개인방송 시청자의 몰입 및 시청의도에 미치는 영향요인 연구

논문상세정보
' 개인방송 시청자의 몰입 및 시청의도에 미치는 영향요인 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 1인 미디어
  • HMSAM
  • Personal Broadcasting
  • Personal Media
  • Viewing Intention
  • technology acceptance
  • 개인방송
  • 기술수용
  • 시청 의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
318 0

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' 개인방송 시청자의 몰입 및 시청의도에 미치는 영향요인 연구' 의 참고문헌

  • 인터넷 개인 방송 지속 이용의 구조적 관계에 대한 연구: 확장된 기술수용모델을 중심으로
    반옥숙 [2016]
  • 대학생들의 신문 이용동기와 기술수용모델 변인이 유료 모바일 뉴스 콘텐츠 수용의도에 미치는 영향
    이정기 [2012]
  • 개인방송 콘텐츠 수용에 대한 탐색적 연구: 이용 특성과 광고 태도를 중심으로
    이영주 [2016]
  • 「마이너에서 주류 콘텐츠로 넘어온 개인방송 서비스」
    이선미 [2015]
  • “수정된 기술수용모델2(TAM2)를 이용한 지상파 DMB 휴대 폰의 수용에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구”
    이재신 [2006]
  • YouTube stickiness: the needs, personal, and environmental perspective
  • User acceptance of information technology : Toward a unified view
  • User Acceptance of Computer Technology : A Comparison of Two Theoretical Models
    F. D. Davis [1989]
  • UCC 이용동기가 이용의도 및 참여의도에 미치는 영향 - 상호작용성의 조절적 영향을 중심으로
    김형재 [2011]
  • Taking ‘fun and games’seriously: Proposing the hedonic-motivation system adoption model (HMSAM)
    P. B. Lowry [2012]
  • Prediction of Internet and World Wide Web Usage at Work: a Test of an Extended Triandis Model
    W. Cheung [2000]
  • Predicting the determinants of users' intentions for using YouTube to share video: moderating gender effects
    C. Yang [2010]
  • Measuring the compatibility factors in mobile entertainment service adoption
    K. Kim [2009]
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace 1
    F. D. Davis [1992]
  • Extending the technology acceptance model with task–technology fit constructs
  • Examining the Technology Acceptance Model Using Physician Acceptance of Telemedicine Technology
    P. J. Hu [1999]
  • An empirical study of the determinants of the intention to participate in user-created contents (UCC) services
    S. Oum [2011]
  • A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
  • 2018 1인 방송 시청 행태
    DMC MEDIA [2018]
  • 2017 1인 방송 시청 행태
    DMC MEDIA [2017]