정치예능프로그램의 사회적 시청이 정치참여의향에 미치는 영향

' 정치예능프로그램의 사회적 시청이 정치참여의향에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Political Discussion
  • Political Discussion Efficacy
  • Political Entertainment Program
  • Political Interest
  • Political Participation Intention
  • Social Viewing
  • 사회적시청
  • 정치 예능 프로그램
  • 정치관심도
  • 정치참여의향
  • 정치토론 효능감
  • 정치토론방식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
78 0

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' 정치예능프로그램의 사회적 시청이 정치참여의향에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 정향욕구와 정치참여에 관한 연구: 참여적 뉴스 사용의 매개효과를 중심으로
    김은이 [2015]
  • 정치적 태도가 정치적 신뢰와 참여에 미치는 영향에 관한 연구
    조인희 [2008]
  • 정치 풍자와 참여적 시민성: 정치 팟캐스트 이용이 정치 참여에 미치는 효과
    민영 [2015]
  • 정치 정보에 대한 선택적 노출이 태도 극화에 미치는 효과 : 비정치적 온라인 커뮤니티 이용자들을 대상으로
    노정규 [2012]
  • 인터넷 토론에서 이견(異見) 노출이 정치적 관용에 이르는 경로 분석:의견 조정과 의견 공고화를 중심으로
    최윤정 [2012]
  • 인터넷 게시판 토론과 정치 토론 효능감
    이준웅 [2006]
  • 온라인 소셜 네트워크 사이트 내에서의 이견노출이 정치참여에 미치는 영향: 이견관찰, 이견관여, 당파성을 중심으로
    최지향 [2015]
  • 여성정치의 성과와 과제: 2014년 지방선거를 중심으로
    이준한 [2015]
  • 여론, 군준, 정론. 디지털 시대의 사회적 소통, 매체 그리고 문화적 실천
    박승관 [2006]
  • 숙의 민주주의를 위한 커뮤니케이션의 구조적, 규제적 조건과 인터넷 토론의 양과 질: 제17대 총선 관련 인터넷 게시판 토론을 대상을
    이준웅 [2005]
  • 소셜미디어에서 의견 일치/불일치 대상과의 정치 토론이 가지는 정치적 효과 연구 : 시각 다양성 인식, 정보습득감, 정치적 참여, 관심도, 지식, 효능감 변인을 중심으로
    정낙원 [2015]
  • 사회적 시청이 이야기 몰입과 현실감에 미치는영향 : 드라마 시청을 중심으로
    최윤정 [2016]
  • 사회적 시청을 통한 비판적 시청자의 출현: TV 프로그램의 비판적 해독을 중심으로
    최윤정 [2017]
  • 사회적 시청에서 이견 노출이 의견의 동조, 강화, 절충에 미치는 영향
    최윤정 [2018]
  • 미디어의 구술성과 토론 주제의 돌출성이 사회적 시청의 수준에 미치는 영향: 2017년 TV 대선 토론에 대한 온라인 커뮤니티와 카카오톡 글 분석을 중심으로
    최윤정 [2018]
  • 미디어를 통한 뉴스 이용과 대화가 정치 지식, 효능감, 참여에 미치는 영향: 미디어의 종류와 대화 채널의 차별적 효과를 중심으로
    금희조 [2015]
  • 대학생들의 정치관심도, 정치이념 강도, 이견 노출, 그리고 스피치 효능감과 토론 효능감이 정치참여에미치는 효과 연구: 스피치와 토론 교육 목표의 함의
    최두훈 [2018]
  • 뉴스미디어 이용과 인터넷토론효능감이 선거 과정 온라인 정치 참여에 미치는 영향 : 성별 차이를 중심으로
    양승찬 [2019]
  • 뉴스 매체의 사용과 정치에 대한 사적 대화가 정치 과정에서 차지하는 역할에 대한 연구
    김주환 [2001]
  • 「예능 프로그램 수용 방식의 변화: ‘사회적 시청’(social viewing)과 수용자 공중 등장」
    최윤정 [2015]
  • ‘숙의’와 ‘참여’의 공존 : 대화의 숙의수준에 따른 정치적 이견의 경험과 정치참여의 관계 탐색
    노성종 [2009]
  • What is second screening? Exploring motivations of second screen use and its effect on online political participation
  • Views from inside the net : How web sites affect young adults' political interest
    Lupia, A. [2005]
  • Values, communication behavior, and political participation
  • Two different debates? Investigating the relationship between a political debate on TV and simultaneous comments on Twitter
  • Tweeting about TV : Sharing television viewing experiences via social media message streams
    Wohn, D. Y. [2011]
  • The virtual sphere : The Internet as a public sphere
  • The mediating role of knowledge and efficacy in the effects of communication on political participation
    Jung, N. [2011]
  • The influence of late-night TV comedy viewing on political talk : A moderated-mediation model
  • The consequences of cross-cutting networks for political participation
    Mutz, D. C. [2002]
  • TV 시청과 온라인 대화의 결합: ‘사회적 시청’ 개념 제시와 효과 검증
    최윤정 [2014]
  • Soft news and political knowledge : Evidence of absence or absence of evidence?
    Baum, M. A. [2003]
  • Social media use for news and individuals'social capital, civic engagement and political participation
  • Social implications of the internet
  • Second screening and political persuasion on social media
  • Second screen and participation : A content analysis on a full season dataset of tweets
  • Satire, punch lines, and the nightly news : Untangling media effects on political participation
  • Republc.com 2.0
  • Public deliberation, discursive participation, and citizen engagement : A review of the empirical literature
  • Political interest and apathy: The decline of a gender gap?
  • Pathways to political participations? Religion, communication contexts, and mass media
  • Nojoke: A coomparison of substance in the daily show with jon stewart and broadcast network television coverage of the 2004 presidential election campaign
    Fox, J. R. [2007]
  • New, Talk, Opinions, Participation : The Park Played by Conversation in Deliberative Democracy
    Kim, J. [1999]
  • Mediated politics:Communication in the future of democracy
  • Media malaise or a virtuous circle? Exploring the causal relationships between newsmedia exposure, political news attention and political interest
  • Information and expression in a digital age modeling Internet effects on civic participation
    Shah, D. V. [2005]
  • Dual screening the political : Media events, social media, and citizen engagement
    Vaccari, C. [2015]
  • Doing well and doing good: How soft news and critical journalism are shrinking the news audience and weakening democracy-and what news outlets can do about it
  • Deliceration, democratic decision-making and internal political efficacy
  • Community, communication, and participation : The role of mass media and interpersonal discussion in local political participation
  • Communication mediation model of late-night comedy : The mediating role of structural features of interpersonal talk between comedy viewing and political participation
    Lee, H. [2012]
  • Communication and citizenship : Mapping the political effects of infotainment
    Moy, P. [2005]
  • Campaigns, reflection, and deliberation : Advancing an O-S-R-O-R model of communication effects :
    Cho, J. [2009]
  • Campaign ads, online messaging, and participation : Extending the communication mediation model
    Shah, D. V. [2007]
  • Bridging the spheres : Political and personal conversation in public and private spaces
  • Avoiding politics: How americans produce apathu in everyday life
  • Audiences and publics: When cultural engagement matters for the public sphere
    Dayan, D. [2005]
  • Attention to counter-attitudinal messages in a state election campaign
  • Any good news in soft news? The impact of soft news preference on political knowledge
    Prior, M. [2003]