언어분석을 이용한 광고효과 탐색연구 : KLIWC를 중심으로

유연재 2019년
' 언어분석을 이용한 광고효과 탐색연구 : KLIWC를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Advertising evaluation
  • Advertising evaluation text
  • Language analysis
  • Language analysis program
  • Psychological reaction
  • advertising effectiveness
  • kliwc
  • liwc
  • 광고평가
  • 광고평가글
  • 광고효과
  • 심리적 반응
  • 언어 분석 프로그램
  • 언어분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 언어분석을 이용한 광고효과 탐색연구 : KLIWC를 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국어 언어분석 프로그램(KLIWC)을 이용한 온라인 기만 사용후기 연구
    유연재 [2016]
  • 한국어 분석 프로그램(KLIWC)을 이용한 남북한 방송극의 언어문화 구조 차이 분석
    박종민 [2011]
  • 페이스북 사용자의 '댓글'반응경향과 게시글의 ‘좋아요’ 수가 광고효과에 미치는 영향
    박은아 [2019]
  • 통합상담적 집단수련 과정의 단어기반 언어분석: 한국어 글분석 프로그램(KLIWC)의 탐색적 적용
    이장호 [2012]
  • 텍스트 마이닝 기법을 이용한 모바일 간편결제 서비스에 대한 소비자 반응 분석: 삼성페이를 중심으로
    정민지 [2019]
  • 탄핵 시기 노무현 대통령의 수사학 연구 : 컴퓨터 언어 분석 기법을 중심으로
    이귀혜 [2008]
  • 주관적 삶의 질과 언어 사용의 관계성 분석
    김경일 [2011]
  • 제주 해군기지 건설을 둘러싼 지역주민과 공무원의 갈등 프레임 비교분석
    심준섭 [2012]
  • 언어적 특성을 이용한 '심리학적 한국어 글분석 프로그램(KLIWC)'의 개발과정에 대한 고찰
    이창환 [2005]
  • 언어 네트워크 분석을 이용한 신종 감염병 보도 분석: 다제내성균 보도 사례를 중심으로
    박기수 [2014]
  • 악성 댓글의 특성: 한국어와 영어의 인터넷 뉴스 댓글 비교
    김영일 [2019]
  • 아동의 외상경험에 대한 자기노출이 분노 반응에 미치는 효과 : 적대감의 중재효과
    김세진 [2005]
  • 심리치료과정 분석 도구로서 K-LIWC과 통찰수준 및 감정표현 분류척도의 비교 연구
    이정화 [2010]
  • 성폭력 가해자의 글에 나타난 언어ㆍ심리적 특성 분석
    서종한 [2009]
  • 살인범의 글에 나타난 언어ㆍ심리적 특성과 성격 프로파일링에 관한 연구
    서종한 [2012]
  • 빅데이터 분석을 통한 패키징에 대한 소비자의주요 인식 조사-텍스트 마이닝과 의미연결망 분석을 중심으로-
    강욱건 [2018]
  • 광고언어에 대한 통시적 분석: 1960년대부터 2000년대까지의 잡지광고를 중심으로
    박재진 [2008]
  • 광고반응평가차원에 기초한 광고효과 제고 전략
    남승규 [2011]
  • 광고반응평가를 위한 척도 개발 및 타당화
    남승규 [2009]
  • 광고 소구유형에 따른 전기피부활동 및 안면근전도 반응과 자기기입식 설문응답과의 차이 분석
    이시훈 [2011]
  • “Privacy” in Semantic Networks on Chinese Social Media: The Case of Sina Weibo
  • Writing About Emotional Experiences as a Therapeutic Process
  • Word Use in the Poetry of Suicidal and Nonsuicidal Poets
  • Viewer perceptions of prime-time television advertising
    D. Aaker [1981]
  • Verbal behavior in everyday life
  • Theory, method and practice of computer content analysis
    R. P. Hart [2001]
  • The social dynamics of a cultural upheaval : Everyday social life in the aftermath of the September 11 attack on America
    R. M. Mehl [2003]
  • The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness : a test of competing explanations
  • The influence of user-generated content on traveler behavior: An empirical investigation on the effects of e-word-of-mouth to hotel online bookings
    Qiang Ye [2011]
  • The cognitive functions of linguistic categories in describing persons: Social cognition and language
  • The Impact of Feelings on Ad-Based Affect and Cognition
  • The Cognitive Processes Mediating Acceptance of Advertising
  • Successful advertising research methods
    J. Haskins [1993]
  • Study on the effects of evaluative factors of advertising
    C. J. Yoo [2000]
  • SNS에서의 스포츠이슈에 대한 집단감정과 집합행동의 관계
    이종길 [2019]
  • Persuasion: Theory & Research
  • Persuasion theory and advertising
    T. S. Oh [1994]
  • Pattern Discovery Using Semantic Network Analysis
    R. Burk [2012]
  • Media planning and evaluation procedures of South Korea advertising practitioners
    H. S. Park. [1999]
  • Lying Words: Predicting Deception from Linguistic Styles
  • Linguistic styles : Language use as an individual difference
  • Linguistic predictors of adaptive bereavement
  • Linguistic Markers of Psychological Change Surrounding September 11, 2001
    M. A. Cohn [2004]
  • Lexical and Phrasal Analysis of Online Discourse of Type 2 Diabetes Patients based on Text-Mining
    황문현 [2014]
  • Language use of depressed and depression-vulnerable college students
  • K-LIWC를 이용한 비압박 상황의 거짓 태도 탐지
    김영일 [2016]
  • Implicit and explicit prejudice and interracial interaction
  • Examining verbal style in presidential campaign spots
  • Emotion–abstraction patterns in verbatim protocols: A new way of describing psychotherapeutic processes.
  • EQ, Son of EQ, and the Reaction Profile
  • Do Cognitive Responses Mediate the Effects of Advertising Content on Cognitive Structure?
  • Dimensions of conflict frame: Disputant interpretations of conflict
  • Cognitive social psychology: On the tenure and future of social cognition
    I. Blair [2001]
  • Cognitive response in persuasion
  • Attitude toward the ad as mediator of advertising effectiveness : determinants and consequences
    R. J. Lutz [1983]
  • Assessing the Role of Brand-Related Cognitive Responses as Mediators of Communication Effects on Cognitive Structure
  • Affective Responses Mediating Acceptance of Advertising
  • Advertising media planning
    H. S. Park. [2013]
  • Advertising Psychology
    W. S. Gim [2000]
  • A reaction profile for tv commercials
    W. D. Wells [1971]
  • A Study on the Dimensions of Consumer Responses to Commercials(2) : Cognitive Evaluations and Affective Responses
    W. S. Gim [1989]
  • A Profile of Responses to Commercials
  • A Meta-Analysis on the Correlation Between the Implicit Association Test and Explicit Self-Report Measures
  • A Look at the Long-run Effectiveness of Multimedia Advertising and Its Implications for Budget Allocation Decisions
  • 1988년부터 2012년까지의 한국 광고홍보학 연구경향 분석: 언어네트워크 분석을 이용한 시기별 비교를 중심으로
    김대욱 [2013]
  • 1960년에서 2005년까지 우리나라 광고언어의 시대 차이 분석
    박종민 [2007]