기업평판과 수익성에 관한 연구 온라인 뉴스와 뉴스댓글을 중심으로

논문상세정보
' 기업평판과 수익성에 관한 연구 온라인 뉴스와 뉴스댓글을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Agenda Setting Theory
  • Comment
  • Corporate Reputation
  • corporateprofitability
  • online news
  • 기업평판
  • 뉴스 댓글
  • 수익성
  • 온라인뉴스
  • 의제설정이론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 기업평판과 수익성에 관한 연구 온라인 뉴스와 뉴스댓글을 중심으로' 의 참고문헌

  • 특허침해소송 관련 언론보도가 기업이미지에 미치는 영향에 관한 실증연구: 삼성과 애플의 스마트폰 특허침해소송 보도에 대한 실험연구
    박상진 [2014]
  • 온라인, 오프라인 뉴스 미디어의 시민저널리즘 역할에 대한 수용자 평 가와 신뢰도 연구
    반현 [2007]
  • 미디어 명성(Media Reputation)과 이슈명성(Issue Reputation)이기업명성(Corporate Reputation)에 미치는 영향 : 이슈속성의 차이를 중심으로
    차희원 [2006]
  • 뉴스 댓글에 대한 편향지각이 이슈에 대한 여론지각에 미치는 영향
    정지은 [2016]
  • 기업 커뮤니케이션에서 소셜 미디어의 활용가능성:의제설정과 소셜 프레즌스를 중심으로
    김병희 [2011]
  • 그래프 기반 준지도 학습 방법을 이용한 특정분야 감성사전 구축
    김정호 [2015]
  • 공중 관여도와 미디어 신뢰도에 따른 기업 명성의 미디어 의제설정 효과 연구
    차희원 [2004]
  • Word2vec와 Label Propagation을 이용한 감성사전 구축 방법
    허찬 [2017]
  • What's in a name? Reputation building and corporate strategy
    C. Fombrun [1990]
  • Under what conditions do the news media influence corporate reputation? The roles of media dependency and need for orientation
  • Towards quality discourse in online news comments
  • Social Media Usage
  • Sentiment analysis and opinion mining
    B. Liu [2012]
  • Reputation: Realizing Value from the Corporate Image
    C. Fombrun [1996]
  • Reputation management as a motivation for sales structure decisions
    A. M. Weiss [1999]
  • Practitioner perceptions of corporate reputation : an empirical investigation
    R. Bennett [2000]
  • Online news consumption research : An assessment of past work and an agenda for the future
  • Online communication: Linking technology, identity, &culture
    A. F. Wood [2004]
  • Mpqa 3.0: An entity/event-level sentiment corpus
    L. Deng [2015]
  • Media reputation as a strategic resource : An integration of mass communication and resource-based theories
  • Measuring the economic value of public relations
    Y. Kim [2001]
  • Measuring the bottom-line impact of corporate public relations
    Y. Kim [2000]
  • Managing reputational risk: Curbing threats, leveraging opportunities (Vol. 6)
    J. Rayner [2004]
  • KOSAC:Korean sentiment analysis corpus
    M. Kim [2013]
  • Hierarchical multiple regression in counseling research : Common problems and possible remedies
  • Firm Resources and Sustainable Competitive Advantage
    B. Bordon [2010]
  • Efficient visual search of videos cast as text retrieval
    J. Sivic [2009]
  • Corporate reputation and sustained superior financial performance
  • Corporate reputation and firms' performance : Evidence from Spain
  • Calculating inter-coder reliability in media content analysis using Krippendorff’s Alpha
  • Answering the call for a standard reliability measure for coding data
    A. F. Hayes [2007]
  • Agenda-setting effects of business news on the public's images and opinions about major corporations
  • 2018 Portal site news comment recognition survey