포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방향

박휴용 2019년
' 포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • affordance
  • new media
  • posthumanism
  • teacher professionality
  • technologyliteracy
  • 교사 전문성
  • 기술문해력
  • 뉴 미디어
  • 사물접근성
  • 포스트휴머니즘
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,048 0

0.0%

' 포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방향' 의 참고문헌

  • 포스트휴먼시대의 인간다움: 심미적 진정성
    류도향 [2018]
  • 포스트휴먼과 포스트바디의 상상력: 오를랑의 작품을 중심으로
    조윤경 [2011]
  • 포스트휴먼과 탈근대적 주체에 관한 연구
    마정미 [2008]
  • 포스트휴먼 시대 학습자의 존재론적 이해와 학습이론 패러다임의 변화
    박휴용 [2019]
  • 포스트-휴먼 시대의 신학
    박일준 [2016]
  • 트랜스휴머니즘 부상에 따른 과학기술 정책이슈의 탐색
    박성원 [2016]
  • 인간기술융합 트랜스휴먼 시대에 따른 미래직업세계 연구
    박가열 [2017]
  • 음악에서의 포스트휴먼 담론과 음악교양교육에의 적용
    신혜승 [2017]
  • 우리는 어떻게 포스트휴먼 주체가 될 수 있는가?
    김재희 [2014]
  • 올랑의 ‘카널 아트’: 포스트휴먼 바디 아트로서의 몸
    신채기 [2002]
  • 사이보그영화와 포스트모더니즘
    피종호 [2006]
  • 미래사회를 위한 포스트휴먼 교육
    박유신 [2017]
  • 모순적 복수성을 횡단하며 구축되는 2000년대 한국영화의 포스트휴먼
    김선엽 [2007]
  • 매체에 대한 시각문화교육적 접근
    김정선 [2005]
  • 만들어지는 인간, 만들어지는 정체성. 포스트휴먼 정체성?-샤를로테 케르너의 『블루프린트』의 경우-
    김응준 [2013]
  • “포스트휴먼을 위한 교육가능성 탐구.”
    이은경 [2016]
  • What's the matter with ‘technology-enhanced learning’?
    Bayne, S. [2015]
  • Vibrant Matter : A Political Ecology of Things
    Bennett, J. [2010]
  • The ‘new materialism’and the fragility of things
  • The Transhumanist FAQ: A General Introduction (Version 2.1)
    Bostrom, N. [2003]
  • Teachers' embodied presence in online teaching practices
  • Teacher identity and agency in an era of accountability
  • Steps to an Ecology of Mind
    Bateson, G. [1972]
  • Posthumanist performativity : toward an understanding of how matter comes to matter
    Barad, K. [2003]
  • Posthuman, all too human: towards a new process ontology
  • Popular culture in the classroom: Teaching and researching critical media literacy
  • Political machines: Governing a technological society
    Barry, A. [2001]
  • No brain left behind: Consequences of neuroscience discourse for education
  • Neohumanism: Critical spirituality, tantra and education
  • Natural born cyborgs: minds, technologies, and the future of human intelligence
    Clark, A. [2003]
  • Meeting The Universe Halfway: Quantum Physics and the Entanglement of Matter and Meaning
    Barad K. [2007]
  • Literacy in the Digital University: Critical Perspectives on Learning, Scholarship, and Technology
    Bayne, S. [2013]
  • Innovative learning environments and new materialism: A conjunctural analysis of pedagogic spaces
  • In defense of posthuman dignity
    Bostrom, N. [2005]
  • Good education in an age of measurement : Ethics, politics, democracy
  • From teaching to learning: A new paradigm for undergraduate education
    Barr, R. B. [1995]
  • From Digital Disruption to Educational Excellence : Teaching and Learning in the Knowledge Economy
  • Digital knowledge networks: linking ecommunities of practice with innovation
    Braun, P. [2002]
  • Cyborg teaching : The transferable benefits of teaching online for the face-to-face classroom
    Burgess, O. [2015]
  • Beyond cartesian dualism
    Alsop, S. [2005]
  • Alien phenomenology, or, what it's like to be a thing
    Bogost, I. [2013]
  • A Sociology of Monsters: Essays on Power, Technology and Domination
    Callon, M. [1991]