여행 브랜드를 위한 콘텐츠 마케팅 연구 -여행 영상 형태의 유튜브 Vlog를 중심으로-

논문상세정보
' 여행 브랜드를 위한 콘텐츠 마케팅 연구 -여행 영상 형태의 유튜브 Vlog를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Content Marketing
  • Creating Pleasurable Interfaces
  • Travel : Vlog
  • User Experience
  • Vlog
  • Youtube
  • 감성 인터페이스
  • 사용자 경험
  • 유튜브
  • 콘텐츠마케팅
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 여행 브랜드를 위한 콘텐츠 마케팅 연구 -여행 영상 형태의 유튜브 Vlog를 중심으로-' 의 참고문헌

  • https://terms.naver.com/entry.nhn?docId=5570603&cid
  • Youtube culture
    K. Allocca [2018]
  • Total amount of national travel .e-Contry indicator
  • There is no eternal number one, Youtube's already started search market encroaching
  • The domestic video market, Youtube is overwhelming
  • The Lock-In Effect
  • Online Marketing Trends – Travel
  • Number of overseas travelers. e-Country indicator
  • Koreans spend 25.7 billion minutes per month on Youtube, twice as much as naver
  • Korean Consumers trust Advertising in the Types of 'Recommendations of friends' and 'Consumer Opinions Published Online'
  • Influencer Marketing
    OPUS YONSEI [2016]
  • In-Flight Viewing
  • In the era of 30 million impending overseas trips, the reality is that travel packages are cheaper than those of 30 years ago