중국소비자의 애국심이 외국제품 구매의도에 미치는 영향

' 중국소비자의 애국심이 외국제품 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Chinese consumers
  • co untry image
  • domestic product judgement
  • patriotism
  • purchase intention of foreign products
  • 국가 이미지
  • 애국심
  • 외국제품 구매의도
  • 제품평가
  • 중국소비자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
780 0

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' 중국소비자의 애국심이 외국제품 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 지역이미지와 애향심이 지역제품 평가와 구매의도에 미치는 영향
    김훈 [2015]
  • 중국소비자의 애국심과 국가이미지가 제품평가와 구매의도에 미치는 영향: 권역별 비교
    김훈 [2013]
  • 중국소비자의 라이프스타일과 가치관 연구:권역별 소비자 비교를 중심으로
    김훈 [2012]
  • 중국소비자 라이프스타일 민족 간 비교 연구: 5개 민족을 중심으로
    김훈 [2016]
  • 중국 주요지역별 소비자의 국가이미지와 지역이미지가 제품평가에 미치는 영향에 관한 실증연구
    김용준 [2007]
  • 애국심이 제품평가에 미치는 영향: 소비자 자민족중심주의의 매개효과를 중심으로
    홍성태 [2010]
  • 애국심, 소비자 자민족중심성향, 원산지 이미지, 제품에 대한 태도, 구매의도간의 관계와 경쟁관계에 대한 인식이 이들 변수간의 관계에 미치는 영향
    김영욱 [2005]
  • “중국 소비자의 자민족중심주의와 그 효과에 관한 연구: 라이프 스 타일에 따른 차이와 국가이미지의 조절효과,”
    안종석 [2012]
  • “외국 브랜드에 대한 미국 소비자의 태도와 구매의도에 관한 실증적 연구자동차 브랜드를 중심으로”
    한충민 [1998]
  • “다차원적 속성의 국가이미지가 제품평가 및 브랜드 태도 에 미치는 영향: 중국소비자를 중심으로”
    안종석 [2005]
  • The role of consumer patriotism in the choice of domestic versus foreign products
    Han, C. M. [1988]
  • The Influence of Hedonic Values on Consumer Behaviors: an empirical investigation in China
    Wang, C.L. [2000]
  • The Impact of Nationalism on Consumer Ethnocentric Tendencies
  • The Culture-ideology of Consumerism in urban China: Some findings from a survey in Shanghai
    Sklair, L. [1994]
  • The Animostity Model of Foreign Product Purchase: an Empirical Test of the People's Republic of China
  • The Affective and Cognitive Components of Country Image: Perceptions of American Products in Kuwait
  • Evaluating the Effects of Country-of-Origin and Consumer Ethnocentrism: A Case of a Transplant Product
  • Effects of Individual and Product‐specific Variables on Utilising Country of Origin as a Product Quality Cue
  • Effects of Country of Origin and Product Attribute Information on Product Evaluation: An Information Processing Perspective
    Hong, S. T. [1989]
  • Economic Nationalism: Conceptual and Empirical Development
  • Destination in a country image context
    Nadeau, J. [2008]
  • Country-of-origin Effects on Product Evaluations
  • Country-of-Origin and Brand Effects on Consumers' Evaluations of Cruise Lines
  • Country of Origin as a Stereotype : Effects of Consumer Expertise and Attribute Strength on Product Evaluations
  • Country and Product Images: the perceptions of consumers in the People's Republic of China
    Li, Z. G. [1998]
  • Country Image: Halo or Summary Constructs
    Han, C. M. [1989]
  • Consumer ethnocentrism: construction and validation of the CETSCALE
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence
  • Consumer Knowledge and Use of country‐of‐origin information at the point of purchase
  • Consumer Ethnocentrism: A test of antecedents and moderators
  • Consumer Ethnocentrism and Its Antecedents: An Exploratory Study of Consumers in India
  • Attitudes of Developing Countries Towards “Country-of-Origin” Products in an Era of Multiple Brands
  • Asymmetries in the Effects of Drivers of Brand Loyalty between Early and Late Adopters and across Technology Generations
  • Assimilation Effects in Country Image Research
  • Assessing National Idendity in Russia between Generation using the National Identity Scale
  • American Patriotism, National Identity, and Political Involvement
  • Advancing the Country Image Construct
    Roth, K. P. [2009]
  • A meta-analysis of country-of-origin effects
  • A Comparision of Japanese and U.S. Attitude toward Foreign Products