브랜드 실패에서 소비자 후회의 선행요인과 결과 간의 관계분석-농산물 브랜드를 중심으로-

논문상세정보
' 브랜드 실패에서 소비자 후회의 선행요인과 결과 간의 관계분석-농산물 브랜드를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Brand’s Failure
  • Consumers’ Regret
  • Relationship Analysis
  • 관계 분석
  • 브랜드 실패
  • 소비자의 후회
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
27 0

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' 브랜드 실패에서 소비자 후회의 선행요인과 결과 간의 관계분석-농산물 브랜드를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 우리나라 농산물 공동브랜드의 실태와 성공요인 분석
    권기대 [2011]
  • 브랜드 위기에 대한 소비자의 지각된 배신감과 용서에 관한 연구
    김경호 [2018]
  • 부여군 공동브랜드 굿뜨래의 성공요인에 관한 실증연구
    김신애 [2013]
  • 농산물유통경로에서 환경의 풍요성과 관계적 규범이 신뢰에 미치는 영향,
    김수현 [1996]
  • 농산물 브랜드 시장에서 농산물 공급자-소비자 간의 관계만족 요인분석
    권기대 [2015]
  • 농산물 명품 브랜드 개발의 성공요인과활성화 방안
    이순석 [2004]
  • 농산물 공동브랜드화 유형과 성공요인 및 발전방안
    전창곤 [2004]
  • 농산물 공동브랜드의 글로벌네이밍 전략- 경상북도 기초지방자치단체를 중심으로 -
    김신애 [2019]
  • 고객의 자기조절성향이 서비스 실패에 따른부정적 감정과 고객반응에 미치는 영향 -귀인과정에 따른 조정적 역할을 중심으로-
    성형석 [2010]
  • When custo mer love turns into lasting hate
  • What occurs once custo mer complain? a theoretical model of understanding sa tisfaction/dissatisfaction outcomes of complaint respon ses
    Singh, J [1991]
  • Relations amon g emotion, appraisal and emotional action readiness
    Frijda, N [1989]
  • Regret and elation following action and inaction
    Landman, J [1987]
  • Reactions are mixed to nontraditional punis hments for marketing infractions
    Cohen, D [1984]
  • Psychometric the ory
  • How to repair customer trust aft er negative publicity
    Xie, Y [2009]
  • Getting even or mov ing on? power, procedural justice, and types of offense as predictor of revenge, forgiveness, reconciliation, an d avoidance in organizations
    Aquino, K [2006]
  • Examining the impact of destructive acts in marketing channel rel ationship
    Hibbard, D [2001]
  • Effect of regret on post purchase valuati
    Tsiors, M [1998]
  • Disappointment in decision making under u ncertainty
    Bell, D.E [1985]
  • Developin g buyer-seller relationships
  • Customer forgiveness following service failures
    Joireman, J [2016]
  • Beyond valence in custo mer dissatisfaction
  • Assessing the role of e motion as mediators of consumer behavior response to advertising
  • A generalized utility model of disappointment and regret effects on post cho ice valuation
    Inman, J.J [1997]
  • 2017년 농산물공동브랜드현황