신제품성과에 영향을 미치는 선행요인에 관한 통합적 연구

정덕화 2019년
' 신제품성과에 영향을 미치는 선행요인에 관한 통합적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • New Product Development Level
  • New Product Development Process
  • New Product Performance
  • interdepartmentalcooperation
  • relationship characteristics
  • 관계특성
  • 부서간협력
  • 신제품개발수준
  • 신제품개발절차
  • 신제품성과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
78 0

0.0%

' 신제품성과에 영향을 미치는 선행요인에 관한 통합적 연구' 의 참고문헌

  • 우리나라 수출⋅입 제조기업의 파트너십 수준 및 파트너십 프로세스와 공급체인 성과 간의 관계 연구
    권승하 [2014]
  • 기업 내부 부서간의 협력이 신제품 개발성과에 미치는 영향: 환경적 불확실성의 조절효과를 중심으로
    이창기 [2014]
  • 기능부서간 통합과 다기능팀이 신상품개발프로세스관리와 신상품개발 성과에 미치는 영향에 대한 연구
    박정수 [2015]
  • 공급자의 협업역량이 신제품 개발 프로젝트 성과와 구매자 만족에 미치는 영향에 대한 실증적 연구
    황선일 [2017]
  • 공급사-고객사의 관계가 협업타임과 고객서비스에 미치는 영향 분석
    서창수 [2007]
  • “신제품 개발을 위한 기업의 내부활동 및 고객사와 거래 관계가 신제품 성과에 미치는 영향에 관한 실증연구,”
    신기철 [2014]
  • When Should R&D and Marketing Collaborate? The Moderating Role of Exploration-Exploitation and Environmental Uncertainty
  • The influence of the integration between R&D and marketing department for new product development success
    S. K. Shin [2018]
  • The Effects of Trust and Interdependence on Relationship Commitment: A Trans-Atlantic Study
    I. Geyskens [1996]
  • Supplier integration—Controlling of Co-Development Processes
    S. Fliess [2006]
  • Supplier Involvement in New Product Development and Innovation: Taking Stock and Looking to The Future
  • Success Factors of Strategic Supplier Alliences: The Buying Company Perspective
  • Product Development as Core Competence: How Formal Product Development Practices Differ for Radical, More Innovative, and Incremental Product Innovations
  • Formalized Problem-Solving Practices and the Effects of Collaboration with Suppliers on a Firm's Product Innovation Performance
  • Effects of Supplier Trust on Performance of Cooperative Supplier Relationships
    D. Johnston [2004]
  • Effects of Collaborative Communication on NPD Collaboration Results: Two Routes of Influence
    M. Pemartn [2018]
  • Effect of Supplier Trust on Performance of Cooperative Supplier Relationships
  • Cross-functional Integration and New Product Performance: The Impact of National and Corporate Culture
    A. Engelen [2012]
  • Cross-Functional Integraion of R&D, Marketing, and Manufacturing in Radical and Incremental Product Innovations and Its Effects on Project Effectiveness and Efficiency
    M. Brettel [2011]
  • A Knowledge Aaccessing Theory of Strategic Alliances
    R. M. Gran [2004]