온라인 호텔예약사이트 이용자후기 신뢰도에 대한 연구

김경자 2019년
논문상세정보
' 온라인 호텔예약사이트 이용자후기 신뢰도에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumer trust
  • consumerreview
  • hotel booking sites
  • 이용자 후기
  • 호텔예약사이트
  • 후기신뢰도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
32 0

0.0%

' 온라인 호텔예약사이트 이용자후기 신뢰도에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 후기게시판 신뢰 요인 연구: 온라인 쇼핑몰 후기게시판을 중심으로
    장은진 [2011]
  • 호텔기업의 소셜미디어 구전정보 특성에 따른 구전신뢰가 행동의도에 미치는 영향
    김용일 [2015]
  • 호텔 예약사이트 이용후기 구전정보 특성에 따른 구전신뢰가 행동의도에 미치는 영향
    문호식 [2018]
  • 한국 호텔 관광상품에 대한 온라인 호텔리뷰 신뢰에 영향을 미치는 중국 소비자 특성에 관한 연구
    박상희 [2018]
  • 여행업의 온라인 구전정보 특성이 신뢰와 구전수용 및 확산, 구매의도에 미치는 영향
    천덕희 [2012]
  • 엠브레인 트렌드모니터
  • 소비자심리학
    김완석 [2004]
  • 사회심리학
    남기덕 [2017]
  • 사람들이 온라인 리뷰의 내용을 신뢰하는이유는 무엇인가?
    이국용 [2016]
  • 관광소비자의 소셜미디어 이용에 대한 성별 차이에 관한 연구
    허경석 [2017]
  • What Trust Means in E-commerce Customer Relationships : An Interdisciplinary Conceptual Typology
  • Trusting Me, Trusting You : Evaluating Three Forms of Trust on an Information Rich Consumer Review Website
    Duffy, A. [2017]
  • Trust in Online Hotel Reviews across Review Polarity and Hotel Category
  • The Study of Consumer Trust in C2C E-Commerce Based on Reputation Score, Information Disclosure, Online Consumer Review Quality
    Zhang, H. [2010]
  • The Role of Affect and Cognition in the Impact of Positive/Negative Online Consumer Reviews on Brand Attitude and Purchase Intention
    Kim, J. [2014]
  • The Progression of Online Trust in the Multichannel Retailer Context and the Role of Product Uncertainty
    Bock, G. [2012]
  • The Impact of Online Reviews on Hotel Booking Intentions and Perception of Trust
    Sparks, B. [2011]
  • The Credibility of Online Product Reviews: How Much Do Consumers Trust Them?
    Shan, Y. [2015]
  • The Business Value of Online Consumer Reviews and Management Response to Hotel Performance
    Xie, K. L. [2014]
  • Seeing Is Believing : The Transitory Influence of Reputation Information on E-Commerce Trust and Decision Making
    Fuller, M. [2007]
  • SNS 정보 믿을 수 있을까?… 정보 신뢰도 ‘감소세’
  • Research in Organizational Behavior
  • Reflections on the Dimensions of Trust and Trustworthiness among Online Consumers
    Gefen, D. [2002]
  • Precursors of Trust in Virtual Health Communities : A Hierarchical Investigation
  • Making Your Online Voice Loud:The Critical Role of WOM Information
    Huang, M. [2011]
  • Local Consumer Review Survey 2018
  • Is This Review Believable? A Study of Factors Affecting the Credibility of Online Consumer Reviews from an ELM Perspective
    Cheung, C. [2012]
  • Information Assurance in B2C Websites for Information Goods/Services
    Kim, D. J. [2004]
  • Effect of Electronic Word-of-Mouth on Consumer Purchase Intention : The Perspective of Gender Differences
    Fan, Y. [2012]
  • E-WOM and Accommodation: An Analysis of the Factors that Influence Travelers’ Adoption of Information from Online Reviews
    Filieri, R. [2014]
  • Dimensions and Levels of Trust: Implications for Commitment to a Relationship
    Genesan, S. [1997]
  • Developing and Validating Trust Measures for e-commerce : An integrative typology
  • Determinants of Online Review Credibility and Its Impact on Consumers’ Purchase Intention
    Thomas, M. [2019]
  • Consumer Trust in Tourism and Hospitality : A Review of the Literature
    Wang, L. [2014]
  • Consumer Trust Repair : A Critical Literature Review
    Bozic, B. [2017]
  • Assisting Consumers in Detecting Fake Reviews: The Role of Identity Information Disclosure and Consensus
    Munzel, A. [2016]
  • An Investigation on Online Reviews in Sharing Economy Driven Hospitality Platforms: A Viewpoint of Trust
    Cheng, X. [2019]
  • Advances in experimental social psychology
    Petty, R. [1986]
  • A research Agenda for Trust in Online Environments
    Gefen, D. [2008]
  • A Study on the Moderation Role of the Characteristics of Online WOM(Word-of-Mouth) Information and Consumer Characteristics in the Influence of Types of Consumer Product Experience on the Effects of Online WOM - Focus on the Blog Marketing -
    The Brain [2017]
  • 2017 여행만족도조사