경제교과에 대한 정의적 태도 평가도구(AAEQ) 개발 및 타당화

' 경제교과에 대한 정의적 태도 평가도구(AAEQ) 개발 및 타당화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Affective Attitudes Toward Economics
  • Questionnaire Development and Validation
  • Rasch Model Analysis
  • Rasch 모형 분석
  • Structural Equation Modeling Analysis
  • 경제교과에 대한 정의적 태도
  • 구조방정식모형분석
  • 평가도구 개발 및 타당화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
44 0

0.0%

' 경제교과에 대한 정의적 태도 평가도구(AAEQ) 개발 및 타당화' 의 참고문헌

  • 한국교육종단연구2005(Ⅲ)
    김성식 [2007]
  • 한국과 미국 학생들의 경제 이해도 및 태도 비교 분석
    오영수 [2013]
  • 학업적 흥미(Academic Interest)
    봉미미 [2012]
  • 학업적 자기효능감(Academic Self-Efficacy)
    봉미미 [2012]
  • 학업동기: 이론, 연구와 적용
    김아영 [2010]
  • 초등학생용 경제 태도 검사 도구 개발
    한진수 [2013]
  • 중학생의 경제지식 수준 결정요인-성별 차이점을 중심으로
    김경근 [1994]
  • 전북지역 인문계 고등학생의 경제이해력 실태와 변인 분석
    최종민 [2010]
  • 자아개념검사의 구인타당화 연구
    송인섭 [2005]
  • 우리나라 초등학생의 경제이해력 실태와 시사점
    안병근 [2013]
  • 대구지역 중학생의 경제이해도 분석
    오영수 [2011]
  • 교실평가의 원리와 실제: 기준참조수업과의 연계
  • 고등학생의 학업성취도가 교과태도에 미치는 학교맥락효과: I/E 통합모형을 중심으로
    노현종 [2018]
  • 고등학생의 자아관이 경제의식에 미치는 영향 분석
    장경호 [2009]
  • 고등학생의 경제학에 대한 태도 연구 - 고교생 경제한마당 응시자를 중심으로 -
    장경호 [2010]
  • 고등학교에서의 교과 흥미, 교과 성취감과 대학의 경제⋅경영 계열 선택
    한경동 [2008]
  • 고등학교 계열 선택에 따른 사회과 학업 성취도와 흥미도 변화
    장경호 [2010]
  • 경제적 태도의 특정항목중심 CAB 측정 방안 연구
    박영석 [2014]
  • 경제에 대한 관심도와 경제 이해력이 합리적 의사결정에 미치는 영향
    박상은 [2017]
  • Verbal and math self-concepts : An internal/external frame of reference model
  • Understanding Motivation and Emotion
    Reeve, J. [2018]
  • The big-fish-little-pond effect on academic self-concept
  • The big fish down under : Examining moderators of the ‘big-fish-little-pond’ effect for Australia's high achievers
    Seaton, M. [2011]
  • Testing structural equatio models
  • Structural equation modeling in practice : a review and recommended two-step approach
  • Standards of validity and the validity of standards in performance assessment
    Messick, S. [1995]
  • Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance structures
  • Self-efficacy beliefs of adolescents
    Bandura, A. [2006]
  • Self-efficacy : The exercise of control
    Bandura, A. [1997]
  • Rating formulation for ordered response categories
    Andrich, D. [1978]
  • Rasch Measurement: Advanced and Specialized Applications
  • PISA 2015 Assessment and Analytical Framework: Science, Reading, Mathematic, Financial Literacy and Collaborative Problem Solving
    OECD [2017]
  • PISA 2012 Assessment and Analytical Framework: Mathematics, Reading, Science, Problem Solving and Financial Literacy
    OECD [2013]
  • On Measuring Economic Attitudes
  • Motivational beliefs, values, and goals
  • Messick의 타당도 관점에서 Rasch 측정모형 적용을 통한 대학 강의평가 도구개발의 타당화
    설현수 [2007]
  • Introduction to classical and modern test theory
    Crocker, L. [1996]
  • Intrinsic motivation and self-determination in human behavior
    Deci, E. L. [1985]
  • Interest, learning, and motivation
  • Examining the psychometric properties of the Behavioral Regulation in Exercise Questionnaire
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. [1981]
  • Doubly-latent models of school contextual effects : Integrating multilevel and structural equation approaches to control measurement and sampling error
  • Determinants of Economic Literacy of High School Students in Korea
    오영수 [2013]
  • Big-Fish--Little-Pond effect on academic self-concept: A cross-cultural (26-country) test of the negative effects of academically selective schools
  • Applying the Rasch Model: Fundamental measurement in the human sciences
    Bond, T. G. [2001]
  • Amos 17.0 구조방정식 모델링: 원리와 실제
    배병렬 [2009]