AR 기반의 쇼핑 애플리케이션에서의 사용자 경험 평가 -IKEA Place와 Amazon AR View를 중심으로-

논문상세정보
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논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Application
  • Augmented reality
  • Content
  • Focus interview
  • User Experience
  • 사용자 경험
  • 심층 인터뷰
  • 애플리케이션
  • 증강현실
  • 콘텐츠
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' AR 기반의 쇼핑 애플리케이션에서의 사용자 경험 평가 -IKEA Place와 Amazon AR View를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 주문형 운송서비스의 모바일 애플리케이션 사용성 평가 연구 - 카카오택시와 우버를 중심으로 -
    권도연 [2015]
  • 메신저 기반의 모바일 챗봇 서비스 사용자 경험 평가 -구글(Allo)과 페이스북(M messenger)을 중심으로-
    강희주 [2017]
  • 가상공간 탐색의 인지과정
    박창호 [2004]
  • Usability Engineering
    J. Nielson [1994]
  • US boosts 'consumer experience' as augmented reality (AR)
  • The world AR market, which is six times larger than VR...Korean Product Development Urgent
  • Marketing Research for Decision Making
    K. B. Kim [2010]
  • Let's pretend to place furniture at home ... 'Augmented reality' and shopping meet
  • Ikea Korea has release Ikea Place, an augmented reality furniture placement app
  • From clothes to furniture ... The pleasure of shopping for ‘win-win’ as augmented reality
  • Development Trends of Mobile Augmented Reality Game Platform and User Interface
    E. Kim [2017]
  • Development Direction and Implications of Virtual Augmented Reality (AR · VR)Industry
    J. Y. Lee [2019]
  • Amazon‘s 'AR View' reorganizes e-commerce ecosystem
  • Amazon, "Prefer to augmented reality before buying anything."
  • A taxonomy of mixed reality visual display
    P. Milgram [1994]
  • A survey of Augmented Reality