언어발달지체 아동의 음운루프, 시․공간 잡기장, 일화적 완충기, 억제기능과 문법 능력 간의 관계

' 언어발달지체 아동의 음운루프, 시․공간 잡기장, 일화적 완충기, 억제기능과 문법 능력 간의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • centralexecutive
  • episodic buffers
  • inhibition
  • languagedisorders
  • phonological loop
  • visuospatialsketchpad
  • working memory
  • 시공간잡기장
  • 억제기능
  • 언어발달지체
  • 음운루프
  • 일화적 완충기
  • 작업기억
  • 중앙집행기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
523 0

0.0%

' 언어발달지체 아동의 음운루프, 시․공간 잡기장, 일화적 완충기, 억제기능과 문법 능력 간의 관계' 의 참고문헌

  • 한국어 학습자의 문법 지식 측정을 위한 문법성 판단 테스트 개발의 쟁점과 과제
    김호정 [2018]
  • 한국어 교육학사전
  • 학령전기 단순언어장애 및 일반아동의 문법성 메타언어인식과 집행기능 수행능력 비교분석
    임동선 [2015]
  • 학령기 단순언어장애 아동의 어휘학습 예측요인: 의미점화 및 간섭 효과
    양윤희 [2015]
  • 학령 전 어휘발달지체 및 일반 아동의 비단어 따라 말하기, 빠른 우연학습(Quick Incidental Learning)과 수용어휘와의 관계
    양윤희 [2013]
  • 텍스트 유형과 작업기억이 읽기 정상 아동과 읽기 지진 아동의 텍스트 이해에 미치는 영향
    도경수 [2006]
  • 취학전 아동의 수용언어 및 표현언어 발달 척도(PRES)
    김영태 [2003]
  • 초등학교 수학학습장애아동과 수학학습부진아동의 수감각과 작업기억 비교
    정대영 [2011]
  • 작업기억과 교수전략이 학습장애학생의 수학문장제문제 해결능력과 초인지수준 및정의적 특성에 미치는 효과
    최세민 [2001]
  • 언어장애아동 판별을 위한 구어 및 시공간적 작업기억의 효용성 탐색
    임동선 [2016]
  • 어휘발달지체 아동을 대상으로 한 작업기억 중재가 작업기억 및 언어능력에 미치는 영향
    김신영 [2015]
  • 알츠하이머병에서의 시공간 작업기억 특성
    김설민 [2009]
  • 수학 문장제 문제해결력과 작업기억 간 상관관계에 대한 메타분석
    신미경 [2019]
  • 수용․표현 어휘력 검사(Receptive & Expressive Vocabulary Test; REVT)
    김영태 [2009]
  • 단순언어장애 아동과 일반 아동의 작업기억 제시방식 및 과제유형에 따른 수행능력 비교
    임동선 [2015]
  • Working memory in children with developmental disorders
    Alloway, T. [2009]
  • Understanding acceptability judgments: Additivity and working memory effects
  • The role of the episodic buffer in working memory for language processing
    Rudner, M. [2008]
  • The resources construct in cognitive development : Diverse sources of evidence and a theory of inefficient inhibition
  • The relationship between memory span and measures of imitative and spontaneous language complexity in preschool children
    Blake, J. [1994]
  • The relations among inhibition and interference control functions : A latent-variable analysis
  • The multi-component model of working memory : Explorations in experimental cognitive psychology
    Repovš, G. [2006]
  • The extent to which psychometric tests differentiate subgroups of children with specific language impairment
  • The episodic buffer: a new component of working memory?
  • The empirical base of linguistics: Grammaticality judgments and linguistic methodology
  • Syntactic form, semantic complexity, and short-term memory : Influences on children's acquisition of new linguistic structures
    Daneman, M. [1981]
  • Syntactic comprehension and working memory in children with specific language impairment, autism or Down syndrome
  • Short‐term and working memory in specific language impairment
  • Sequential memory in children with and without language impairment
  • Sentence repetition: What does the task measure?
  • Rethinking the connection between working memory and language impairment
  • Relationships between vocabulary size, working memory, and phonological awareness in spanish-speaking english language learners
    Gorman, B. [2012]
  • Prose recall and amnesia : Implications for the structure of working memory
  • On the sensitivity and specificity of nonword repetition and sentence recall to language and memory impairments in children
  • Noise, unattended speech and short-term memory
    Salamé, P. [1987]
  • Mother tongue influence on linguistic & non-linguistic skills in culturally & linguistically diverse children
    Yim, D. [2018]
  • Limitations in working memory : Implications for language development
    Adams, A. [2000]
  • Language and reading : Some perceptual prerequisites
    Tallal, P. [1980]
  • K-ABC 교육⋅심리측정도구 (Korean-Kaufman assessment battery for children: K-ABC)
    문수백 [2003]
  • Inhibition, sustained attention, and executive functions : Constructing a unified theory of ADHD
    Barkley, R. [1997]
  • Inhibition control and working memory capacity in children with SLI
    Marton, K. [2007]
  • Infant statistical learning
    Saffran J. [2018]
  • Individual and age-related differences in children’s working memory
  • Identification and description of new tests of executive functioning in children
  • How do verbal short-term memory and working memory relate to the acquisition of vocabulary and grammar? A comparison between first and second language learners
  • Grammaticality judgments in children : The role of age, working memory and phonological ability
  • Grammatical tense deficits in children with SLI and nonspecific language impairment
    Rice, M. [2004]
  • Executive function in preschoolers : Links with theory of mind and verbal ability
    Hughes, C. [1998]
  • Evaluation of attention problems in children with autism and children with a specific language disorder
  • Encoding strategies dissociate prefrontal activity from working memory demand
    Bor, D. [2003]
  • Contributions of children's linguistic and working memory proficiencies to their judgments of grammaticality
    Noonan, N. [2014]
  • Complex sentence comprehension and working memory in children with specific language impairment
  • Cognition counts: A working memory system for ease of language understanding (ELU)
  • Aspects of the Theory of Syntax
    Chomsky, N [1965]
  • Age differences in visual working memory capacity : Not based on encoding limitations
    Cowan, N. [2011]
  • Acoustic cues used in speech perception
    Bishop, D. [1997]
  • A comparison of working memory profiles in school-aged children with specific language impairment, attention deficit/hyperactivity disorder, comorbid SLI and ADHD and their typically developing peers
  • A comparative study of chunking mechanism in children with and without language delay
    천소연 [2017]
  • 4-6세 단순언어장애 및 일반아동의 암묵적 학습 및 문법성 판단 능력의 관계
    양윤희 [2017]
  • 4,5세 정상발달아동과 언어발달장애아동의 억제조절 및 작업기억과 언어능력과의 관계
    오경민 [2008]
  • 2-3세 말 늦은 아동과 정상 아동의 비단어따라말하기와 문장 따라말하기 수행 능력
    오다연 [2013]