디지털 인플루언서 마케팅과 전자상거래 소비자보호법 상 규율 - 경제적 대가를 표시하지 않은 기만광고 관련 규제를 중심으로 -

최요섭 2019년
' 디지털 인플루언서 마케팅과 전자상거래 소비자보호법 상 규율 - 경제적 대가를 표시하지 않은 기만광고 관련 규제를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Act on the consumer protection in electronic commerce
  • consumer protection
  • deceptive advertisement
  • digital economy
  • influencer marketing
  • social media
  • viral marketing
  • 기만 광고
  • 디지털 경제
  • 바이럴 마케팅
  • 소비자 보호
  • 소셜 미디어
  • 인플루언서 마케팅
  • 전자상거래법
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,214 0

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' 디지털 인플루언서 마케팅과 전자상거래 소비자보호법 상 규율 - 경제적 대가를 표시하지 않은 기만광고 관련 규제를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 한국 전자상거래소비자보호법상 규율대상의 현황과 과제
    이병준 [2015]
  • 플랫폼 레볼루션: 4차 산업혁명 시대를 지배할 플랫폼 비즈니스의 모든 것
  • 조성욱 ‘SNS시장 소비자 피해...인플루언서에 엄정할 것’
  • 인플루언서 마케팅에서 정보원 유형과 경제적 대가 표시에 따른 광고 효과 연구 : 유튜브(YouTube) 플랫폼을 중심으로
    김은재 [2019]
  • 인터넷을 통한 바이럴 마케팅에 대한 규제 - 표시광고법을 중심으로 -
    손봉현 [2017]
  • 인터넷 광고와 투명성
    이병준 [2018]
  • 유럽연합 전자상거래 플랫폼 규제동향과 시사점
    이병준 [2018]
  • 온라인 허위•과장광고 근절을 위한 자율규제의 실효성 강화방안
    손봉현 [2019]
  • 소비자의 기업 SNS 사용동기가 브랜드 관계에 미치는 영향: SNS 사용행태를 중심으로
    박수정 [2016]
  • 소비자와 법의 지배
    최병선 [2008]
  • 소비자와 법의 지배
    홍명수 [2008]
  • 소비자보호법
    김두진 [2019]
  • 사업자의 소비자 기만행위에 대한 소비자 보호 방안 - 계획적 진부화를 중심으로 -
    심우영 [2019]
  • 비정형광고의 개념 정의 및 바람직한 규제 방안
    정민하 [2017]
  • 블로그 광고에 대한 규제 -경제적 이해관계 미공개의 경우를 중심으로-
    박수영 [2015]
  • 보도자료: 일부 블로그의 상품 소개•추천글, 사실은 대가받고 작성된 광고: 대가 받은 사실을 공개하지 않은 20개 사업자에 시정조치
  • 보도자료: 2019년 공정거래위원회 주요업무 추진계획
  • 메타분석에 의한 국내 유명인 모델의 광고효과 연구 현황 및 개 관
    손영곤 [2014]
  • 메시지 제시 형태(광고, 퍼블리시티, 블로그)에 따른설득 효과 차이 : 설득지식모델을 적용하여
    김윤애 [2008]
  • 데이터 이코노미
    홍대식 [2017]
  • 뉴미디어 시대의 바이럴 광고에 대한 고찰
    김일석 [2013]
  • 경제법
    권오승 [2019]
  • 경제법
    이기수 [2012]
  • 경제법
    신현윤 [2014]
  • 경제법
    양명조 [2014]
  • 『경제법』
    정호열 [2012]
  • ‘신흥 부자’ 인기 유투버들 탈세 딱 걸렸다
  • pean Union Law
  • Worth the Click: Why Greater FTC Enforcement Is Needed to Curtail Deceptive Practices in Influencer Marketing
  • User-generated marketing – legal implications when word-of-mouth goes viral
  • Towards Fairness in Digital Influencers’ Marketing Practices
  • The “Sharing” Economy: Issues Facing Platforms, Participants, and Regulators: A Federal Trade Commission Staff Report
  • The Images of the Consumer in EU Law: Legislation, Free Movement and Competition Law
  • The Economics of Social Media Stars: An Empirical Investigation of Stardom, Popularity, and Success on YouTube, Ilmenau Economics Discussion Paper, Vol. 24, No.112
  • Stars in Social Media: New Light Through Old Windows?, Ilmenau Economics Discussion Papers, Vol. 25, No. 123
  • Sponsored Blog Content : What do the Regulations Say? And what do Bloggers Say?
  • SNS 패션 인플루언서의 진정한 소비자 행동의도에 미치는 영향 : 인플루언서 팬십(fanship)의 매개효과를 중심으로
    김우빈 [2017]
  • Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council, amending Directive 93/13/EEC, Directive 98/6/EC, Directive 2005/29/EC, and Directive 2011/83/EU
  • Press Release, FTC Staff Reminds Influencers and Brands to Clearly Disclose Relationships: Commission aims to improve disclosure in social media endorsements
  • New Technologies and EU Law
  • Guidance – Social Media Endorsements: Being Transparent with Your Followers
  • Evaluating the FTC Endorsement Guidelines Through the Career of a Fashion Blogger
  • EU Law Directions
  • EU Consumer Law and Policy
  • EU Competition Law: Text, Cases, and Materials
  • Don’t Scoff at Influencers. They’re Taking Over the World
  • Consumer Involvement in Private EU Competition Law Enforcement
  • Competition Law: Analysis, Cases & Materials
  • Competition Law of the EU and UK
  • Competition Law and the Information and Communication Technology Network Industries: Economic Versus Legal Concepts in Pursuit of (Consumer) Welfare
  • Bellamy &Child European Union Law of Competition
  • Behavioural Study on Advertising and Marketing Practices in Online Social Media, Final Report
  • Antitrust Law in the New Economy
  • An Introduction to the Policy Process: Theories, Concepts, and Models of Public Policy Making
  • 16 CRF Part 255: Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising
  • 10조 육박 ‘인플루언서 경제’... 기업들, 거품 논란에 마케팅서 탈출 움직임