가상현실(Virtual reality)관련 관광학 분야의 연구동향 분석 : 온라인 학술정보저널 SCIENCEDIRECT(1995-2019)에 대한 동시출현 단어분석

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' 가상현실(Virtual reality)관련 관광학 분야의 연구동향 분석 : 온라인 학술정보저널 SCIENCEDIRECT(1995-2019)에 대한 동시출현 단어분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Co-word occurrence
  • Network analysis
  • Text mining
  • tourism
  • virtual-reality
  • 가상현실
  • 관광
  • 네트워크분석
  • 동시출현단어 분석
  • 텍스트 마이닝
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 가상현실(Virtual reality)관련 관광학 분야의 연구동향 분석 : 온라인 학술정보저널 SCIENCEDIRECT(1995-2019)에 대한 동시출현 단어분석' 의 참고문헌

  • 텍스트 마이닝을 통한 관광지 수요예측 -온라인 검색 엔진을 중심으로-
    박수지 [2017]
  • 텍스트 마이닝을 이용한 온라인 리뷰의 호텔 선택속성 분석
    김도경 [2017]
  • 텍스트 마이닝을 이용한 관광지 이미지 구성요인 및 측정에 관한 연구
    심영석 [2016]
  • 텍스트 마이닝 분석을 통한 근대 관광 및 여가활동에 관한 연구 -1930년 동아일보 기사를 중심으로-
    여경진 [2019]
  • 텍스트 마이닝
    송민 [2017]
  • 증강현실(AR) 기술을 활용한 모바일 애플리케이션의 체험경제적 요인이 관광객의 만족도 및 행동의도에 미치는 영향
    박진희 [2019]
  • 시기별 학교폭력 연구의 구조 분석: 동시출현단어 분석을 중심으로
    김현수 [2019]
  • 사이버공간에서 관광의 의미-사이버관광은 관광산업의 기회인가 위협인가?-
    김지선 [2013]
  • 문화유산 관광지의 여행 경험에 증강현실(augmented reality) 기술이 미치는 역할에 관한 탐색적 연구 - 북촌 한옥마을 방문객을 대상으로 -
    이금실 [2012]
  • 관광객의 기술 준비도가 증강현실 관광 어플리케이션의 사용의도에 미치는 영향
    정남호 [2014]
  • 가상현실 기반 관광체험미디어의 어포던스 특성이 사용자 경험에 미치는 영향
    이금실 [2017]
  • 가상현실 (VR)의 국내외 적용동향
  • ‘Journeys in Second Life’–Iranian Muslim women's behaviour in virtual tourist destinations
  • What makes tourists feel negatively about tourism destinations? Application of hybrid text mining methodology to smart destination management
    Kim, K. [2017]
  • Virtual reality, presence, and attitude change : Empirical evidence from tourism
  • Virtual reality in tourism : a state-of-the-art review
    Beck, J. [2019]
  • Virtual reality and tourism : fact or fantasy?
  • Virtual reality : a new horizon for the tourism industry
  • Virtual reality : Applications and implications for tourism
  • Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) technologies for tourism and hospitality industry
    Nayyar, A. [2018]
  • Using virtual communities in tourism research
  • The virtual threat to travel and tourism
    Cheong, R. [1995]
  • The impact of virtual reality functions of a hotel website on travel anxiety
    Lee, O. [2007]
  • Text mining for the hotel industry
    Lau, K. N. [2005]
  • Text mining a decade of progress in hospitality human resource management research : Identifying emerging thematic development
    Singh, N. [2007]
  • Sustainable tourist space : from reality to virtual reality?
  • Social media competitive analysis and text mining : A case study in the pizza industry
    He, W. [2013]
  • Searching for experiences : The web-based virtual tour in tourism marketing
    Cho, Y. H. [2002]
  • Psychological variables and reality judgment in virtual environments : the roles of absorption and dissociation
    Banos, R. [1999]
  • Information and Communication Technologies in Tourism 2019
    McFee, A. [2019]
  • Identifying the pathways for meaning circulation using text network analysis
  • HMD를 이용한 VR 관광 콘텐츠
    한종성 [2015]
  • Effects of an online virtual community on customer loyalty and travel product purchases
    Kim, W. G. [2004]
  • Developing virtual reality applications: Foundations of effective design
  • Defining virtual reality : Dimensions determining telepresence
    Steuer, J. [1992]
  • Defining the virtual tourist community : implications for tourism marketing
    Wang, Y. [2002]
  • Augmented reality, virtual reality and 3D printing for the co-creation of value for the visitor experience at cultural heritage places
    Jung, T. H. [2017]
  • A tourism recommender system based on collaboration and text analysis
    Loh, S. [2003]
  • A hedonic motivation model in virtual reality tourism : Comparing visitors and non-visitors
    Kim, M. J. [2019]