부모의 유아 수학능력에 대한 기대 및 부모의 수학 태도와 유아의 수학능력의 관계: 부모의 수학적 상호작용의 매개효과

' 부모의 유아 수학능력에 대한 기대 및 부모의 수학 태도와 유아의 수학능력의 관계: 부모의 수학적 상호작용의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • math achievement
  • parents’attitude towards mathematics
  • parents’expectation of their child’s numeracy
  • parents’mathematical interaction
  • 부모의 수학에 대한 태도
  • 부모의 수학적 상호작용
  • 부모의 유아 수학능력에 대한 기대
  • 유아의 수학능력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
37 0

0.0%

' 부모의 유아 수학능력에 대한 기대 및 부모의 수학 태도와 유아의 수학능력의 관계: 부모의 수학적 상호작용의 매개효과' 의 참고문헌

  • 학습자 변인과 가정환경 변인에 따른 유아수학능력 발달의 차이
    최혜진 [2005]
  • 학부모의 유아수학교육에 대한 인식과 가정수학교육현황
    한종화 [2007]
  • 통합적 요리활동이 유아의 수학적 개념 발달에 미치는 영향
    김숙령 [2003]
  • 유아기 어머니의 수학학습관점이 가정환경의 질과 어머니의 수학적 상호작용의 관계에 미치는 조절효과
    이은지 [2018]
  • 유아기 어머니의 수학적 상호작용에 대한수학적 태도 및 수학학습관점의 영향
    이은지 [2018]
  • 유아기 부모의 수학적 상호작용 척도 개발 및 타당화 연구
    김지현 [2015]
  • 유아 수학능력에 영향을 미치는 변인에 관한 구조모형 분석
    강상 [2012]
  • 유아 수학능력과 관련 변인들 간의 관계 분석
    김소연 [2012]
  • 유아 가정 수학 문해환경에 영향을 미치는 관련 변인 간의 관계
    홍혜경 [2014]
  • 유아 가정 수학 문해 환경 척도 개발 및 타당화 연구
    홍혜경 [2013]
  • 영유아기 자녀를 둔 어머니들의 자녀 사교육에 대한 인식과 경험
    민선옥 [2014]
  • 영유아 사교육 실태와 개선 방안Ⅱ. 2세와 5세를 중심으로
    김은영 [2016]
  • 어머니의 수학적 태도와 유아의 수학능력의 관계에서 가정수학환경의 매개효과 분석
    서윤희 [2018]
  • 부모의 사회경제적 지위와 유아 수학능력 관계에 있어 가정의 수학적 환경의 매개효과 분석
    강상 [2012]
  • 문항묶음:원리의 이해와 적용
    이지현 [2016]
  • 만5세 유아 어머니의 수학교육내용별 중요성 인식 및 수학적 상호작용
    김지현 [2014]
  • 만 3세 유아 부모의 수학적 상호작용 증진을 위한 가정연계 프로그램의 개발 및 적용
    배진희 [2019]
  • 가정환경 변인과 학업성취에 관한 어머니의 교육신념이 유아의 사교육 실태에 미치는 영향
    한유미 [2010]
  • 가정과 연계된 요리활동이 유아의 기초과학개념 및 수학능력에 미치는 영향
    김정원 [2006]
  • Understanding the Home Math Environment and Its Role in Predicting Parent Report of Children’s Math Skills
  • The robustness of test statistics to nonnomality and specification error in confirmatory factor analysis
  • The nature and impact of early achievement skills, attention skills, and behavior problems
  • Structural equation modeling in practice : a review and recommended two-step approach
  • Some types of parent number talk count more than others: relations between parents’ input and children’s cardinal-number knowledge
  • Relations between home numeracy experiences and basic calculation skills of children with and without specific language impairment
  • Relations Between Parenting Quality and Cognitive Performance of Children Experiencing Varying Amounts of Childcare
  • Quality of the home learning environment during preschool age – Domains and contextual conditions
  • Principles and practice of structural equation modeling
  • Parental numeric language input to Mandarin Chinese and English speaking preschool children
  • Parental facilitation of early mathematics and reading skills and knowledge through encouragement of home-based activities
  • PRESCHOOL CHILDREN'S INTEREST, SOCIAL-EMOTIONAL SKILLS, AND EMERGENT MATHEMATICS SKILLS
  • Nudging math activities: Using insights from behavioral economics to boost parental engagement in math activities with children
  • Mathematics learning in early childhood: Paths toward excellence and equity
  • Learning and teaching early math: The learning trajectories approach
  • Influences of Language and Parental Involvement on the Development of Counting Skills: Comparisons of French- and English-speaking Canadian Children
  • Home numeracy experiences and children’s math performance in the early school years.
  • Executive function and learning behaviors: associations with academic skills among preschoolers
  • Early Childhood Mathematics Skill Development in the Home Environment
    Cankaya, 0. [2016]
  • Do home numeracy and literacy practices of Greek and Canadian parents predict the numeracy skills of kindergarten children?
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives
    Li‐tze Hu [1999]
  • Cognitive Foundations for Improving Mathematical Learning
  • Child and home predictors of early numeracy skills in kindergarten
  • A structural analysis on Korean young children's mathematical ability and its related children's and mothers’ variables