연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방향
박휴용
2019년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박휴용
주제어
affordance
new media
posthumanism
teacher professionality
technologyliteracy
교사 전문성
기술문해력
뉴 미디어
사물접근성
포스트휴머니즘
참고문헌( 42)
유사주제 논문( 1,038)
교사 전문성 298건
포스트휴머니즘 248건
뉴 미디어 199건
posthumanism 107건
new media 87건
affordance 86건
teacher professionality 7건
기술문해력 3건
technologyliteracy 2건
사물접근성 1건
인용/피인용
포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방 ...
' 포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
affordance
new media
posthumanism
teacher professionality
technologyliteracy
교사 전문성
기술문해력
뉴 미디어
사물접근성
포스트휴머니즘
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,048
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
affordance
87
0
0.0%
new media
88
0
0.0%
posthumanism
108
0
0.0%
teacher professionality
8
0
0.0%
technologyliteracy
3
0
0.0%
교사 전문성
299
0
0.0%
기술문해력
4
0
0.0%
뉴 미디어
200
0
0.0%
사물접근성
2
0
0.0%
포스트휴머니즘
249
0
0.0%
계
1,048
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방향'
의 참고문헌
포스트휴먼시대의 인간다움: 심미적 진정성
류도향
[2018]
포스트휴먼과 포스트바디의 상상력: 오를랑의 작품을 중심으로
조윤경
[2011]
포스트휴먼과 탈근대적 주체에 관한 연구
마정미
[2008]
포스트휴먼 시대 학습자의 존재론적 이해와 학습이론 패러다임의 변화
박휴용
[2019]
포스트-휴먼 시대의 신학
박일준
[2016]
트랜스휴머니즘 부상에 따른 과학기술 정책이슈의 탐색
박성원
[2016]
인간기술융합 트랜스휴먼 시대에 따른 미래직업세계 연구
박가열
[2017]
음악에서의 포스트휴먼 담론과 음악교양교육에의 적용
신혜승
[2017]
우리는 어떻게 포스트휴먼 주체가 될 수 있는가?
김재희
[2014]
올랑의 ‘카널 아트’: 포스트휴먼 바디 아트로서의 몸
신채기
[2002]
사이보그영화와 포스트모더니즘
피종호
[2006]
미래사회를 위한 포스트휴먼 교육
박유신
[2017]
모순적 복수성을 횡단하며 구축되는 2000년대 한국영화의 포스트휴먼
김선엽
[2007]
매체에 대한 시각문화교육적 접근
김정선
[2005]
만들어지는 인간, 만들어지는 정체성. 포스트휴먼 정체성?-샤를로테 케르너의 『블루프린트』의 경우-
김응준
[2013]
“포스트휴먼을 위한 교육가능성 탐구.”
이은경
[2016]
What's the matter with ‘technology-enhanced learning’?
Bayne, S.
[2015]
Vibrant Matter : A Political Ecology of Things
Bennett, J.
[2010]
The ‘new materialism’and the fragility of things
Connolly, W. E.
[2013]
The Transhumanist FAQ: A General Introduction (Version 2.1)
Bostrom, N.
[2003]
Teachers' embodied presence in online teaching practices
Bolldén, K.
[2016]
Teacher identity and agency in an era of accountability
Buchanan, R.
[2015]
Steps to an Ecology of Mind
Bateson, G.
[1972]
Posthumanist performativity : toward an understanding of how matter comes to matter
Barad, K.
[2003]
Posthuman, all too human: towards a new process ontology
Braidotti, R.
[2006]
Popular culture in the classroom: Teaching and researching critical media literacy
Alvermann, D. E.
[2018]
Political machines: Governing a technological society
Barry, A.
[2001]
No brain left behind: Consequences of neuroscience discourse for education
Busso, D. S.
[2015]
Neohumanism: Critical spirituality, tantra and education
Bussey, M. P.
Natural born cyborgs: minds, technologies, and the future of human intelligence
Clark, A.
[2003]
Meeting The Universe Halfway: Quantum Physics and the Entanglement of Matter and Meaning
Barad K.
[2007]
Literacy in the Digital University: Critical Perspectives on Learning, Scholarship, and Technology
Bayne, S.
[2013]
Innovative learning environments and new materialism: A conjunctural analysis of pedagogic spaces
Charteris, J.
[2017]
In defense of posthuman dignity
Bostrom, N.
[2005]
Good education in an age of measurement : Ethics, politics, democracy
Biesta, G. J.
[2015]
From teaching to learning: A new paradigm for undergraduate education
Barr, R. B.
[1995]
From Digital Disruption to Educational Excellence : Teaching and Learning in the Knowledge Economy
Brabazon, T.
[2017]
Digital knowledge networks: linking ecommunities of practice with innovation
Braun, P.
[2002]
Cyborg teaching : The transferable benefits of teaching online for the face-to-face classroom
Burgess, O.
[2015]
Beyond cartesian dualism
Alsop, S.
[2005]
Alien phenomenology, or, what it's like to be a thing
Bogost, I.
[2013]
A Sociology of Monsters: Essays on Power, Technology and Domination
Callon, M.
[1991]
' 포스트휴먼 시대의 학교교육의 변화와 교사전문성의 방향'
의 유사주제(
) 논문