과학적 지식 탐색 과정에서 초등학생들의 인식적 정서와 이를 이끄는 인지적 평가 요인 탐색

논문상세정보
' 과학적 지식 탐색 과정에서 초등학생들의 인식적 정서와 이를 이끄는 인지적 평가 요인 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • elementaryscienceclass
  • epistemic emotion
  • epistemic practice
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
31 0

0.0%

' 과학적 지식 탐색 과정에서 초등학생들의 인식적 정서와 이를 이끄는 인지적 평가 요인 탐색' 의 참고문헌

  • Why some surprises are more surprising than others : Surprises as a metacognitive sense of explanatory difficulty
  • Trends and prospects in metacognition research
  • The nature of epistemic feelings
  • Scale of academic emotions in science education : Development and validation
  • Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing
  • Managing uncertainty in science argumentation
  • Epistemology and emotions
    Brun, G. [2008]
  • Epistemology and emotions
  • Epistemic feelings, epistemic emotions: Review and introduction to the focus section
  • Emotional climate and high quality learning experiences in science teacher education
  • Between and within domain relations of students’ academic emotions
    Goetz, T. [2007]
  • Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory
    Corbin, J. [2014]