모바일 앱 서비스 창업을 위한 서비스 품질요인에 관한 연구: 무료와 유료 모바일 앱의 조절효과를 중심으로

이정호 2019년
논문상세정보
' 모바일 앱 서비스 창업을 위한 서비스 품질요인에 관한 연구: 무료와 유료 모바일 앱의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Customer satisfaction
  • Mobile app service
  • Moderating effect
  • Service quality factor
  • 고객만족
  • 모바일 앱 서비스
  • 서비스품질 요인
  • 조절 효과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 모바일 앱 서비스 창업을 위한 서비스 품질요인에 관한 연구: 무료와 유료 모바일 앱의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 중소벤처 소프트웨어 개발업체의 서비스 품질 분석 모형에 관한 연구
    최승일 [2009]
  • 앱스토어 구매자의 혁신성과 앱의 속성에 따른 정보탐색 성과에 관한 연구
    백성옥 [2012]
  • 스마트폰 앱 선택요인과 구매요인의 차이에 대한 탐색적 연구
    오선주 [2013]
  • 스마트폰 앱 서비스품질과 사용후기가 이용만족과 재이용의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 맛집앱 이용자를 중심으로
    손정기 [2013]
  • 스마트폰 애플리케이션 사용자의 지각된 특성이 지속사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    조유제 [2011]
  • 소규모 이동통신 고객들의 지각된 서비스품질, 고객만족 및 전환비용이 고객충성도에 미치는 영향: 전환비용의 매개 및 조절효과를 중심으로
    전외술 [2014]
  • 서비스 전자상거래에서 프로세스의 표준화, 서비스품질, 가격수준의 영향에 대한 연구: 창업기업가에의 시사점
    조성의 [2011]
  • 번들소프트웨어의 사용자 만족도 조사 연구
    하광수 [2012]
  • 모바일 인터넷의 서비스 품질(Mobisqual)이 사용자 만족에 미치는 영향
    허민 [2010]
  • 모바일 인터넷 서비스 품질구조 및 측정항목에 관한 연구
    이태민 [2009]
  • 모바일 앱 구매 결정에 끼치는 영향요인 : 탐색적 연구
    김희웅 [2011]
  • ‘서비스 품질-고객만족’ 관계에서의 심리적 메커니즘 고찰
    박종철 [2011]
  • Whence Consumer Loyalty?
  • Using the Diffusion of Innovation Concept to Explain the Factors That Contribute to the Adoption Rate of E-journal Publishing
  • User Experience, Satisfaction, and Continual Usage Intention of IT
    Deng, L. [2010]
  • Understanding changes in belief and attitude toward information technology usage : A theoretical model and longitudinal test
  • The Prediction of Internet Utilization Behavior of Undergraduate Agricultural Students: An Application of the Theory of Planned Behavior
  • The Measurement of User Satisfaction with Question Answering System
    Ong, C. S. [2009]
  • The Impacts of Information Quality and System Quality on Users’Continuance Intention in Information-Exchange Virtual Communities : An Empirical Investigation
  • The DeLone and McLean model of information systems success : A ten-year update
  • Structural Equation Modeling with AMOS: Basic Concepts, Applications, and Programming
  • Servicescapes : The impact of physical surroundings on customers and employees
  • Service quality: New directions in theory and practice
    Rust RT [1994]
  • Report Highlight for Market Insight: Navigating a Declining Mobile App Market
  • Remedies for Information Asymmetry in Online Transaction: An Investigation into the Impact of Web Page Signals on Auction Outcome
    Shen, C. C. [2011]
  • Regions, Networks and Fluids: Anaemia and Social Topology
    Mol, A. [1994]
  • Record Smartphone Shipments Grow the Market 38.8% in the Third Quarter of 2013, Making Way for a Strong Holiday Quarter
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F. [1998]
  • Multivariate Data Analysis with Readings
    Hair, J. F. [2006]
  • Mobile Applications Futures 2013–2017
  • Measuring KMS Success : A Respecification of the de Lone and McLean’s Model
    Wu, J. H. [2006]
  • Insight into Service Operations Management : A Research Agenda
  • Google Play Store Hits Million-Apps Milestone
  • Exploring the Linkages between Perceived Information Accessibility and Microblog Stickiness: The Moderating Role of a Sense of Community
    Hsu, C. L. [2014]
  • Exploring the Intention to Continue Using Web-Based Self-Service
    Tseng, S. [2015]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. [1981]
  • Enjoy! Hedonic Consumption and Compliance with Assertive Messages
    Kronrod, A. [2012]
  • Contextual marketing : the real business of the Internet
    Kenny, D. [2000]
  • Analysis of User and Non-users of Smartphone Applications
  • An Empirical Study of User’s Experiential Value Impact User’s Continuance Intention in Blog Context
    Hsu, L. L. [2010]
  • Adapting the Technology Acceptance Model to Evaluate the Innovative Potential of E-learning systems
    Persico, D. [2014]
  • A service quality model and its marketing implications
  • A Knowledge Management Success Model: Theoretical Development and Empirical Validation
  • 4P 전략 기반의 모바일 소셜 네트워크 게임의 부분 유료화 모델
    민동현 [2013]