence of early childhood serious emotional/ behavioral disorders : Challenges and recommendations
  • Developmental screening and assessment: What are we thinking?
  • Dealing with disobedience : An evaluation of a brief parenting intervention for young children showing noncompliant behavior problems
  • Common emotional and behavioral disorders in preschool children: Presentation, nosology, and epidemiology
  • Child/ adolescent behavioral and emotional problems : Implications of cross-informant correlations for situational specificity
  • Child Psychopathology
    Mash, E. J. [1996]
  • Child Development
    Cho, B. H. [2007]
  • Behavior problems in preschool children: Clinical and developmental issues
  • Behavior problems in preschool children : A review of recent research
  • Autonomy as competence in 2-year-olds : Maternal correlates of child defiance, compliance and self-assertion
  • A study on mental health improvement and service requirement for infant and children
    Lee, K, S. [2012]