온라인 협력학습에서 무임승차 학습자의 특성 분석

이은철 2019년
논문상세정보
' 온라인 협력학습에서 무임승차 학습자의 특성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Free Riding
  • Free Riding Characteristics
  • Interaction
  • Learner Characteristics
  • Online Collaborative Learning
  • 무임승차
  • 무임승차 특성
  • 상호작용
  • 온라인 협력학습
  • 학습자 특성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,756 0

0.0%

' 온라인 협력학습에서 무임승차 학습자의 특성 분석' 의 참고문헌

  • 학습자의 자기결정성의 유형과 수준이 온라인 협력학습 환경에서 상호작용에 미치는 영향
    이은철 [2013]
  • 전체과제제시와 부분과제연습이 학습자의 사전인지기능에 따라 문제해결과 인지부하에 미치는 영향
    조수연 [2011]
  • 위키(wiki) 기반 협력학습을 위한 통합 지원 모형 개발 및 효과성 검증
    이은철 [2012]
  • 온라인 협력학습에서 학습동기가 상호작용에 미치는 영향 분석
    이은철 [2017]
  • 온라인 협력학습 환경에서 학습동기 유형에 따라 교수메시지에 대한 반응행동 탐색
    이은철 [2018]
  • 온라인 협력학습 환경에서 상호작용 및 학업성취 수준에 대한 협력스크립트 형태의 토론 성찰일지 작성의 효과성 검증
    이은철 [2017]
  • 온라인 협력학습 과정의 참여 수준에 대한 학습전략의 영향 탐색
    이은철 [2018]
  • 온라인 학습 환경에서 고성취 집단의 학습과정에서 나타난 상호작용 분석
    이은철 [2015]
  • 라포 수준에 따른 집단 구성이 온라인 협력학습 환경에서 상호작용에 미치는 영향
    이은철 [2013]
  • Wiki-supported learning and knowledge building: effects of incongruity between knowledge and information
  • Utilising a collaborative macro-script to enhance student engagement: A mixed method study in a 3D virtual environment
    H. Bouta [2012]
  • Teachers'instructional planning for computer-supported collaborative learning: Macro-scripts as a pedagogical method to facilitate collaborative learning
  • Strategies in Learning and Using a Second Language
  • Metacognitive Awareness of Reading Strategies: An Indian Context
  • Learning strategies in CLIL classrooms: how does strategy instruction affect reading competence over time?
  • Handbook of Distance Education
    T. Anderson [2003]
  • Free-riding and team performance in project education
    G. C. Ruël [2003]
  • Cooperative learning and peer evaluation: The effect of free riders on team performance and the relationship between course performance and peer evaluation
  • Computer-supported collaborative inquiry learning and classroom scripts: Effects on help-seeking processes and learning outcomes
  • Children’s Learning Strategy Use and the Effects of Strategy Instruction on Success in Learning ESL in Canada
    P. Gunning [2014]
  • Arousal, avoidant and decisional procrastination: do they exist?
    P. Steel [2010]
  • Academic procrastination and academic performance: An initial basis for intervention
    M. Goroshit [2018]
  • A manual for the use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Ann Arbor: National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning