유아 교실 속 디지털 사진이 구성하는 다양하고 예측 불가능한 관계와 의미: 행위자-네트워크 이론 중심으로

' 유아 교실 속 디지털 사진이 구성하는 다양하고 예측 불가능한 관계와 의미: 행위자-네트워크 이론 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • actor-network theory(ANT)
  • digital picture
  • early childhood classroom
  • education culture
  • new-materialism
  • 교육문화. 신물질주의
  • 디지털사진
  • 유아교실
  • 행위자-네트워크 이론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
217 0

0.0%

' 유아 교실 속 디지털 사진이 구성하는 다양하고 예측 불가능한 관계와 의미: 행위자-네트워크 이론 중심으로' 의 참고문헌

  • 인간·사물·동맹: 행위자네트워크 이론과 테크노사이언스
  • 유아들의 자발적인 디지털 카메라 놀이 속 다양하고 복잡한 상호작용 이해하기
    동풀잎 [2019]
  • 유아교육과 미디어 활용
    지옥정 [2018]
  • 유아교사론
    염지숙 [2008]
  • 사물의 문화, 디자인, 그리고 과학·기술의 상호구성성 이해 - 행위자네트워크이론의 이해를 중심으로 -
    민수홍 [2019]
  • 디지털카메라의 유아교육기관 현장 활용
    김경철 [2005]
  • 디지털기기, 스마트기기, 스마트 전자책에 대한 유아교사의 인식 및 현황
    유구종 [2013]
  • 도시공간 향유의 인스타그램 분석과정에 대한 행위자네트워크 이론적 해석
    이수안 [2017]
  • 글로벌 시대 인문지리학에 있어서 행위자-네트워크 이론(ANT)의 적용 가 능성
    박경환 [2014]
  • Writing superheroes: Contemporary childhood, popular culture, and classroom literacy
  • Writing ethnographic fieldnotes
  • We’re friends, right? Inside kids’ culture
  • The research art: A theoretical introduction to sociological methods
  • The Practice of Everyday Life
  • The Discovery of Grounded Theory Strategies for Qualitative Research
  • Technology and interactive media as tools in early childhood programs serving children from birth through age 8. (Joint Position Statement)
  • Technology and digital media in the early yours: tools for teaching and learning
    Donohue, C. [2015]
  • Technology and digital media in the early years: Tools for teaching and learning
  • Tangled up in school: Politics, space, bodies, and signs in the educational process
    Nespor, J. [2013]
  • Selections from Coming of Age in Samoa
    Mead, M. [1995]
  • Science in Action: How to Follow Scientists and Engineers through Society
    Latour, B. [1987]
  • Researching education through actor-network theory
    Fenwick, T. [2012]
  • Reassembling the Social: An Introduction to Actor-Network-Theory
    Latour, B. [2005]
  • Re-thinking the “thing” sociomaterial approaches to understanding and researching learning in work
    Fenwick, T. [2010]
  • Qualitative data analysis: A methods sourcebook
  • Posthumanist performativity : toward an understanding of how matter comes to matter
    Barad, K. [2003]
  • Policy and practice in Italian children's transition from preschool to elementary school
  • Play, development, and early education
  • On Actor-Network Theory: A Few Clarifications
    Latour, B. [1996]
  • Making sense of place: Mapping as a multisensory research method
    Powell, K. [2010]
  • Listening to young children: The mosaic approach
    Clark, A. [2011]
  • Introduction: Reclaiming and renewing actor network theory for educational research
    Fenwick, T. [2011]
  • Go be a writer! Expanding the curricular boundaries of literacy learning with children
    Kuby, C. R. [2016]
  • Doing visual ethnography
    Pink, S. [2013]
  • Discipline and punish: The birth of the prison
  • Digital Natives, Digital Immigrants, part 1
    Prensky, M. [2001]
  • Communities of practice: Art, play, and aesthetics in early childhood
    Mustola, M. [2018]
  • Brave is a dress: Understanding “good” adults and “bad” children through adult horror and children’s play
  • Actor-Network theory and the ethnographic imagination: An exercise in translation
  • A thousand plateaus
    Deleuze, G. [1987]